پارس ناز پورتال

نکات مفید برای داشتن موهای صاف و ابریشمی

مجموعه : نکات سلامت مو
نکات مفید برای داشتن موهای صاف و ابریشمی

نکات مفید برای داشتن موهای صاف و ابریشمی 

اگر میخواهید موهای صاف و جذاب و ابریشمی داشته باشید بهتر هست تا به نظرات یک آرایشگر مشهور و حرفه اي گوش کنید. آیا از نگاه کردن خود در آینه و مشاهده مو هاي وزتان خسته شده اید؟ ما می دانیم که چقدر نا امید کننده هست.

 

بنابراین ما در این راستا با رادنی کاتلر, صاحب سالن کاتلر و متخصص آرایش موی مشهور نیویورکی گفتگو کردیم, تا فوت و فن پیش گیری از کرکی و نازک شدن بیش از اندازه موها را برایمان بگوید.

 

نخستین گام برای داشتن موهایی صاف و ابریشمی در حمام نخست می شود
رادنی توضیح میدهد که در طول زمستان, مو هاي شما به علت کمبود نم وز می شود, در حالی‌که در تابستان مخالف این رخداد میوفتد. این به این معناست که هیدراته نگهداشتن موها با ماسک مو یا نرم کننده در ماه هاي سردتر از اهمیت بیشتری برخوردار هست. رادنی پیشنهاد می کند پس از شست و شو,

 

در پایان, مو هاي خود را با آب سرد آب کشی کنید. آب خنک کمک میکند تا کاتیکل هاي موهایتان بسته شده و نم را در خود نگه دارد. نبستن کاتیکل ها و در معرض بادهای سرد یا هوای گرم داخل خانه رها کردنشان باعث میشود موی شما خشک شده و شکل کاتکیل ها تغییر پیدا کند, که باعث خواهد شد

 

موهایتان وز به نظر بیاید. هم‌چنین خیلی مهم هست که هنگام سشوار کشیدن نیز مطمئن باشید کاتکیل هاي مویتان بسته هست. رادنی می گوید; همۀ وقت}, حتی در تابستان, در پایان سشوار کشیدن موهایتان, سشوار را در حالت خنک بگذارید. کوشش کنید از یک دهانه ي سشوار باریک بهره گیری کنید.

 

ممکن هست فکر کنید در این صورت زمانتان از بین خواهد رفت, اما بدون بهره گیری از یک دهانه باریک به جای این که موهایتان را رو به پایین صاف کنید و وادارش کنید که مسطح و یک‌دست شود, آن را در هوا اکران و پلا خواهید کرد!

 

یکی دیگر از عوامل مهم درمورد وز شدگی موها, محصولات آرایشی و بهداشتی موهاست

در حالی‌که انواع گوناگون و بسیاری از این محصولات در بازار وجود دارد, دانستن برترین راه بهره گیری از آن‌ها خیلی مهم هست. سرم هاي صاف کردن مو, برای درمان مو هاي وز خیلی ایده آلند, اما برای برترین نتیجه, آن‌ها را با محصول دیگری پیش از بهره گیری مخلوط کنید.

 

رادنی می گوید; سرم صاف کردن مویتان را با یک محافظ گرما مخلوط کنید و پس از خارج شدن از حمام هر چه سریع‌تر آن را به موهایتان بمالید. به احتمال چندان در عوض این که چنین محصولاتی را روی مو هاي سرتان بمالید, از ریشه ي موهایتان شروع به بهره گیری می کنید, آیا به این فکر کرده اید که کدام حالت مو هاي شما را چرب نشان خواهد داد؟ اگر بیرون هوا سرد یا بارانی هست, رادنی آخرین پیشنهادش را می دهد.

 

کلاهی با تودوزی ابریشم تهیه کنید. مواد دیگری مانند پشم می تواند در مو هاي شما الکتریسیته ساکن ایجاد کند تا مجدد وز شدگی موهایتان شروع شود. اگر باد و باران هست, یک روسری ابریشمی سر کردن هم ایده ي خوبی هست. اگر هم علت وزشدگی نم باشد, بهره گیری از یک هد می تواند جلوی وزشدگی را بگیرد.