پارس ناز پورتال

ممنوعیت های تعجب برانگیز در کشور کره شمالی

ممنوعیت های تعجب برانگیز در کشور کره شمالی

ممنوعیت های تعجب برانگیز در کشور کره شمالی 

کشور کره شمالی ممنوعیت هاي ناب خودرا دارد که برای جهانیان واقعا تعجب برانگیز هست، مثل مثال هایي که در زیر خواهید خواند. وقتی پای صحبت در مورد منزوی ترین کشور جهان به میان می‌آید زبان قاصر می‌ماند زیرا هیچ جایی در روی این کره خاکی به اندازه ي این کشور در انزوا و ترسی پاروانویایی از دیگر کشور های جهان به سر نمیبرد.

 

ترس و خفقان دراین کشور باعث شده که فرهنگی ناب اما باورنکردنی و دردآور در کره شمالی شکل بگیرد. افراد بسیار معدودی به این کشور سفر کرده و یا توانسته اند ازآن بگریزند و اطلاعات بسیار کمی که از این امپراطوری وحشت به بیرون درز می‌کند تنها از زبان این افراد بیان شده هست.

 

به گزارش پارس ناز در حالیکه کوچک ترین انتقاد و سخنی مخالف با سیاست هاي کمونیستی رهبران خودکامه کره شمالی مجازاتی دردآور تر از مرگ را در پی دارد، مشخص شده که خریدن بعضی چیزها که برای هر انسانی در سراسر جهان معقول به نظر می‌رسد دراین کشور ممنوع و یا غیرممکن هست.

ممنوعیت های تعجب برانگیز در کشور کره شمالی1-کوکاکولا

دراین کره خاکی تنها دو کشور وجود دارند که کوکاکولا وارد آنها نشده هست: کوبا و کره شمالی. تحریم هاي شدید بین المللی باعث شده که شرکت کوکاکولا نتواند در بازار مصرف نوشیدنیها در کره شمالی وارد گردد اما این بدان معنا نیست که مردم این کشور مزه کوکاکولا را نچشیده اند؛

 

البته نسخه ي تقلبی آن. دراین کشور میتوانید انواع گوناگونی از نوشیدنی هاي کوکاکولا را در رستوران ها و فروشگاه ها خریداری نمایید و همه ی ي آنها نیز در ظاهر شباهت بیشماری به نوشیدنی هاي کوکاکولا دارند.بر زمینه ادعای روزنامه تلگراف، اگر در کره شمالی ثروتمند باشید و یا یک تاجر چینی و یا یک توریست باشید می‌توانید

 

در معدود فروشگاه ها یا رستوران هایي کوکاکولای حقیقی پیدا کنید. اما کارکنان ضد آمریکایی و ضد امپریالیستی خیلی زود بشما اعلام خواهند کرد که این کوکاکولا متعلق به آمریکای جنگ طلب نبوده ودر واقع کوکاکولای ایتالیایی هست.

ممنوعیت های تعجب برانگیز در کشور کره شمالی2- مدل موی کیم جونگ اون

چند سال پیش مدل موی کیم جونگ اون تنها مد رسمی و قابل قبول مردانه دراین کشور به شمار می آمد. تمامی مردان این کشور منزوی دوست داشتند که مدل مویشان شبیه رهبر جوانشان باشد از این رو مو هاي خود رابه همان شکل درآوردند. بدین ترتیب این مدل مو به سرعت در کره شمالی همه ی گیر شده

 

بدون این‌که اجباری از سوي دولتمردان کره شمالی برای این موضوع در بین باشد. خیلی زود این امر چنان فراگیر شد که کیم جونگ اون را غمگین کرد و بدین ترتیب این مدل کوتاه کردن مود از لیست مدلهای رسمی و مورد تایید سیستم دیکتاتوری این کشور کنار گذاشته شد. این‌که چرا مردمی با این حد از مشکلات و گرفتاری هاي جانکاه چنین عاشقانه و با علاقه از رفتارهای دیکتاتور جوان خود پیروی میکنند به یک راز شبیه هست.

