پارس ناز پورتال

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

ملاعبه چیست؟ «رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی» 

ملاعبه چیست؟ قطعا این کلمه را بارها شنیده اید و حتماً کنجکاو شده اید تا معنای آنرا بدانید. ملاعبه رفتارهای عاشقانه و تحریک کننده اسلامی اسـت، ملاعبه توصیه هایي مفید و بی ضرر برای استحکام رابطه عاشقانه زناشویی می باشد کـه دانستن آن ها برای زوج هاي جوان الزامی اسـت زیرا کـه زندگی جنسی دومین پایه یک ازدواج مستحکم می‌باشد. در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید.

 

ملاعبه در فرهنگ اسلامی

اسلام دینی اسـت کـه درباره ابعاد مختلف زندگی انسان آموزه‌هاي مخصوص بـه خودش را دارد و رفتار‌هاي زناشویی از این دست موضوعات اسـت کـه اسلام بـه آن پرداخته اسـت. اهمیت امور جنسی در اسلام از این رو اسـت کـه نیاز جنسی یکی از نیاز‌هاي انکارناپذیر انسان اسـت و سلامت در رفتار‌هاي جنسی تاثیر مستقیمی بر روحیه افراد، سبک زندگی، روابط عاطفی، وضعیت خانواده و تربیت فرزند دارد.

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

کانون خانواده در اسلام اهمیت دارد، اما ربط آن بـه ملاعبه چیست؟ ابتدا خوب اسـت بدانید کـه ملاعبه در زبان پارسی بیشتر با عنوان عشق‌بازی مشهور اسـت و طبق نظرات علم روانشناسی و سکسولوژی آمیزش بدون آمادگی قبلی هم آسیب‌هاي ویرانگر روانی بسیاری در پی دارد و هم موجب برخی اختلالات فیزیکی در بدن میشود.

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

یکی از مشکلات ابتدایی این نوع آمیزش خالی بودن از احساسات و عواطف اسـت. رابطه‌هایي کـه در آن‌ها ملاعبه یا عشق بازی قبل از دخول نقشی ندارند شریک جنسی فرد، در دسترس مشکلات زیادی قرار می گیرد. از این رو اسلام در دفاع از کانون خانواده و نیاز‌هاي مسلّم انسان توصیه‌هاي فراوانی در زمینه ملاعبه دارد.

 

ملاعبه در احادیث

همان طور کـه قبلاً ذکر کردیم عده اي از احادیث بـه جا مانده از معصومین «ع» توصیه‌هایي مستقیم و غیر مستقیم درباره روابط جنسی و ملاعبه دارند. اکنون چند نمونه را درکنار هم قرار داده‌ایم:

 

آمادگی دو سویه

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

از امیرالمومنین «ع» در کتاب وسائل الشیعه نقل شده اسـت: “هنگام آمیزش، چون پرندگان شتاب نکنید، صبر پیشه‌ي خود سازید، زن‌ها نیازمند وقت بیشتری هستند، مدتی نه چندان طولانی بـه عشق بازی بپردازید، همسرتان را کاملاً آماده سازید. آمادگی دو سویه؛ آمیزش را فرح بخش و کامل میکند. “

 

آرامش قلبی

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

امام حسن «ع» می‌فرمایند: “مکانی خلوت در زمانی بی سرو صدا، با دلی آرام؛ شرایط مناسبی برای هم بستری اسـت. اگر آمیزش و انعقاد نطفه با دلی آرام و خالی از اضطراب صورت پذیرد، خون بـه صورت طبیعی در رگ‌ها جریان می یابد، انتقال ژن‌ها طبیعی‌تر انجام میگیرد ودر نتیجه فرزند، بـه پدر و مادرش بیش‌تر شبیه خواهد شد. “

 

بیشتر بخوانید : بهترین ایده ها برای رفتار عاشقانه با همسر | آموزش های عاشقانه

 

