پارس ناز پورتال

این مهارت های مهم را حتما بیاموزید

این مهارت های مهم را حتما بیاموزید

این مهارت های مهم را حتما بیاموزید 

برخی از مهارت ها هستند که یادگیری آن ها در زندگی می تواند به ما بسیار کمک کند. زمان یادگیری این مهارت ها نیز پایین است. آموزش بخشی جدایی ناپذیر از زندگی است. با آموختن مهارت های جدید می توانید کیفیت زندگی خود را بهتر کنید و پله های موفقیت را با سرعت بیشتری بپیمایید. در این میان برخی از مهارت ها تاثیر شگرفی بر زندگی شما خواهندداشت و تجربه حیات را ارتقا خواهند بخشید.

 

این مهارت ها باعث می شوند لذت بیشتری از زندگی برده و با اشتیاق بیشتر روزگار را سپری کنید. در اینجا چند نمونه از این آموختنی های جذاب را به شما معرفی می کنیم. ویژگی اصلی این مهارت ها در کنار جذابیت و اثرگذاری آن است که در زمان کوتاهی می توان در آن ها تبحر یافت و از توانایی های جدید بهره برد.

 

1- تندخوانی

بیل گیتس درباره خود گفته است که اگر یک ویژگی خاص و فرابشری در او وجود داشته باشد، آن ویژگی توانایی برای مطالعه سریع است. آنچه این کارآفرین و میلیاردر مشهور و دیگر افراد موفق درباره تندخوانی می دانند این است که با این کار دسترسی به دانش سریع تر می شود.

 

بیشتر در اکتساب آن به معنای قدرت، پول و موفقیت بیشتر برای شماست. توانایی برای مطالعه سریع متون به شما امکان خواندن تعداد بیشتری کتاب، مقاله و خبر را می دهد و تسلط شما را بر روند جاری در جهان ارتقا می بخشد. تندخوانی را می توانید به سادگی از وب سایت و مراکز آموزشی یا مطالعه متون مرتبط یاد بگیرید.

 

البته باید به یاد داشته باشدی که تندخوانی در تمام موارد مطلوب نیست. اگر متنی عمیق را مطالعه می کنید، فهم تمام جوانب موضوع نیازمند تمرکز و خواندن آرام است و نباید همیشه به توانایی تندخوانی خود تکیه کنید.
این مهارت های مهم را حتما بیاموزید2- سخنرانی

پژوهش ها نشان می دهند که هراس افراد از سخنرانی گاهی از مردن هم بیشتر است! به این معنا که فرد ترچیح می دهد بمیرد، تا در برابر جمع مجبور به سخن گفتن نباشد. این شرایط برای اکثریت انسان ها وجود دارد و بیشتر مردم از سخنرانی ترسی غیرقابل باور دارند. با وجود این، توانایی صحبت کردن در برابر جمع یکی از ویژگی های اصلی تمام انسان های موفق است.

 

آن ها به ما توصیه می کنند در کوتاه ترین زمان ممکن این مهارت را بیاموزیم و از سخن گفتن در برابر جمع لذت ببریم. نکته جالب توجه لذت بی حد و حصر این گونه سخن گفتن است. در حقیقت، اگر بتوانید بر ترس خود غلبه کنید و مهارت سخنرانی را بیاموزید، آنگاه حاضر نیستید لذت این کار را با هیچ چیز دیگری در دنیا عوض کنید.

 

3- حسابداری

هر شغلی که دارید و در هر زمینه ای که به فعالیت مشغول اید، تسلط بر فنون حسابداری به یاری شما خواهدآمد. با آموختن حسابداری می توانید پیش از هر چیز وضعیت مالی خانواده را بهبود دهید. به علاوه کسب و کار شما نیز از مهارت های حسابداری بهره مند خواهدشد.

