پارس ناز پورتال

مهارت هایی که دختران قبل از ازدواج باید بدانند

مهارت هایی که دختران قبل از ازدواج باید بدانند

مهارت هایی که دختران قبل از ازدواج باید بدانند

شاید کمتر خانواده هایی باشند که مهارت های قبل از ازدواج برای دختران را هم مد نظر داشته باشند!

 

مهارت خانه داری
دهه اخیر هرچقدر که دختران را به موفقیت َهای تحصیلی نزدیک کرده، همانقدر آنها را از کارهای خانه دور کرده است. اول از همه باید بگوییم اینکه شما فوق لیسانس دارید باعث نمی َشود که نتوانید یک ماکارونی قابل خوردن درست کنید! درس و تحصیلات در جای خود از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، اما مطمئن باشید الان که مجرد هستید خیلی راحت َتر می َتوانید کارهایی مثل آشپزی، مرتب کردن آشپزخانه، گردگیری و جارو زدن را یاد بگیرید.


مهارت هایی غیر از آشپزی که می تواند منجر به استحکام بنیان خانواده شود. خودتان هم می َدانید که یاد گرفتن چیزی مثل آشپزی یک فرآیند آزمون و خطایی است؛ یعنی تا چند مرتبه برنج َتان شفته نشود و دم نیاید شما روش صحیح درست کردن آن را یاد نمی َگیرید.

 

مهارت مدیریت زمان
اگر می َخواهید در سن پایین ازدواج کنید یا قصد ادامه تحصیل بعد از ازدواج را دارید یا حتی شاغل هستید، باید به مسئله مدیریت زمان آگاهی داشته باشید. حتی در غیر این حالت َها هم مدیریت زمان در تنظیم کردن اولویت کارها خیلی به درد شما می َخورد.


اگر از هفته یا حتی روز قبل، برنامه کاری خودتان را بدانید دیگر نه وقت کم می َآورید و نه استرس انجام نشدن کارها را دارید. اینکه بدانید چه زمانی باید برای خانه به خرید بروید یا چه روزی باید خانه را جارو زده و گردگیری کنید یا برای فردا چه غذایی درست کنید و در کنار اینها هم کار بکنید یا درس بخوانید و در عین حال تفریحات خود را فراموش نکنید، واقعا احتیاج به برنامه َریزی دارد.

 

مهارت روانشناسی
روانشناسی علم مطالعه رفتار انسان است و با توجه به این مطالعه رفتار افراد را پیش َبینی می َکند. خوب که به روابط آینده زناشویی دقت کنید متوجه می َشوید که اگر ندانید همسر آینده َتان نسبت به هر کدام از حرکات و رفتار شما چه واکنشی نشان می َدهد، خیلی به دردسر می َافتید.

 

شما باید یاد بگیرید که در آینده با همسر و خانواده او چگونه برخورد کنید که هم احترام شما حفظ بشود و هم روابط دوستانه َای بین شما و او برقرار باقی بماند.

 

برای جمع َآوری اطلاعات در این مورد شما دو کار می َتوانید انجام دهید:

1. به اطرافیان خود توجه کنید. سعی کنید علل موفقیت یا شکست آنها را کشف کنید و از تجربیات آنها استفاده کنید.


2. هر قدر هم که روابط گسترده َای با دیگران داشته باشید، باز هم به میزان یک فرد که عمر علمی خود را برای شناخت رفتار مردم صرف کرده است نمی َتوانید اطلاعات جمع کنید. صادقانه می َگوییم هم دایره تحقیقات شما کمتر است و هم علم لازم برای این کار را ندارید. پس از کتاب َهای روانشناسی استفاده کنید. برای شروع، کتاب َهایی را بخوانید که به تفاوت َهای شناختی زنان و مردان پرداخته است.

 

مهارت انعطاف داشتن در مقابل خواسته های دیگران
در جمع َهای خانوادگی چقدر به نظر دیگران احترام می َگذارید؟ تا به حال اتفاق افتاده که به خاطر مادر یا پدر خود کاری را که دوست نداشته َاید، انجام بدهید؟


اگر می َخواهید یک ازدواج موفق و سازنده داشته باشید، باید بتوانید از میزان “من” بودن خود کم کنید. همیشه قرار نیست که همه چیز طبق خواسته شما پیش برود، گاهی باید از خود گذشتگی کنید و به خواسته فرد دیگری راضی شوید.