پارس ناز پورتال

ملانیا ترامپ زنی که نباید دست کم گرفته شود

ملانیا ترامپ زنی که نباید دست کم گرفته شود

ملانیا ترامپ زنی که نباید دست کم گرفته شود 

ملانیا ترامپ زنی هست که وقتی با یکی از ثروتمندترین مردان ایالات امریکا دیدار کرد احتمال نمی داد روزی بانوی اول کشور کشور آمریکا شود. ملانیا ترامپ در بهاری که گذشت, تولد 47 سالگی خودش را در قصر سفید جشن گرفت. در کشور کشور آمریکا بگردید و بپرسید چند درصد مردم از این رخداد رنجیده دلیل شدند

 

و آن جشن اصلا به مذاقشان خوش نیامده هست؟ مطمئنا شمار قابل توجهی از این حس میگویند اما اگر سوال برای تان به وجود آمده که چرا این طور هست, پاسخ جالبی برایش داریم.احتمالاً نه فقط به این علت که ملانیا همسر دونالد ترامپی هست که در مقاطع گوناگون از زمان حسابی روی اعصاب هموطنانش رفته,

 

بلکه نام صفحه رسمی اینستاگرام همسر رییس جمهور ایالات امریکا میتواند مهم‌ترین علت برای به وجود آمدن موج منفی نسبت به حضور او در قصر سفید باشد. چه نامی؟ صفحه اینستاگرام ملانیا راکه باز کنید, این نام به چشمتان میخورد; “Firstladymelaniatrump”.

 

اکنون فهمیدید چرا؟ اگر هنوز متوجه علت ناراحتی ها نشدید, برای تان از این بگوییم که ملانیا دومین “بانوی اول” تاریخ کشور آمریکاست که ملیتی آمریکایی ندارد. پیش از او, “لوییز آدامز” همسر انگلیسی تبار جان کویینسی آدامز, ششمین رییس جمهور ایالات امریکا, چنین لقبی به خود گرفته بود.

 

به گزارش پارس ناز ملانیا متولد اسلوونیا, در 26 آوریل سال 1970 به جهان آمد و اکنون تبدیل به یکی از سرشناس ترین چهره هاي سیاسی جهان شده. گرچه که احتمالا خودش هم فکر نمیکرد به چنین جایگاهی برسد اما همسر دونالد ترامپ بودن چنین پیشامدی را در زندگی او رقم زد.

ملانیا ترامپ زنی که نباید دست کم گرفته شود

ملانی در طول همین چند وقتی که از گزینه دونالد بعنوان رییس جمهور ایالات امریکا می گذرد, به شدت تحت تاثیر انتقادات قرار گرفته و گرچه حواشی زیادی هم به خودش اختصاص داده که بیشتر درمورد انها گفتگو میکنیم; از حضور فعال او در عرصه مدلینگ تا سنجش هایي

 

که بین او و میشل اوباما, همسر رییس جمهور سابق ایالات امریکا انجام میشود. همه ي این ها دلایلی هست که تصویر ملانیا را بیشتر مواقع روی صفحات اصلی نشریات و سایت هاي خبری می فرستد.

ملانیا ترامپ زنی که نباید دست کم گرفته شود

مدلینگ

او فقط 16 سال داشت که وارد حرفه مدلینگ شد. دو سال بعد از این رخداد با شرکتی در میلان قرارداد بست تا بعنوان مدل در آن شرکت کار کند. به علت زیبایی بسیار زیادی که داشت در همان ابتدای حضورش در این عرصه, مورد دقت مردم قرار گرفت. در دهه نود حتی یکبار پیروز به کسب عنوان “چهره سال” در بین مدلهای جهان شد و این شروعی برای برداشتن قدم هاي بلندتر او در این حرفه بود.

