پارس ناز پورتال

موادی که برای پوست صورت مضر هستند

موادی که برای پوست صورت مضر هستند

موادی که برای پوست صورت مضر هستند 

تعداد زیادی از موادی که در روزمره مورد بهره گیری قرار میدهیم میتوانند برای پوست صورت ما زیان آور باشند و باید در بهره گیری از انها توجه کنیم. زیبایی یکی از اولویت هاي زندگی ماست. همه ي ما دوست داریم که موهایی جذاب داشته باشیم، لاغر بمانیم یا پوست صورت مان شاداب و بدون چین و چروک باشد، اما خوشگل ماندن ساده نیست.

 

نخستین چیزی که بیشترین تاثیر را بر دیگران می‌گذارد، صورت هست. حتما میدانید که از مواد زیادی مثل آواکادو یا روغن نارگیل میتوان بعنوان ماسک صورت بهره گیری کرد اما آیا موادی راکه برای صورت زیان آور میباشند هم می شناسید؟ نگران نباشید، ما در این جا موادی راکه باید به شدت از زدن آنها به پوست صورت تان خودداری کنید برایتان آورده ایم.

 

لیمو
درست هست که لیمو پوست صورت را روشن و شفاف می‌کند اما این ماده به شدت اسیدی میتوان به پوست صورت شما آسیب برساند. آب لیمو سبب خشکی پوست، سوختن یا حتی تاول می‌شود. به همین علت اگر می‌خواهید که پوست صورت تان را روشن کنید، به جای لیمو از کرم هاي روشن کننده پوست کمک بگیرید.

 

جوش شیرین
ماسک هاي صورت بسیاری وجود دارند که حاوی جوش شیرین میباشند اما این ماده شامل pH 9 هست بدین معنی که قادر هست تمام اسیدهای مفید پوست را جذب کند و در نتیجه موجب خشکی آن شود. پس اگر می‌خواهید که صورت تان روغن هاي طبیعی خود را ساخت کند، از زدن جوش شیرین به آن خودداری کنید زیرا اثرات منفی بلند مدتی دارد که غیر قابل جبران هست.

 

تخم مرغ
اگر چه بهره گیری از سفیده تخم مرغ در ماسک هاي صورت مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما ترکیب این ماده با بعضی مواد می‌تواند برای پوست صورت تان زیان آور باشد که شایع ترین آن سالمونلا هست. به همین علت اگر دوست دارید که از ماسک هاي حاوی تخم مرغ برای صورت تان بهره گیری کنید، بهتر هست به داروخانه یا فروشگاه مورد اعتمادتان بروید و ماسک مورد علاقه تان را از آنجا تهیه کنید.

 

اسپری مو
همان طور که از نامش پیداست، اسپری مو برای مو ساخته شده هست. از آنجا که این محصول حاوی مواد شیمیایی هست، برای پوست صورت به شدن ضرر دارند. بنابراین هنگام زدن آن به موهایتان، صورت تان را به طور کامل بپوشانید.

 

شکر یا نمک
شکر و نمک از برترین لایه بردارها برای بدن میباشند. روغن نارگیل را با شکر قهوه اي ترکیب کنید و آن را به تن تان بمالید اما هرگز این ماده را برای صورت تان به کار نبرید. از آنجا که پوست صورت بسیار نازک تر و حساس تر از پوست دیگر نقاط بدن هست، این ماده بسیار خشن بوده و نتیجه اي تصویر می‌دهد و حتی ممکن هست که پوست صورت شما را خراش دهد.

 

دارچین
 به گزارش پارس ناز تعداد زیادی از افراد اعتقاد دارند که دارچین ماده اي موثر برای از بین بردن آکته، لکه هاي سیاه و هیپرپیگمانتاسیون هست اما تحقیقات خلاف این را اثبات کرد. در واقع، افرادی که از دارچین برای پوست صورت شان بهره گیری کردند دچار قرمزی، خشکی، تاول و سوختگی شدند. بهره گیری چندان از این ماده آسیب هاي دائمی را به همراه خواهد داشت.

 

کرم پا
همان طور که از اسمش پیداست، کرم پا مخصوص پا، که ضخیم ترین پوست بدن را دارد، ساخته شده هست. به همین علت اگر شما آن را به پوست صورت تان بزنید، احتمال اینکه منفذهای پوست شما را ببندد چندان هست.

 

مایونز
مایونز ماده اي بی نظیر برای مو هست اما برای صورت هرگز. این ماده را به مدت 20 دقیقه به موهایتان بزنید تا براق، نرم و روغنی شود اما برای صورت تان که پوستی حساس دارد اصلا مناسب نیست. مایونز منفذهای پوست تان را می بندد و به آن آسیب میرساند. بنابراین به جای صورت آن را برای مو، ساندویچ و دیگر غذاهایتان بهره گیری کنید.

 

در نهایت، نسبت به انچه برای پوست صورت تان بهره گیری میکنید هوشیار باشید زیرا یک اشتباه می‌تواند تاثیرات منفی بلند مدت و غیر قابل جبرانی را برایتان باقی بگذارد.