توصیه‌ ای برای خانم‌ ها

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

نقل شده اسـت کـه پیامبر اکرم «ص» فرمودند: “خانم‌ها از آرایش دریغ مکنید، بهترین، ملایم‌ترین و دلنوازترین عطر رابه کار برید، زیباترین و دلرباترین لباس رابه اندام خویش بپوشانید، خودرا حداقل با یک گردنبند زینت بخشید و صبح و شام خود رابه شوهر عرضه دارید. دریک کلام؛ چشم و دل شریک زندگی‌تان را هنرمندانه بربایید. “

 

توصیه برای آقایان

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

و مکمل حدیث بالا، روایتی اسـت بـه نقل از امام رضا «ع»: “آقایان! مطابق میل خانم‌تان لباس بپوشید، در خانه نیز آراسته و دلربا باشید، هوش و حواس همسرتان را ماهرانه بخود جلب کنید، با اینکار، غدد جنسی وی را نسبت بخود فعال کنید و عفت وی را نسبت بـه دیگران فزونی می‌بخشید. “

 

لذت چشم نواز

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

حدیثی از امام صادق «ع» در کتاب حلیه المتقین نقل شده اسـت کـه فرمودند: “چـه لذتی بالاتر و چشم نوازتر از دیدن بدن برهنه همسر اسـت. قبل از هم‌خوابگی خودرا از شوهرتان دریغ مدارید، بگذارید شوهرتان شـما را ببوید و ببوسد. “

 

همان که می‌خواهی

ودر جایی دیگر امام رضا «ع» فرمودند: “آمیزش مکن مگر این کـه با همسرت بسیار بازی کنی و سینه هایش را آرام بفشاری، وقتی چنین کنی آمادگی لازم را برای در آمیختن پیدا می کند. دراین حالت، شهوت از صورت و چشمان او نمایان می شود و از تـو همان می‌طلبد کـه تـو از وی میخواهی. “

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

حال بعد از مطالعه چند نمونه از توصیه‌هاي روایی بـه ملاعبه و عشق‌بازی قبل از آمیزش خیلی خوب مشخص اسـت کـه با توجه بـه تاکید پیشوایان دین، جایگاه ملاعبه چیست. نکته‌ي با ارزشی کـه نباید از ذکر آن غافل شد این اسـت کـه توصیه‌ها فقط بـه زن یا فقط بـه مرد نبود و رابطه جنسی در تفکر اسلامی کاملا یک رابطه دو‌سویه و با محوریت هردو نفر اسـت. این خبر از غنی بودن فرهنگ اسلامی دارد.

 

ملاعبه حرام

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

ملاعبه نیز دقیقا مانند آمیزش و دخول در مواردی حرام اسـت. بعنوان مثال ملاعبه با هر شخصی کـه همسر فرد نیست حرام اسـت. یعنی جنسیت، سن و ارضاء شدن اهمیتی ندارد و بـه صرف این کـه شخصی با شخصی دیگر شوخی و بازی کند و تحریک شود حتی اگر ارضا نشود هم حرام اسـت. ملاعبه حتی برای زوجی کـه در حالت روزه هستند و اگر ملاعبه کنند مایع منی ازآن‌ها خارج میشود نیز حرام اسـت.

 


 

آموزش عشوه گری چطور او را به خود جذب کنم؟

عشوه گری در پایه اي‌ترین حالت، بـه این معناست کـه بـه طرز شیطنت گونه‌اي نشان دهید کـه بـه کسی علاقه‌مندید. اگر می خواهید کسی رابه خود جذب کنید، باید بدانید کـه ممکن اسـت کار سختی باشد، اما نباید بترسید. طبیعی اسـت کـه وقتی در اطراف کسیکه بـه او جذب شده اید هستید، کمی عصبی باشید، اما راه‌هایي برای آموزش عشوه گری موفق و با اعتماد بـه نفس بودن وجوددارد.