 

حضور ملانی بعنوان مدل در مراسم هاي گوناگون فقط به زمان پیش از گزینه ترامپ بعنوان رییس جمهور بر میگردد. او حتی علاقه زیادی به این دارد که بعنوان بانوی اول کشور آمریکا هم لباسهای خیلی خاص بپوشد تا در معرض نگاه ها قرار داشته باشد. برای نمونه او در جریان یکی

 

از تجمع هاي جمهوری خواهان پشتیبان دونالد ترامپ که پیش از انتخابات برگزار شد, لباسی را برتن داشتن که به شدت برایش حاشیه ساز بود. ملانی در آن زمان یک سنت را زیر پا گذاشت و برخلاف سایر بانوهای گذشته از خودش, اقدام به پوشیدن لباسهای برندی غیرآمریکایی کرد. گرچه انجام دادن اینکار توسط کسی که خودش دومین بانوی اول غیرآمریکایی هست, عمده بعید نبود.

 

ملانیا لباسی را پوشید که یک طراح صربستانی به نام “رکساندا ایلینسیچ” آن را طراحی کرده بود. لباس سفید او بسیار خوشگل بود و ملانیا را به هدفش رساند. او هدفی غیر از این نداشت که در همان شروع کارزار انتخابات به شدت دیده شود و به نوعی بعنوان بانوی اول خط و نشان هاي خاص خودش را بکشد. او پیروز به انجام اینکار شد اما به همراهش انتقاداتی که آتش شان بسیار تند بود را نیز به جان خرید.

ملانیا ترامپ زنی که نباید دست کم گرفته شود

افرادی که مخالف انتخاب چنین لباسی از جانب ملانیا بودند, اعتقاد داشتند بهره گیری نکردن از تولیدات طراحان داخلی ایالات امریکا موجب میشود پیام تقویت اقتصاد ایالات امریکا و پشتیبانی از صنایع داخلی به خوبی منتقل نشود. این اقدام ملانیا بعدها با واکنش هاي تند توییتری مواجه شد و حتی کمپین هایي برای اعتراض به این اقدام ملانی نیز به وجود آمد.

ملانیا ترامپ زنی که نباید دست کم گرفته شود

دیدنی اینجاست در بین همۀ این حواشی, هیچکس از زیبایی لباس ملانیا نمی گذشت. لباسی که او به قیمتی نزدیک به 2200 دلار خریده بود.فعالیت همسر رییس جمهور ایالات امریکا در عرصه مدلینگ همه ي وقت هم این قدر کم حاشیه نبوده. او چندی پیش حتی از روزنامه دیلی میل به علت انتشار یک مقاله شکایت کرده بود.

 

این روزنامه در مطلبی درمورد این نوشته بود که بانو ملانیا اضافه بر فعالیت هاي مدلینگ, برخی فعالیت هاي سوءاستفاده گونه جنسی نیز داشته هست. موضوعی که گرچه از جانب ملانیا رد شد و در نهایت دادگاه رای را به نفع او صادر کرد تا روزنامه مشهور دیلی میل مجبور به پرداخت غرامت به همسر دونالد ترامپ شود.

ملانیا ترامپ زنی که نباید دست کم گرفته شود

اما احتمالا غوغایی ترین قضیه در مورد حضور ملانیا در دنیای مد, به 21 سال پیش برگردد. جاییکه در سال 1995, عکس هایي از او در یکی از مجلات Fashion فرانسه منتشر شد که در دوران کمپین هاي انتخاباتی و حتی پس از آن, حسابی برای ملانی دردسر ایجاد کرد.

 

درواقع این تصویر هاي در این روزها که او بانوی اول آمریکاست, امثال لکه ننگی تلقی میشود. جریان هم از این قرار هست که در آن زمان یکی از عکاسان یک مجله مدلینگ فرانسوی تصویر هایي لخت از ملانیا می‌گیرد و برای تبلیغ از انها در مجله بهره گیری می‌کند.

ملانیا ترامپ زنی که نباید دست کم گرفته شود

این موضوع باعث شده عده اي به دشت نسبت به ملانیا اعتراض کنند و وی را اصلا در حد و اندازه هاي بانوی اول قصر سفید ندانند. در این ارتباط واکنش دونالد ترامپ اما بسیار دیدنی بوده, او یکبار که واکنش هاي تند نسبت به تصویر هاي منتشرشده از ملانیا عمده شده بود, در دفاع از سومین همسر خودش گفت; “ملانیا یکی از مشهور ترین و پیروز ترین مدلهای اروپایی بود که تا به حال تصویر هاي زیادی از او ثبت شده.

