پارس ناز پورتال

قبل از مهمانی و مراسم مهم این غذاها را نخورید

قبل از مهمانی و مراسم مهم این غذاها را نخورید

قبل از مهمانی و مراسم مهم این غذاها را نخورید 

پس از خوردن تعداد زیادی از غذاها بهتر هست در مراسم هاي عمومی ظاهر نشویم، نخستین غذاهایی که به ذهن می‌رسند شاید سیر و پیاز باشند. لباستان را گزینه کردید، چند بار هم پوشیده اید و جلوی آینه از مشاهده خودتان کیف کردید. تنها چیزی که نمیخواهید این هست که پف کردگی و نفخ، باعث شود لباس در تنتان بد بایستد.

 

برای این که مطمئن شوید روز عروسی یا میهمانی که برایش لحظه شماری میکنید، درگیر چنین مشکلاتی نمی‌شوید دو هفته گذشته از آن باید نکاتی را در برنامه خوراکی تان رعایت کنید. معمولا بدن هر شخص واکنش متفاوتی به غذاها نشان میدهد. اگر این غذاها را می شناسید که چه بهتر، اما اگر بی خبر هستید گذشته از رسیدن آن روزِ بزرگ، برخی غذاها را باید محدود کنید.

 

1- تنقلات و غذا هاي بی ارزش

برنامه ریزی برای عروسی باعث می‌شود دچار استرس شوید اما یک پیتزای بزرگ، سیب زمینی سرخ کرده یا دونات می‌تواند برای مدتی شما را از زیر این فشار بیرون بیاورد. از آنجا که غذا هاي چرب به کندی هضم میشوند ممکن هست پس از خوردنشان احساس کنید میان تنه لباس، برایتان تنگ شده هست. این نوع غذاها باعث میشود قند خونتان به شدت بالا برود که منجر به هوس غذا هاي قندی میشود و تاثیر بدی روی سطح انرژی دارد.

 

2- لوبیاها

علت این که به لوبیاها میوه جادویی می‌گویند این هست که حاوی نوعی قند میباشند که توسط بدن قابل هضم نیست. وقتی این قند به روده بزرگ می‌رسد، باکتریها تلاش می‌کنند این قند را بشکنند و گازی که حاصل میشود نتیجه همین تلاش هست. برای این که میزان این گازها را تا روز موعود، پایین نگه دارید منابع پروتئینی مثل مرغ و ماهی را جایگزین این نوع غذا بکنید.

 

3- لبنیات

با این که همه ي به لبنیات حساس نیستند، یکی از غذا هاي شایعی هست که خیلی ها با هضم آن به مشکل می‌خورند و در نتیجه دچار نفخ، پف کردگی و گرفتگی میشوند. یک یا دو هفته گذشته از عروسی بهتر هست مصرف لبنیات را قطع کنید. یک استثنا در این قانون، خوردن وعده اي کوچک ماست یونانی هست. مواد فعال موجود در ماست یونانی به بدن کمک میکنند بتواند سریع تر غذاها را هضم کند.

 

4- شیرین کننده هاي مصنوعی

شاید با خود فکر کنید، با جایگزین کردن قند مصنوعی به جای قند طبیعی به خود لطف کرده اید اما عجله نکنید، هضم الکل قند که معمولا در نوشابه هاي رژیمی، شکلاتهای بدون قند و شیرین کننده هاي مصنوعی پیدا می‌شود برای تعداد زیادی از افراد دشوار هست و منجر به نفخ و ناراحتی میشود. پس گذشته از رسیدن به روزِ مورد نظر، غذاهایی که چنین موادی در آن ها به کار رفته را بهره گیری نکنید تا سبک تر باشید.

 

5- غذا هاي نمکی

مقداری نمک این جا، مقداری آنجا و گاهی نیز یک بسته چیپس! خوردن غذا هاي نمکی چندین روز گذشته از عروسی یا هر مراسمی که میخواهید در آن ظاهری مفید داشته باشید، کار بسیار اشتباهی هست، چون سدیم باعث احتباس مایعات در بدن میشود. سعی کنید روزی 2.300 میلی گرم اکثر نمک بهره گیری نکنید.

 

6- گلوتن

گلوتن نیز مثل لبنیات، روی همۀ افراد تاثیر منفی نمی‌گذارد اما یکی دیگر از غذاهایی هست که گفته میشود میتواند باعث نفخ و گرفتگی در تعداد زیادی از افراد شود. برای این که خود را ایمن نگه دارید، یک یا دو هفته گذشته از عروسی گلوتن را از برنامه خوراکی خود حذف کنید و مشاهده نمایید که آیا تاثیری روی سیستم گوارشی تان گذاشته یا خیر. فقط به دلیل داشته باشید، فیبر را از منابع دیگر دریافت کنید تا معده سالم بماند.

 

7- نوشیدنی هاي کربوهیدراته

نوشابه، آب گازدار، شامپاین و اساسا نوشیدنی هایي که حباب داشته باشند را کنار بگذارید. حباب هایي که به نوشیدنی حالت گازدار را می‌دهند، همین کار را روی بدنتان هم می‌کنند. با آزاد شدن تمام آن دی اکسید کربن در بدن، احساس نفخ و پف کردگی میکنید

 

8- سبزیجات

 به گزارش پارس ناز یکی از پیشنهاد ها برای تغذیه مناسب، بهره گیری از سبزیجات چلیپایی مثل گل کلم، کلم، کلم بروکسل و بروکلی هست اما نه زمانی که میخواهید در چند روز آینده شکمتان صاف باشد. این نوع سبزیجات نیز مثل لوبیا، نوعی قند دارند که فقط توسط باکتری هاي ساخت کننده ي متان شکسته می‌شوند. در نتیجه نفخ و پف کردگی را درست زمانی که نباید حضور داشته باشند، تجربه می‌کنید.

 

با این که ما هرگز پیشنهاد نمیکنیم سبزیجات سرشار از مواد مغذی را در برنامه خود محدود کنید، اما از این روش می‌توانید برای مدتی کوتاه بهره گیری کنید و یا حداقل سبزیجات خود را بپزید و خام نخورید.

 

9- آدامس

اگر خواستید بوی دهانتان را تغییر دهید، این بار به جای آدامس از نعنا کمک بگیرید. اضافه بر این که تعداد زیادی از انواع آدامس حاوی الکل قند میباشند، وقتی آدامس می جوید هوای بیشتری را می بلعید بنابراین هوای اضافی که به معده تان میرود بیش از حد افزایش می یابد.