 

بیشتر بخوانید : در ابتدای یک رابطه چگونه رفتار کنیم | بایدها و نبایدهای مهم

 

تماس چشمی برقرار کنید

ارتباط چشمی، بهترین و ساده ترین کاری اسـت کـه میتوانید برای جذب طرف مقابلتان انجام دهید. شـما می توانید عمیقا بـه چشمان فرد نگاه کنید و هم چنین لحظاتی نیز این ارتباط را بشکنید تا از پیچیده شدن بیش از حد اوضاع بکاهید.

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

برای مثال، بـه او خیره نشوید، اما هر از گاهی بـه چشمانش نگاه کنید تا این کـه مچ شـما را بگیرد و بـه محض آنکه او متوجه شد بـه چشمانش نگاه میکنید، چند ثانیه خیره شوید، لبخند بزنید و رو برگردانید. یا می توانید هنگام صحبت کردن بـه چشمانش نگاه کنید، چشمک بزنید یا یک ابرو را بالا بدهید؛ مثلاً زمانی کـه در گروه حرفی میزنید کـه بـه او مربوط می شود.

 

لبخند بزنید

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

احتمالا بـه صورت خودکار وقتی با فرد مورد علاقه‌تان حرف می زنید، لبخند دارید، اما میتوانید از بـه نمایش گذاشتن دندان‌هاي سفیدتان حتی پیش از شروع مکالمه استفاده کنید. حتی می توانید زمانی‌کـه از کنار او، در راهرو یا اتاقی عبور می کنید، لبخند بزنید. لازم نیست گوش تا گوش بخندید؛ تنها یک منحنی نامحسوس و زیبا، کار خودش را میکند.

 

شروع به صحبت کنید

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

خودتان را معرفی کنید یا بگذارید هم چون رازی باقی بمانید «اختیاری». اگر کسی راکه دوست دارید و می خواهید در مقابلش عشوه گری کنید، اما از قبل وی را نمی‌شناسید، معرفی کردن «یا حتی معرفی نکردن» میتواند ایجاد کننده‌ي فضای مناسبی برای شروع ارتباط شـما باشد. از مقدمه چینی اجتناب کنید. تنها درود و بلافاصله معرفی یا یک سوال ساده بسیار موثرتر اسـت.

 

آهسته برانید!

زمانی کـه گپ و گفت دلبرانه و عشوه گری میکنید، مسائل بسیار شخصی رابه میان نکشید. در مورد محیط پیرامون صحبت کنید، مسائل شخصی مثل دین، پول، روابط، تحصیلات و… را خارج از بحث نگاه دارید، مگر این کـه او از صحبت در مورد این مسائل رضایت داشته باشد.

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

بطور کلی بهتر اسـت از صحبت درباره موضوعات شخصی مانند دین اجتناب کنید و بجای آن از چیز‌هایي حرف بزنید کـه برای هیچ کدام از شـما بیش از حد شخصی نیست.

 

ارتباط خود را کوتاه و جذاب نگاه دارید

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

بخاطر داشته باشید کـه کلید ایجاد تقاضا، عرضه‌ي کم اسـت؛ بنابر این تعاملات خودرا با هدف عشوه گری محدود کنید. هرروز با او صحبت نکنید. ملاقاتتان رابه یک رویداد خاص تبدیل کنید و تنها چندبار در هفته اینکار را انجام دهید. درنهایت نیز اگر حس میکنید کـه دلبریتان جواب داده و میخواهید وی را بیشتر بشناسید، سعی کنید با او قرار ملاقات بگذارید.