ممنوعیت های تعجب برانگیز در کشور کره شمالی

3- استارباکس

در کره شمالی نمی‌توان چیزی امپریالیستی تر از یک نوشیدنی گرم و با مخلفات پیدا کرد و بهمین علت در پیونگ یانگ هیچ نوشیدنی استارباکسی نخواهید یافت. البته بخش زیادی از این موضوع به علت تحریم هاي بین المللی هست اما در کره شمالی هیچ کسی به این موضوع اشاره نخواهد کرد.

 

در پایتخت کره شمالی کافی شاپ هاي بسیار زیادی وجوددارد که به رغم شباهت ظاهری به قهوه منزل هاي استارباکس نباید از این نام در داخل انها بهرهگیری نمایید. در کره شمالی، استارباکس را یکیدیگر از تولیدات بنجل امپریالیستی ایالات متحده میدانند و هیچ گاه دوستداران رهبر بزرگ کره شمالی با نوشیدن این نوشیدنی بدردنخور شأن کمونیستی خودرا پایین نخواهند آورد، حتی اگر اجازه و توان آنرا نیز داشته باشند.

ممنوعیت های تعجب برانگیز در کشور کره شمالی

4- رنگ کردن مو

بلوند کردن موها برای مردم کره شمالی غیر مقدور هست و این موضوع در مورد رنگ هاي دیگر نیز صحت دارد. رنگ موی همه ی باید سیاه باشد و تنها دریک صورت می‌توانید موی خودرا رنگ بزنید آن هم این‌که موی خاکستری داشته باشید که دراین صورت تنها از رنگ مشکی برای رنگ زدن آن بهرهگیری خواهید کرد.

 

دراین کشور، رنگ کردن مو یک سنت و عادت امپریالیستی به شمار آمده ودر صورتی که به چنین کاری دست بزنید هم شما و هم آرایشگری که اینکار را برای شما انجام داده به شدت تنبیه خواهید شد.دقیقاً مشخص نشده که مجازات چنین کاری چه خواهد بود اما در کشوری که مجازات داشتن کتاب انجیل یا تماشای سریالهای ساخت کره جنوبی مرگ هست، بی شک چاره اي جز دوست داشتن رنگ طبیعی مو هاي خود نخواهید داشت.

ممنوعیت های تعجب برانگیز در کشور کره شمالی

5- ساندویچ مک دونالدز

مردم کره شمالی به ساندویچ هاي مک دونالدز نیز دسترسی ندارند. البته این ممنوعیت عمده نیز بد نیست زیرا این ممنوعیت به قیمت چاق نشدن مردم کره شمالی در نتیجه ي خوردن ساندویچ هاي ناسالم و چرب آمریکایی تمام می‌شود که بسیار نیز به سود مردم این کشور خواهد بود. اما موضوع جالب این هست که رهبران و شخصیت هاي بلندمرتبه ي سیاسی و نظامی این کشور مقادیر زیادی از این ساندویچ ها را از طریق چین وارد کرده

 

و از خوردن آنها لذت می‌برند اما به علت نگرانی از چاق شدن و بیمار شدن مردم خود، مصرف این ساندویچ ها را برای انها ممنوع کرده اند! البته باید بدانید که این کشور همبرگر مخصوص خودرا دارد که درسال 2000 از طریق رهبر سابق این کشور، کیم جونگ ایل، ساخته شده و به مردم این کشور ارائه شد. این همبرگر «گوگیگیوپبانگ» «Gogigyeopbbang» نام داشته که به معنای «هر انچه که دوست دارید» هست.

ممنوعیت های تعجب برانگیز در کشور کره شمالی

6- کود شیمیایی

درسال هاي بسیار دور، کود شیمیایی مصرفی در کره شمالی از همسایه ي جنوبی اش وارد می شد و همه ی نیز می‌دانیم که ارتباط ي این دو کشور چگونه پیش رفته هست. درسال هاي جدید، کره شمالی کود شیمیایی مورد نیاز خودرا از چین وارد میکند و تحریم هاي سازمان ملل نیز بیش از پیش بر ورود کود شیمیایی

 

به این کشور تاثیر منفی گذاشته هست. نبود کود شیمیایی مناسب و کافی مشکل بزرگی برای مردم این کشور منزوی به شمار می‌آید زیرا درصورت رشد نامناسب و ناکافی دانه هاي کاشته شده در مزارع، مشکل سیر کردن شکم در کشور از قبل گرسنه کره شمالی دو عمده خواهد شد.

