پارس ناز پورتال

مناسب با استایل بدنی خود غذا بخورید

مجموعه : رژیم و تغذیه
مناسب با استایل بدنی خود غذا بخورید

مناسب با استایل بدنی خود غذا بخورید 

تیپ بدنی شما چگونه هست؟ گلابی یا سیبی شکل؟ دیدنی هست بدانید که برای هر نوع استایل بدنی یک نوع رژیم خوراکی وجود دارد. تمام تیپ هاي بدنی جذاب و منحصر به فرد میباشند اما آیا تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که چرا هر کدام از تیپ ها در قسمت خاصی از بدن استعداد چاقی دارند و چربی ذخیره میکنند؟

 

برخی افراد از قسمت میان تنه استعداد چاقی دارند و برخی افراد در قسمت باسن یا ران ها. همه ي ما بر زمینه تیپ هاي بدنی مان هنگام کاهش وزن در قسمت هاي خاصی از بدن دچار مشکل می‌شویم. برای رفع این مشکل بدونیم به شما می‌گوید که بر زمینه تیپ بدنی خود چه غذاهایی را بخورید تا هم سالم بمانید و هم وزن کم کنید.

 

تیپ بدنی مستطیل

مناسب با استایل بدنی خود غذا بخورید

باسن کوچک و کمر بی حالت از ویژگی هاي این تیپ بدنی هست. تیپ هاي بدنی مستطیل شکل معمولا اضافه وزن پیدا نمیکنند اما با این وجود بهتر هست چربی هاي سالم مانند آووکادو، بادام، ماهی سالمون و… مصرف کنند و پروتئین هاي گیاهی به برنامه خوراکی خود اضافه کنند.

 

مهم نیست چقدر لاغر هستید مهم این هست که همه ي وقت برنامه خوراکی سالمی داشته باشید. پس سعی کنید چندان سمت شیرینی و غذا هاي ناسالمی مانند  فست فود نروید.

 

تیپ بدنی سیب

مناسب با استایل بدنی خود غذا بخورید

تیپ هاي بدنی سیب در قسمت میان تنه چاق درشت تر میباشند. بنابراین باید تعداد وعده هاي خوراکی انها چندان و مقدار غذا کم باشد. ۶ وعده در روز غذا بخورید و مقدار غذا را کم کنید.غذا هاي سرشار از فیبر، میوه، سبزیجات، ویتامین C و لبنیات کم چرب مصرف کنید. غذاهایی که گاز معده ساخت می‌کنند نخورید مانند فست فود، نان و برخی سبزیجات.

 

تیپ بدنی گلابی

مناسب با استایل بدنی خود غذا بخورید

تیپ هاي بدنی گلابی باسن و پایین تنه درشت تری نسبت به بالاتنه دارند. این تیپ ها در قسمت باسن و ران چاق میشوند و معمولا دچار مشکل احتباس آب می‌شوند. تیپ هاي بدنی گلابی باید گوشت، ماهی، تخم مرغ، محصولات لبنی و غذا هاي سرشار از پروتئین مصرف کنند.

 

میوه هایي مانند هندوانه و آناناس برای این تیپ هاي بدنی بینظیر میباشند زیرا سمومی که سرعت متابولیسم بدن را کاهش می‌دهند از بین می‌برند. این میوه ها را همراه با چای هاي گیاهی مانند چای سبز مصرف کنید.غذاهایی که سدیم زیادی دارند مصرف نکنید. به عبارت دیگر مصرف نمک و غذا هاي تصفیه شده مانند نان، نودل و برنج را کم کنید و آنها را با غذا هاي کامل جایگزین کنید.

 

تیپ بدنی ساعت شنی

مناسب با استایل بدنی خود غذا بخورید

تیپ بدنی ساعت شنی مطلوب ترین تیپ بدنی برای خانم هاست. این تیپ ها در تمام قسمت هاي بدن به طور یکسان چاق میشوند. احتمال بالا رفتن قند خون تیپ هاي بدنی گلابی چندان هست. بنابراین توصیه میکنیم غذاهایی که شاخص قند خون پایینی دارند مصرف کنند و تعداد وعده هاي خوراکی را چندان و مقدار غذا کم باشد.

 

۵ الی ۶ وعده خوراکی در روز داشته باشند. میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید و از پروتئین هاي بدون چربی چربی سالم بگیرید. از مصرف غذا هاي تصفیه شده مانند «نان، نودل و برنج» اجتناب کنید و غذا هاي کامل را جایگزین انها کنید.