پارس ناز پورتال

مهران مدیری می خواهد از تلویزیون برود

مجموعه : اخبار سینما
مهران مدیری می خواهد از تلویزیون برود

مهران مدیری می خواهد از تلویزیون برود 

مهران مدیری در برنامه 7 حاضر شد و از غم ها و مشکلاتش با تلویزیون سخن گفت و در انتها عنوان کرد که از تلویزیون خواهد رفت. مهران مدیری تا دو ماه دیگر سراغ ساخت یک فیلم کمدی به نام «ساعت ۵ عصر» می رود که یک بازیگر اصلی دارد و در هر سکانس ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر حضور دارند.

 

شب گذشته اول مرداد ماه مهران مدیری در برنامه «هفت» حضور یافت و درباره سینمای کمدی، فیلمی که خودش تا دو ماه دیگر سراغ آن می رود و همچنین حضورش در تلویزیون گفتگو کرد و به پرسش های بهروز افخمی و مسعود فراستی پاسخ داد.

 

مدیری در ابتدای این برنامه در پاسخ به پرسش افخمی درباره کارگردانی در سینما توضیح داد: دو ماه دیگر یک کمدی خیلی جدی می سازم. در این سال ها چون مدام درگیر کار بودم موفق نشدم کاری را در سینما شروع کنم. نوعی ترس از ساختن فیلم داشتم و دوست داشتم وقتی به سینما می آیم همه چیز فوق العاده باشد.

 

«ساعت ۵ عصر» یک فیلم کمدی سخت و خیابانی است

وی درباره فیلم کمدی خود عنوان کرد: «ساعت ۵ عصر» یک فیلم کمدی سخت و خیابانی است و برعکس همه کارهایی که داخلی نوشتم از لوکیشن های متعددی چون خیابان، بیمارستان و… برخوردار است و جمعیت زیادی هم در آن حضور دارند. شاید در حدود ۶۰۰ یا ۷۰۰ نفر در هر سکانس هستند.

 

این کارگردان مجموعه های کمدی درباره ویژگی های فیلم خود بیان کرد: این اثر شوخی کلامی ندارد و فردی را نشان می دهد که از ۷ صبح تا ۵ عصر در تهران است و این روز آخرین فرصت وی برای انجام کاری است.

 

او در طول روز با مشکلاتی مواجه می شود که ابتدا مثل گلوله برفی کوچک هستند ولی در نهایت به بهمن تبدیل می شوند. در این روند دیوانه وار بودن ماجرا و موضوع هر لحظه بزرگتر و ریتم تندتر می شود. این فیلم فقط یک بازیگر اصلی دارد و باقی بازیگران آن مردم هستند.

 

کارگردان «قهوه تلخ» درباره حضور در تلویزیون نیز بیان کرد: بعد از «دورهمی» دیگر نه سریالی در تلویزیون خواهم داشت و نه در شبکه نمایش خانگی و شاید فقط سالی یک یا دو فیلم سینمایی بسازم.

 

دوست دارم مسایلی را پررنگ تر و تندتر بیان کنم

کارگردان «شوخی کردم» درباره ویژگی کمدی در فیلم های سینمایی و تفاوت آن با سریال یادآور شد: در سریال، نفس کمدی و سرگرم سازی تا امروز برای ما مهم بوده است البته به مفهوم و محتوا هم فکر می کرده ایم اما در سینما باید آنچه می گوییم علاوه بر برخورداری از کمدی تاثیرگذار باشد.

 

وی با بیان اینکه فیلمش به شدت اثری اجتماعی است، ادامه داد: من بعد از «قهوه تلخ» دوست داشتم به سمت موضوعات اجتماعی بروم و در «شوخی کردم» به مسایل اجتماعی سیاسی پرداختم. اکنون بیشتر دوست دارم به سمت حرف گنده زدن بروم و مسایلی را پررنگ تر و تندتر بیان کنم.

 

وی درباره نویسنده «ساعت ۵ عصر» نیز توضیح داد: طرح این سینمایی از خودم است و با خشایار الوند می نویسم اما فیلم دیگری هم قرار است کارگردانی کنم که آن کاری تلخ است و خودم می نویسم.

 

بسیاری از آثار خودم را دوست ندارم

مدیری در بخشی از «هفت» از پاسخ به افخمی درباره نظرش نسبت به عطاران امتناع کرد و گفت: با اینکه خود من در «دورهمی» از همه نظرشان را درباره افراد و چهره ها می پرسم اما خودم دوست ندارم نظری بدهم چون فکر می کنم هر کسی تلاش خود را انجام می دهد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که کدام یک از کارهایش را دوست ندارد، اظهار کرد: من بسیاری از کارهای خود را دوست ندارم چون فکر می کنم در داستان، اجرا، بازیگری و… ضعیف بودند.

 

«قهوه تلخ» یک سوژه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی داشت که آن را هنوز هم دوست دارم یا آثاری مثل «مرد هزار چهره» و «شب های برره» اما کارهایی مثل «جایزه بزرگ» یا «ویلای من» را دوست ندارم.

 

کار در تلویزیون خیلی سخت شده است

مدیری در بخشی از این برنامه در پاسخ به فراستی که پرسید چرا دیگر تیز و بز نیستی، گفت: چون در تلویزیون کار می کنیم و کار در تلویزیون خیلی سخت شده است. البته تقصیر کسی نیست و همه جای دنیا به همین شکل است. به طور مثال از یک جهت «دورهمی» حرف هایی می زنیم که تاکنون بیان نشده است و از یک طرف مسایلی ممیزی می شود که من علتش را نمی دانم.

 

وی در واکنش به انتقادی از «دورهمی» و اینکه نگاهش از بالا به پایین است، یادآور شد: در ابتدای کار این نگاه از بالا به پایین وجود داشت و من ایستاده از مهمانان سوال می پرسیدم اما به من گفتند با تبختر و از سر علم و آگاهی است و خودم هم آن را تغییر دادم.

 

کارگردان «شب های برره» در ادامه با اشاره به اینکه نیاز به ورود به سینما دارد، بیان کرد: این روزها حوصله ندارم، خیلی وقت است که حالم خوب نیست و نوعی دگردیسی برای ورود به سینما لازم است. من از این شکل کار اشباع شدم و دیگر ساخت سریال راضیم نمی کند و دوست دارم با فکر و شیوه دیگری به سینما وارد شوم.