 

بیشتر بخوانید : تمرین زندگی عاشقانه زناشویی در سی روز

 

پشت تلفن:

اجازه ندهید پشت تلفن دستپاچه شوید و مهارت هاي ارتباطی و گفتاریتان مختل شود. در عوض، آرام باشید و صحبت را از مباحث ساده و عادی شروع کنید. اگر بار اول اسـت کـه با او چت میکنید، میتوانید صحبت رابا یک بهانه شروع کنید، مثلاً سوالی بپرسید یا راهنمایی بگیرید. هم چنین خاطرجمعی حاصل کنید کـه در تماس اول شـما رابه جا آورد.

 

به موقع برای اطلاعات بیشتر تلاش کنید

شـما می توانید صحبت‌تان را بدون اینکه بیش از حد در مسائل شخصی کنجکاوی کنید، جذاب نگاه دارید. برای مثال خوب اسـت بپرسید کـه در وقت آزاد چـه کاری دوست دارد انجام دهد، اما این کـه درباره روابط خانوادگی اش سوال کنید خیلی زود اسـت.

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

اینکار رابه شیوه‌اي جذاب ودر قالب شوخی انجام دهید تا مکالمه‌تان شبیه بـه یک گفتگو نشود. مثلاً بگویید خب قرار اسـت امشب تا صبح پای گوشی باشی یا برنامه‌ي بهتری داری؟

 

از او تعریف کنید

بیشتر افراد آسان‌تر هستند کـه درمورد خودشان حرف بزنند، چون موضوعی اسـت کـه بـه آن تسلط دارند. اما اگر میخواهید عشوه گری کنید، بجای اینکار صحبت را حول محور او بگردانید و از او تعریف کنید.

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

نترسید و از این مرحله بـه سادگی عبور نکنید. تعریف کردن بـه او نشان می دهد کـه شـما بـه او علاقه دارید و دوست دارید با او قرار بگذارید. اگر مدام صحبت را در سطح دوستانه و عادی نگاه دارید، ممکن اسـت دفعه‌ي بعد خیلی دیر باشد. مثلاً بـه او بگویید خوشحالید کـه می توانید با او حرف بزنید، یا بگویید کـه چقدر خوب اسـت کـه با کسی بـه جذابیت او صحبت می کنید.

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

اگر هیچ یک از راه‌هاي بالا جواب نداد، سر اصل مطلب بروید و تعریفی واضح و برجسته نثارش کنید. مثلاً بگویید: «حتماً می‌دونی کـه چقدر زیبا/ خوشتیپ/ جذاب/ فرد مورد علاقه مـن برای صحبت کردن/ و … هستی.» یا بگویید «ببخشید کـه رک می‌گم، اما واقعا شخص جذاب و زیبایی هستی و مـن بسیار خوشحالم کـه با تـو صحبت میکنم.»

 

زیاده روی نکنید

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

از این کـه بیش از حد تعریف‌هاي رمانتیک کنید اجتناب کنید. این کـه احساستان برای مدتی در هاله‌اي از ابهام باشد می تواند بر جذابیت شـما بیافزاید و کمی شـما را رازآلود می کند. نکته اینجاست کـه این سوال را در ذهن او ایجاد نکنید کـه «آیا او اصلا مرا دوست دارد؟» بلکه باید سوال او این باشد کـه «او چقدر مرا دوست دارد؟».

 

چت کردن:

اگر چـه می خواهید بیشتر و بیشتر با این فرد صحبت کنید، اما بهتر اسـت کمی مکالمات را محدود کنید و نشانه گیری کنید. بهتر اسـت کـه اول شـما خداحافظی کنید و بعد او، مکالمه را در جای خوبی تمام کنید تا او منتظر مکالمه‌ي بعدی باشد.

ملاعبه چیست؟ (رفتارهای عاشقانه و پیشنوازی اسلامی)

مثلاً بگویید پس بزودی می‌بینمت. اگر با او چت می کنید بـه او بگویید کـه از صحبت با او خوشحال شدید. اما مراقب باشید کـه در منتظر گذاشتن او زیاده روی نکنید. او باید بداند کـه علاقه دارید با او صحبت کنید.