پارس ناز پورتال

مهمان ناخوانده و روش دفع آن

مهمان ناخوانده و روش دفع آن

مهمان ناخوانده و روش دفع آن 

در خانه خود راحت و آسوده مشغول استراحت و انجام کارها هستید یا تصمیم دارید با همسرتان امروز را در خانه کنار هم تنها باشید,اما نمی شود چون مهمانی ناخوانده در زده وارد می شود. برای همه ی ما اتفاق افتاده است. مهمانی ناخوانده در خانه مان را می زند، و وقتی در را باز کنیم، یک شب که بماند دیگر بیرون کردن او در روزهای آینده کاری بس دشوار خواهد بود.

 

در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم تا بتوانید از شر این مهمان های ناخوانده راحت شوید و بار دیگر بتوانید آرامش را در خانه تان تجربه کنید.

 

میزبان خوبی نباشید

اگر با میهمانانتان با خوشرویی و محبت زیاد برخورد کنید، مسلماً آنها به این زودی ها حاضر به ترک خانه تان نخواهند شد. باید رفتاری داشته باشید که آنها متوجه مزاحمت خود بشوند. می توانید بگویید که ماشین لباسشوییتان خراب شده است و از این بابت خود را مغموم و ناراحت نشان دهید.

 

مطمئناً اگر چند روز مجبور شوند با همان لباسهای کثیف در خانه بچرخند آخر تصمیم می گیرند که خانه ی شما را ترک کرده و چتر خود را در خانه ی دیگری بیندازند که تسهیلات شستشوی آن سالم باشد.رفتار دیگر این است که دیگر آشپز مخصوص آنها نباشید. تا زمانیکه غذاهای خوشمزه و کامل جلوی آنها بگذارید، آنها حاضر نخواهند شد که از این بهشت پایشان را بیرون بگذارند.

 

غذاهای معمولی و ساده برایشان تهیه کنید و جیره ی غذاییشان را کمتر و کمتر کنید تا وضع برایشان غیر قابل تحمل شود.

 

بگویید مهمانان دیگری در راه هستند

فکر نمی کنم یک دروغ کوچک اشکالی داشته باشد. به میهمانانتان بگویید که مهمانان دیگری در راه هستند و آنها مجبور خواهند شد خانه تان را ترک کنند چون دیگر تخت خالی برای خوابیدن آنها نخواهد بود. البته حواستان باشد که این مهمانان خیالی کسانی نباشند که آنها نیز بشناسند چون دستتان رو خواهد شد.

 

بگذارید آنها خرج کنند

اگر هیچ راهکاری عملی نشد، خیلی ساده از میهمانانتان بخواهید که کمی دست به جیب شوند. مثلاً آنها را برای خرید خواروبار بفرستید یا برای پرداخت قبض آب و برق روانه ی بانک کنید.

 

کارهای سخت به آنها واگذار کنید

هیچ کس به مسافرت و مهمانی نمی رود که تا حد جان کندن از او کار بکشند. اگر کارهای سختی به میهمانانتان واگذار کنید، مطمئناً آنها در پی یافتن محلی کم دردسرتر برای اقامت خود خواهند بود.

 

آنها را در خانه تنها بگذارید

هیچ چیز به این اندازه موجب ناراحتی مهمان نمی شود که آنها را به طور کلی نادیده بگیرید. وقتی شب برای گردش با همسرتان به شهر می روید، آنها را در خانه تنها رها کنید. البته نباید این کار را با ابی احترامی و توهین انجام دهید. فقط کافی است به آنها بگویید که برنامه ی مهمی دارید که به آنها مربوط نمی شود.

 

در موقعیت های جدی تر…..

شروع به بازسازی خانه کنید

هیچ زمانی برای رنگ کردن دیوارها، عوض کردن پارکت کف و تغییر دکوراسیون منزل مناسب تر از الان نیست. با این کار با یک تیر دو نشان می زنید. اگر آنها از این موقعیت خوششان نیاید و خانه تان را ترک کنند که هیچ از دستشان خلاص خواهید شد. ولی اگر بخواهند با موقعیت بسازند و آنجا بمانند، می توانید آنها را وادار کنید که در کارها به شما کمک کنند و کارتان سبک تر خواهد شد. هر دو حالت به نفع شماست.

 

خودتان را به مریضی بزنید

مطمئناً هیچ کس دوست ندارد که در کنار یک فرد مریض بماند که ناچار شود از او مراقبت و پرستاری به عمل آورد. می توانید خودتان را به سرماخوردگی بزنید یا درد و یا بگویید بیماری قدیمیتان باز هم عود کرده است. مطمئن باشید که آنها از ترس واگیردار بودن بیماری یا پرستاری از شما فرار را بر قرار ترجیح خواهند داد.

 

دست به کارهای خطرناک نزنید

هر چقدر هم که این مهمانان اسباب زحمت و ناراحتی شما را فراهم کنند، نگذارید که برای بیرون راندن آنها دست به کارهای خطرناک بزنید. زنی ۵۴ ساله که هر چه کرده بود نتوانسته بود از شر مهمانهای ناخوانده ی خود که در کار قاچاق مواد مخدر هم بودند، خلاص شود، اقدام به کاری بسیار خطرناک کرده بود.

 

وقتی که می خواست خود از منزل خارج شود، شیر گاز را باز گذاشته بود تا خانه پر از گاز شود تا شاید به این بهانه میهمانان پایشان را از خانه بیرون بگذارند. اما حتی وقتی که خانه پر از گاز شده بود هم این مهمانان بیرون نرفتند و تا زمان رسیدن آتش نشان ها همانجا ماندند.

 

پس از آن دو مرد میهمان توسط نیروی پلیس دستگیر شدند و به این طریق بود که آن زن توانست از شر مهمانانش خلاص شود. اما شما حواستان باشد که دست به چنین کارهای خطرناکی نزنید چون ممکن است دردسر بیشتری برایتان فراهم کند.

 

در خروج را به میهمانانتان نشان دهید!

اگر سعی کنید که آنقدر مهمان نوازی به خرج ندهید مطمئناً کسی مزاحمتان نخواهد شد. به جای آن می توانید با اقوام شهرستانی خود در رستوران ها، کافی شاپ و از این قبیل مکان ها قرار ملاقات بگذارید و به این صورت آنها هیچگاه برای اقامت روانه ی خانه تان نخواهند شد.

 

اما اگر ذاتاً فردی مهمان نواز هستید، می توانید به مهمان هایتان همان اول کار بگویید که مثلاً فقط دو یا سه روز می توانند پیشتان بمانند. با این کار هم خیال خودتان راحت خواهد شد و هم خیال مهمانانتان!