 

آگاهی از رموز حسابداری به شما کمک می کند تا وضعیتمالی خود را تحت کنترل درآورید و به سوی موفقیت گام بردارید. در کنار این موارد، حسابداری تخصص بسیار پرکاربردی است که اگر آن را بیاموزید، می توانید به عنوان شغل دوم یا حتی اصلی از آن استفاده کنید.
این مهارت های مهم را حتما بیاموزید4- نرم افزار اکسل

مجموعه نرم افزارهای آفیس که شرکت مایکروسافت عرضه کرده است، همگی بسیار سودمند هستند. اما در این میان نرم افزار اکسل از موقعیت ویژه ای برخوردار است. با تسلط بر این نرم افزار، تقریبا انجام هر کاری آسان تر خواهدشد. اکسل با قابلیت های بی نظیر خود به ما در همه امور،

 

از برنامه ریزی و زمان بندی گرفته تا حساب و کتاب امور مالی و طراحی پروژه های کاری یاری می رساند. آموختن این نرم افزار بسیار ساده است و ظرف چند هفته می توانید در کاربرد آن ماهر شوید.

 

5- وبلاگ نویسی

وبلاگ هاو ابزارهای مشابه یکی از قابلیت های جدیدی است که توسط فن آوری دیجیتال در اختیار ما قرار گرفته است. در وبلاگ ها نه تنها امکان نوشتن یادداشت روزانه، ثبت وقایع و موارد مشابه وجود دارد، بلکه می توانید از این ابزار برای یافتن همکاران جدید وحتی کسب درآمد نیز استفاده کنید.

 

نکته جالب این که آموختن کار با وبلاگ، بسیار ساده است و تنها چنددقیقه زمان نیاز دارد. در سال های اخیر برخی افراد وبلاگ های صوتی و تصویری نیز راه اندازی کرده اند. اگر زمان کافی در اختیار دارید، این گونه وبلاگ نویسی نیز می تواند دلپذیر باشد.
این مهارت های مهم را حتما بیاموزید6- تمرین با وزنه

امروزه درباره اهمیت ورزش بسیار سخن گفته می شود. یکی از این ورزش ها که در فضای جامعه رواج زیادی دارد، بدن سازی با استفاده از وزنه است. این ابزار سودمند به شما کمک می کند تا عضلات نیرومندتری داشته باشید و ظاهر خود را آراسته تر کنید.

 

همچنین سطح سلامت شما نیز در تمرین با وزنه بالاتر می روند. در فضای مجازی فیلم ها و کتاب های زیادی وجود دارد که شما می توانید با کمترین هزینه آن ها را مطالعه کرده و تمرین ورزشی با وزنه را یادبگیرید.

 

7- ویرایش فیلم و تصویر

گوشی های هوشمند با دوربین های پیشرفته همه افراد را به عکاس و فیلم بردار تبدیل کرده اند. اما این آثار جدید نیازمند ویرایش، پرداخت و بازسازی اند. به همین دلیل، آموختن کار با نرم افزار ویرایش عکس و فیلم یکی از مهارت های بسیار جذاب در جهان امروز است می توانید با استفاده

 

از این نرم افزارها، فیلم یا عکس شخصی خود را ویرایش کنید و زمانی که در این کار مهارت کافی یافتید، برای کسب درآمد از این راه نیز برنامه ریزی نمایید.
این مهارت های مهم را حتما بیاموزید8- تمرینات آرامش بخش و تمرکز فکر (مدیتیشن)

جهان امروز پرهیاهو و بسیار پیچیده است. این پیچیدگی ها باعث می شود بسیاری از ما خود را از یاد ببریم. ما فراموش می کنیم که موجودی ارزشمندیم و به مراقبت نیازداریم. طیف متنوع تمریناتی که برای آرام سازی پیشنهاد شده است می تواند در خودشناسی به ما کمک کند.

 

با یاری گرفتن از این روش ها نه تنها تنش های معمول روزانه را دور می کنیم و سلامت جسمی و روانی خود را ارتقا می دهیم، بلکه می توانیم وجوه پنهان و درونی خود را شناسایی و پیشرفت روحی و معنوی را تجربه کنیم. آموختن این روش ها بر خلاف آنچه به نظر می رسد ساده است و با اندکی تلاش و پرهیز از عجله در آن ها ماهر می شوید.