 

درست مثل بقیه مواردف کره شمالی و رهبران آن چنین شرایطی را یک مهلت بسیار بزرگ برای تبلیغات سیاسی خود میدانند و با تهییج مردم کره شمالی به ساخت کودهای دست ساز و طبیعی که طبق معمولً از مدفوع خود آنها ساخته میشود، حس وطن پرستی و وفاداری به دولتمردان را در آنها زنده نگه می دارند.

 

البته کود شیمیایی اصلی و میهنی که دولت از انها برای حاصلخیزی مزارع بهرهگیری می‌کند «جوچی» «juche» نام دارد که در واقع چیزی جز یک واژه به معنای خودکفایی و خوداتکایی نیست. مشخص نیست که کود حاصلخیر کننده «جوچی» چه ترکیباتی دارد و مشخص شده که تاثیر زیادی در حاصلخیزی مزارع کشاورزان گرسنه نیز ندارد بهمین علت کشاورزان تصمیم گرفته اند با بهرهگیری از مدفوع حیوانی بعنوان کود، سیاست جوچی ابلاغی رهبران کشور را برآورده سازند!

ممنوعیت های تعجب برانگیز در کشور کره شمالی

7- لباس جین

در کره شمالی، لباس جین نیز مثل رنگ کردن مو نوعی زهر امپریالیستی کاپیتالیستی به شمار می‌آید و رهبری اجتناب از پوشیدن لباس جین بر عهده جوانان این کشور گذاشته شده هست. بدین ترتیب گروهی از نوجوانان تقریبا 15 ساله در خیابان هاي شهر های بزرگ این کشور قدم زده و شهروندانی که لباس جین یا شبیه به آن رابه تن دارند

 

شناسایی کرده و به انها تذکر می‌دهند. چنین ممنوعیت و کنترل در استان هاي شمالی هامگ یونگ و یانگ گانگ که با شهر های چین هم مرز میباشند و ساکنان انها بیش از دیگر نقاط کشور در دسترس آلوده شده به ارزش هاي کاپیتالیستی قراردارند حاکم شده هست.

ممنوعیت های تعجب برانگیز در کشور کره شمالی

8- فیلمهای خارجی

مشابه پنگوئن ها در قطب جنوب، مردم کره شمالی نیز هیچ ذهنیت و دانشی در مورد آن چه که خارج از دنیای آنها در داخل کره شمالی رخ میدهد ندارند. این موضوع تنها در صورتی تغییر میکند که شهروندان این کشور بتوانند به نسخه هاي غیرقانونی از فیلمهای و سریالهای تلویزیونی خارجی و بخصوص آمریکایی دسترسی داشته باشند.

 

رژیم کره شمالی نیز از همین موضوع بیم دارد و فیلم هایي که در غرب ساخته شده اند یک تهدید قلمداد می‌شوند زیرا این موضوع باعث میشود مردم با خود فکرهای خاصی کرده و سوال ات خطرناکی بپرسند.
ممنوعیت های تعجب برانگیز در کشور کره شمالی9- پیرسینگ

به گزارش پارس ناز در کره شمالی اجازه دارید گوش هاي خودرا سوراخ کنید ودر آنها گوشواره معمولی بیندازید اما سوراخ کردن بینی یا حلقه ي ناف را فراموش کنید. پیرسینگ سمبل مسموم دیگری از امپریالیسم و کاپیتالیسم شناخته شده ودر صورت دیده شدن از طریق بریگادهای مبارزه با کاپیتالیسم به دردسر بزرگی خواهید افتاد.

