پارس ناز پورتال

بهترین روش مقابله با شوره سر مزاحم و ناراحت کننده

مجموعه : نکات سلامت مو
بهترین روش مقابله با شوره سر مزاحم و ناراحت کننده

بهترین روش مقابله با شوره سر مزاحم و ناراحت کننده 

برای اینکه از شوره سر خلاص شوید نیازی نیست تا سخت ترین کارها را انجام دهید ما به شما راهنمایی هاي خوبی ارائه می‌دهیم. شوره سر یکی از بیماریهای شایع مو هست که باید آن را درمان کرد. شمار زیادی از پزشکان اعتقاد دارند که شوره سر در اثر تغذیه غلط, نگرانی, هیجان, عدم تعادل هورمونها و بهره گیری عمده از مواد آرایشی مو پدید می‌آید

 

و به گزارش پارس ناز برای مبارزه با آن, ابتدا باید انگیزه اش را شناخت و سپس به درمان پرداخت.در صورتیکه شوره سر در اثر بد خوراکی باشد, رژیم خوراکی مناسب برای جوش صورت پیشنهاد می‌شود.به اعتقاد این گروه, پرهیز از خوردن چربیهای حیوانی, شیرینی, شکلات, آجیل, غذا هاي سرخ شده و پر ادویه, سلامت را به موها باز می گرداند.

 

برای افرادی که با دشوار شوره سر روبرو میباشند, خوردن سبزی و مواد پروتئین دار به مقدار فراوان, تجویز میشود.اگر شما دچار این ناراحتی هستید, از غذاهایی که ویتامینهای A, E, B و پروتئین به حد کافی دارند بهره گیری کنید.برس زدن مرتب موها, در درمان شوره سر اهمیت زیادی دارد زیرا سبب میشود که جریان خون سریعتر گردد و سلولها تغذیه شوند.

 

شامپو

برای شستن مو هاي پرشوره از شامپوهای گیاهی بهره گیری کنید, زیرا این نوع شامپوها به تندرست سازی موها کمک میکنند. شامپوهایی که خاص از میان بردن شوره سر ساخته هست, افزون بر اینکه عمده کارساز نیست, به واسطه داشتن بعضی مواد شیمیایی و دارویی, سبب ریزش مو میشود, برچربی آن می افزاید و در بسیاری موارد حساسیت ایجاد میکند.

 

سرکه و شوره سر

یکی از موثرترین راههای از میان بردن شوره سر, بهره گیری از سرکه هست.برای بهره گیری از سرکه, اندکی از آن را با آب یا آب اسطوخودوس مخلوط کنید و سر را با آن ماساژ دهید.راه دیگر این هست که به مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کنید. سپس موها را به چند قسمت تقسیم کنید.و به کمک یک تکه پنبه محلول آب و سرکه را به پوست سر بمالید. پس از آن موها را با شامپوی گیاهی بشویید.

 

روغنهای گیاهی

برای از میان بردن شوره سر, از روغنهای گیاهی میتوانید بهره گیری کنید.روغن کرچک یا روغن زیتون و یا روغن تخم کتان را گرم کنید و موها را با آن ماساژ دهید.پس از ماساژ دادن موها با روغن, با یک کلاه نایلونی موها را بپوشانید و روی آن حوله بیندازید و بگذارید حدود نیمساعت بماند. سپس با شامپوی گیاهی, موها را بشویید.اینکار را هفته اي دو بار انجام دهید پس از مدت کوتاهی نتیجه مفید آن را مشاهده نمایید.

 

تخم مرغ

تخم مرغ تقویت کننده هست و در از میان بردن شوره سر, که زاییده مو هاي تغذیه نشده هست, می‌تواند اثر خوبی داشته باشد.هفته اي یک بار یک شماره تخم مرغ را با چنگال بزنید و به جای شامپو, موها را با آن ماساژ دهید و بشویید. سپس با آب گرم آبکشی کنید.

 

زرده تخم مرغ را با ۲۵ گرم عصاره اکلیل کوهی و یک پیمانه آب مخلوط کنید. سپس کمی بوراکس به آن بیفزایید و سر را با آن ماساژ دهید. پس از آن, موها را با شامپوی گیاهی بشویید.یکی از گیاهان کارساز برای برای از میان بردن شوره سر, گزنه هست. برای بهره گیری از این گیاه یک پیمانه آب جوش به چهار قاشق غذاخوری برگ گزنه اضافه کنید

 

و بگذارید چند ساعت بماند. سپس یک چهارم فنجان سرکه انگور و یک چهارم فنجان ادوکلن به آب از صافی گذرانده گزنه سفید بیفزایید.اکلیل کوهی این گیاه شوره سر را از بین می‌برد. برای این منظور, باید اندکی بوراکس و اکلیل کوهی را مخلوط کنید و به سر بزنید. شمار زیادی از گیاهان شناسان عقیده دارند

 

که این برترین روش از میان بردن شوره سر هست. یکی از راههای از میان بردن شوره سر, بهره گیری از لیموترش و گلاب هست.اندکی گلاب را با آب یک شماره لیمو ترش مخلوط کنید و با آن سر را ماساژ دهید. سپس موها را بشویید.

 

آب لیمو ترش و گلاب
همانطور که گفته شد اکلیل کوهی گیاه بسیار مفیدی هست و در تندرست, سازی و درخشش موها تأثیر فراوانی دارد.
با این محلول, موها را ماساژ دهید و پس از یکساعت بشویید. اگر موهایتان خیلی چرب هست, مقدار ادوکلن را تا نصف فنجان افزایش دهید.

 

گزنه

یکی از گیاهان کارساز برای برای از میان بردن شوره سر, گزنه هست. برای بهره گیری از این گیاه یک پیمانه آب جوش به چهار قاشق غذاخماساژوری برگ گزنه اضافه کنید و بگذارید چند ساعت بماند. سپس یک چهارم فنجان سرکه انگور و یک چهارم فنجان ادوکلن به آب از صافی گذرانده گزنه سفید بیفزایید.با این محلول, موها را ماساژ دهید و پس از یکساعت بشویید. اگر موهایتان خیلی چرب هست, مقدار ادوکلن را تا نصف فنجان افزایش دهید.

 

اکلیل کوهی

همان طور که گفته شد اکلیل کوهی گیاه بسیار مفیدی هست و در تندرست, سازی و درخشش موها تاثیر فراوانی دارد.این گیاه شوره سر را از بین می‌برد. برای این منظور, باید اندکی بوراکس و اکلیل کوهی را مخلوط کنید و به سر بزنید. شمار زیادی از گیاهان شناسان عقیده دارند که این برترین روش از میان بردن شوره سر هست.

 

آب لیمو ترش و گلاب

یکی از راههای از میان بردن شوره سر, بهره گیری از لیموترش و گلاب هست.اندکی گلاب را با آب یک شماره لیمو ترش مخلوط کنید و با آن سر را ماساژ دهید. سپس موها را بشویید.