پارس ناز پورتال

مغزتان را هک کنید تا در زندگی پیشرفت کنید

مغزتان را هک کنید تا در زندگی پیشرفت کنید

مغزتان را هک کنید تا در زندگی پیشرفت کنید 

عملکرد مغز و افکار هست که می تواند در زندگی مسیر افراد را تغییر دهد و انها را به موفقیت کامل برساند. ما در این مقاله به این روش از موفقیت میپردازیم. هیچ‌گاه تصادفی و از روی شانس نمی توانید برای همه ي وقت هوشمندانه عمل کنید. برای این‌کار باید به مغزتان دقت زیادی داشته باشید و از آن مراقبت کنید. برای این هدف و برترین بهره گیری از مغز به‌دستورات زیر عمل کنید.

 

‘تِج تادی’ یکی از اعضای YPO, دانشمند علم اعصاب و پایه‌گذار و مدیرعامل «MindMaze» هست. وی عمر خود را وقف مطالعه روی نحوه عملکرد مغز گذاشته و شرکت وی, پیشرو در اساس فناوری مغز هست.شرکت «MindMaze » در گذرگاه علم اعصاب و محاسبات قرار گرفته و در حال طراحی و تولید نسل بعدی تعاملات بین مغز و اتومبیل هست.

 

نسلی که با هدف بهینه‌سازی زندگی آدم‌ها از طریق تولید محصولات بهداشت و سلامت و فراتر از آن طراحی شده هست. تادی معتقد هست که همۀ باید درمورد مالکیت, حفظ و نگه داری, و مراقبت از مغز انسان چیزهای جدیدی یاد بگیرند. اگر به این مسئله علاقه دارید, می توانید از این‌جا شروع کنید.

 

1- تمام مغزها به‌شکل منحصر به‌فرد و مخصوص به‌خود سیم‌کشی شده‌اند

یعنی شما نیاز به یافتن روش‌هایي دارید که با شخصیت‌تان هم‌خوانی دارد. تادی توضیح میدهد که; ‘نحوه یادگیری و برقراری رابطه بین افراد گوناگون متفاوت هست. همچنین, شیوه‌هاي تعلیم و یادگیری از بخش‌هاي گوناگون مغز بهره گیری میکند. به‌عنوان مثال, کسانی‌که از طریق گوش یاد میگیرند

 

از شنوایی برای پردازش اطلاعات بهره گیری می کنند اما کسانی که از شیوه‌هاي بصری بهره گیری میکنند روی مشاهده تکیه دارند. اگر میخواهید از یادگیری خود برترین بهره گیری را داشته باشید, به‌دنبال استراتژی باشید که از مجموع تمام این روش‌ها نتیجه بهتری به شما ارائه دهد.

 

برای رسیدن به این نقطه به‌دنبال استراتژی‌هاي یادگیری چند منظوره باشید.’ این مسئله برای دیگران هم راستگو هست. فکر نکنید بقیه افراد از همان روش‌هایي که برای شما ایده‌آل هست بهره گیری می کنند.

 

2 – برای یادگیری هیچ‌گاه دیر نیست

وی می‌افزاید; ‘نوروپلاستی تمام عمر دوام می‌آورد. برای همین هیچ‌گاه برای یادگیری دیر نیست.’ در حقیقت, دانش‌هاي اخیر بر اساس اطلاعات فعلی که در مغز موجود هست شکل میگیرد. پس هرچه اکثر بدانید احتمال یادگیری شما در آینده اکثر میشود. ‘مهم ترین چیزی

 

که باید به‌دلیل داشته باشید آن هست که یادگیری نیازمند تکرار اعمال مشخص در راستای رسیدن به‌هدف هست. اگر هدف مشخص و تعیین شده دارید و میتوانید اعمال تکرارشونده را با هم ترکیب کنید, حافظه شما تحکیم پیدا می کند و عملکرد اجرایی آن بهینه می شود.’ برای به‌دست آوردن پروژه‌ها و فرصت‌هاي اخیر دیگران را به‌بحران بکشید.

 

3 – فعالیت فیزیکی باعث سلامت ذهنی می شود

به‌گفته تادی, مغز به مواد شیمیایی مثل اندروفین‌ها نیاز دارد. این ماده از طریق ورزش و فعالیت‌هاي بدنی آزاد می شود. ‘فعالیت بدنی باعث تحریک فاکتورهای رشد می شود – کنش‌هاي شیمیایی که روی سلامت سلول‌هاي مغز, رشد عروق خونی اخیر و حتی افزایش و بقای سلول‌هاي مغز تأثیر می گذارد.

 

نتیجه آن تغییر مغز به‌شکلی هست که به‌حافظه و مهارت‌هاي تفکر و اندیشه کمک می کند.’ تداوم, ثبات و استقامت یک عامل کلیدی به‌تعداد میرود, پس فعالیتی را گزینه کنید که به‌آن علاقه دارید و در طول زندگی خود از آن لذت میبرید.

 

4 – مغز, شبکه اجتماعی اصلی هست

تادی به‌اهمیت نورون‌هاي آینه‌اي اشاره می کند. ‘سلول‌هاي مغز در دو حالت تحریک میشوند, زمانی‌که شخص ورزش میکند و زمانی‌که همان حرکات را تماشا میکند.’ فعالیت, اجرا و مشاهده باعث بهینه شدن عملکردهایی مثل تلقین و درک‌وفهم میشود. ‘اگر دنباله‌روی فرد دیگری نباشید

 

هیچ‌گاه رهبر موفقی نخواهید بود. کوشش کنید برای رسیدن به خودآگاهی و مهارت‌هاي فکری تلاش کنید. برای رسیدن به‌این نقطه باید همواره و به‌طور جدی گوش کنید, مطالعه کنید و به دیدگاه‌هاي دیگران نگاه کنید. اگر خودتان نمی توانید این مهارت‌ها را پرورش دهید از یک مربی کمک بگیرید.’

 

5 – هر مغزی دارای محرک‌هاي احساسی هست

با این‌که هر مغزی می تواند علت درست کند, اما لزوما همۀ تصمیم‌گیری‌ها مبنای منطقی ندارد. احساسات تأثیرات شگرفی دارد و حتی در برخی شرایط بر منطق چربش دارد. احساسات حتی روی سیستم‌هاي حقوق و مجازات تأثیر می گذارد. فیدبک‌هاي مثبت یک تحریک کننده و عامل ایجاد انگیزه درازمدت نسبت به ترس و شرم و پشیمانی هست. اما فیدبک منفی می تواند باعث ایجاد ناامیدی شود که در نهایت روی کارایی‌تان اثر می گذارد.

 

‘در شرایط سخت و پر از پریشانی, یاد بگیرید که گذشته از هر چیز گوش کنید و سئوال‌ها را نگه دارید. برای جواب‌دهی سریع و آنی شتاب نکنید. بلکه یاد بگیرید احساسات‌تان را تنظیم کنید. اینکار باعث می شود تا جایگاه بهتری برای تصمیم‌گیری داشته باشید در حالیکه از یک دیدگاه و چشم‌انداز منطقی برخوردارید.’ اگر یاد بگیرید تا اثرات احساس دیگران بر روی فرآیندهای فکری‌شان را درنظر بگیرید, می توانید نقش بهتری در متقاعد کردن یا ایجاد انگیزه در آن‌ها داشته باشید.