 

همینطور پلیس مد و فشن این کشور زنانی که دارای دامن هاي بسیار کوتاه باشند را نیز تحت تعقیب قرار داده و کسانی که کفش هاي با شکل نامناسب، لباسهای آستین کوتاه مثل تیشرت و دختران مجردی که در بازارهای عمومی کسب و کار دارند را بازداشت و تنبیه خواهند کرد.
ممنوعیت های تعجب برانگیز در کشور کره شمالی10- آیفون

قوانین کره شمالی از جوک خنده دارتر به نظر میرسد. در حالیکه رهبر این کشور بخش اعظم درآمد و بودجه این کشور را صرف ساختن سلاح هاي هسته اي میکند، شخصیت هاي سیاسی و نظامی بلندمرتبه این کشور با خوردن همبرگرهای مک دونالدز، نوشیدنی هاي الکلی گرانقیمت و ساعت هاي آرمانی خوشگذرانی میکنند

 

اما نمی‌تواند برق منزل ها را بیش از ساعاتی کوتاه در شبانه روز روشن نگه دارد. باوجود این مشکلات محرز و اولیه، رژیم بی وقفه تلاش میکند که تمامی شهروندان رنج کشیده و عمدتاً مردم گرسنه این کشور یقین داشته باشند که دریک کشور سعادتمند زندگی می‌کنند.

 

و سمبل اصلی سعادت و خوشبختی در کشور چیست: موبایل آیفون! در کمال ناباوری ودر حالی‌که لباس جین، رنگ کردن مو، پیرسینگ و مک دونالدز همگان نمادهای آمپریالیستی شناخته میشوند اما شرکت اپل که یک شرکت پیروز دقیقاً آمریکایی بوده و بیش از یک ششم مردم کشور آمریکا از موبايل هاي گوشي

 

ساخت این شرکت بهرهگیری می‌کنند، در کره شمالی سمبل امپریالیسم به شمار نمی‌آید زیرا کیم جونگ اون آیفون را دوست دارد. اما اینجا نیز یک مشکل وجوددارد و آن هم این‌که اپل نیز مثل شرکت هاي بزرگ دیگر نمی‌تواند وارد بازار این کشور شود.

 

از این رو بیشماری بر این باورند که کره شمالی یک موبایل اپل حقیقی دارد. یک گوشي هوشمند ساخت این کشور وجوددارد که شباهت بیشماری با گوشي هاي ساخت شرکت اپل دارد. در حالی‌که بیشماری دراین کشور توانایی خرید یک موبایل هوشمند را ندارند اما مشخص شده که موبایل هاي شبیه اپل دراین کشور محبوب میباشند.

ممنوعیت های تعجب برانگیز در کشور کره شمالی

11- موسیقی هایي که رژیم دوست ندارد

برای کیم جونگ اون، موسیقی موضوع بسیار حساسی به شمار می‌آید به خصوص اگر شعر آن در مدح او نبوده و با گفته ها و رفتارهای نیاکان درگذشته او مناسبتی نداشته باشد. روی هم رفته اگر این موسیقی با ارزشهای رهبران این کشور سازگاری نداشته باشد مجازات مرگ در انتظار خاطیان خواهد بود. اخیراً 12 موسیقیدان، از جمله نامزد سابق کیم جونگ اون به جرم خواندن ترانه هایي که به مذاق رهبر بزرگ عزیز خوش نیامده در ملاء عام اعدام شدند.

 

البته علت رسمی برای این اعدام ها، ساخت فیلمهای مستهجن از طریق این موسیقیدانان اعلام شد و برای بعضی دیگر نیز داشتن انجیل بعنوان علت اعدام مطرح شد که گناهی نابخشودنی دراین کشور قلمداد میشود. البته این ممنوعیت برای رهبر محبوب این کشور دردسر ساز شده

 

زیرا بیشماری به موزیک هاي فولکلور و بسیار قدیمی ممنوعه روی آورده اند که شمار زیادی از آنها فراموش شده بودند. درست مثل شمار زیادی از دیکتاتوری هاي دیگر در سراسر جهان قبل و امروزی، بعضی اوقات سیاست هاي یک دیکتاتور اثرات دقیقاً متمایز و غافلگیر کننده اي دارند.

ممنوعیت های تعجب برانگیز در کشور کره شمالی

ممنوعیت های تعجب برانگیز در کشور کره شمالی ،ممنوعیت های کره شمالی،قوانین کره شمالی،درباره کشور کره شمالی،کره شمالی و ممنوعیت در آن