 

تصویر هایي که بارها روی جلد مجلات و روزنامه ها رفته و اتفاقا یکی از آن تصویر هایي که شما نسبت به آن اعتراض دارید باعث شد من از او خوشم بیاید! چیزی که شما درمورد آن حرف می‌زنید در اروپا و گرچه در دنیای مد و فشن بسیار متعارف و معمول هست.”

ملانیا ترامپ زنی که نباید دست کم گرفته شود

کپی برداری از روی دست میشل اوباما

بد نیست بدانید که ملانیا سومین همسر ترامپ هست و اکنون مثلث او, ایوانکا «دختر ترامپ از همسر اولش» و خود آقای رییس جمهور همه ي وقت در راس اخبار مربوط به حواشی دیده میشوند. همانطور که این روزها حضور ایوانکا ترامپ در جلسات خصوصی پدرش با سیاست مداران دیگر به شدت مورد انتقاد وارد می‌شود,

 

حواشی مربوط به ملانیا نیز روز به روز بیشتر و دیدنی تر می‌شوند. گرچه از کسی که دو اقدام مهمش در جریان تلاش ترامپ برای کسب رای, تقلید شده تلقی می شد, چنین چیزهایی بعید نیست.ملانیا در یکی از تجمع هاي جمهوری خواهان, دست به تقلید جزء به جزء از میشل اوباما زده بود که این رخداد با گذشت ماه ها,

ملانیا ترامپ زنی که نباید دست کم گرفته شود

هم چنان در اذهان عمومی باقی باقیمانده. او در سخنرانی اش در این تجمع دقیقا همان حرف ها را به زبان آورد که میشل اوباما در دوره اول ریاست جمهوری باراک اوباما در سخنرانی مهمی از آن ها بهره گیری کرده بود. حتی ملانیا در آن جلسه لباسی که برند “رکساندا” آن را طراحی کرده, پوشیده بود; دقیقا همان برندی که میشل اوباما نیز سال 2008 در سخنرانی اش بر تن داشت.

 

ملانیا که به جز انگلیسی به چهار زبان اسلوونیایی, صربی, فرانسوی و آلمانی تسلط کامل دارد, یکی از موثرترین افراد در حضور ترامپ در صحنه انتخابات بود. خودش بارها در گفتگو هایش از این گفته که تشویق هایش در پشتیبانی از دونالد, موجب حضور او در صحنه رقابت با هیلاری کلینتون شد.

ملانیا ترامپ زنی که نباید دست کم گرفته شود

ملانیا هرچند در طول این مدت یکی از پررنگ ترین سوژه هاي افراد قصر سفید شده اما در شرایط دلنازک و گوناگون کمک هایي هم به دونالد ترامپ کرده. کمک هایي که گرچه برخی هاي آن ها مسخره به نظر میرسند.

ملانیا ترامپ زنی که نباید دست کم گرفته شود

ملانیا به دونالد کمک میکند و وی را تا اندازه ای متوجه شرایط اطرافش می سازد. به طور مثال, یکبار ک در یکی از همایش هاي مهم ملی در حین اکران سرود ملی ایالات امریکا, دونالد ترامپ یادش رفته بود به نشان احترام, دستش را روی سینه اش بگذارد, این ملانیا بود که با کوبیدن به دست او, ترامپ را از شرایط مطلع تولید. کمکی از این بزرگ تر از بانوی اول ایالات امریکا انتظار دارید؟!

 

اطرافیان ملانیا معتقدند که نباید مدل اسلوونیایی را حداقل گرفت. پاملا کئوگ, زندگی نامه نویس مشهور آمریکایی, در مورد او میگوید; “ملانیا مثل همسر جان اف کندی, جذاب و باهوش هست. با وجود این که شوهر او در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد اما برنده حقیقی ملانیا بود.

ملانیا ترامپ زنی که نباید دست کم گرفته شود

او زمانی که پای پندهای سیاسی وسط باشد, هیچ خجالتی ندارد و تمام افکارش را به ترامپ منتقل میکند. ملانیا محکم و راسخ روی دو پای خود ایستادهِ و بعضا تفکراتِ خود را جزء به جزء به دونالد دیکته میکند. وی را هیچ گاه حداقل نگیرید.