پارس ناز پورتال

مواد خوراکی و تسکین درد میگرن

مواد خوراکی و تسکین درد میگرن

مواد خوراکی و تسکین درد میگرن 

دردهای میگرنی واقعا برای افراد آزار دهنده هستند و وقتی که شروع شوند بی تابی هـای فرد کاملا دیده خواهد شد. بیماران میگرن عذاب واقعی را می شناسند. انها علاوه بر سر درد باید تهوع، دل پیچه و حساسیت بـه نور و صدا را نیز تحمل کنند. قدرت میگرن بـه قدری است که میتواند بـه طور دائم ساختار مغز را تغییر دهد.

 

محققان دانشگاه کپنهاگ در دانمارک دریافته اند کسانی که مشکل میگرن رایحه ای دارند در مقایسه با کسانی که مشکل میگرن ندارند ۶۸% بیشتر در معرض خطر ضایعات ماده سفید مغزی قرار می گیرند و این حقیقت ما را بـه حل هر چـه سریع تر مشکل وا می دارد.
مواد خوراکی و تسکین درد میگرناستفاده داروهای میگرن بـه تنهایی نتیجه معکوس دارد

رایج ترین راه برای آرام کردن سردردهای میگرن استفاده از قرص و مسکن است.بیشتر داروهای پزشکی عوارض جانبی دارند و وضعیت را بدتر از آن چـه که هست می کند. در یکی از تحقیقات اخیر که در مجله Headache منتشر شده است تقریبا دو سوم بیماران میگرن اعتراف کرده اند که بعد از مصرف دارو دچار مشکلاتی چون خواب آلودگی، خستگی،

 

تپش قلب و عدم توانایی در درست فکر کردن میشوند. بنابراین این سوال در ذهن بیماران ایجاد میشود که آیا روش دیگری بـه جز دارو هم برای درمان میگرن هست؟طبیعی ترین راه حل برای پیشگیری از سردردهای میگرنی با برنامه غذایی شما آغاز میشود. بنابراین باید تمرکز و توجه بیشتری بـه غذاهایی که مصرف می کنید داشته باشید و یک سری تغییرات ساده در سبک زندگی خود ایجاد کنید.

 

مراقب غذا هـای هورمونی باشید

هنگام خرید گوشت بـه خصوص گوشت گاو و مرغ که دربردارنده هورمون هستند حواستان را جمع کنید. سعی کنید گوشت هـای تازه و ارگانیک انتخاب کنید و از گوشت هـای دارای فسفو پروتئین پرهیز کنید. فسفو پروتئین هـای موجود در شیر کازئین نام دارند که ۸۰ درصد پروتئین شیر را تشکیل می‌دهد

 

و یکی از محرک هـای میگرن و انواع سردردهاست. معمولاً پزشک ها سعی می کنند این پروتئین را کاملا از برنامه غذایی بیماران شان حذف کنند. این پروتئین معمولاً روی لیبل بسته ها تحت عنوان کازئینات سدیم، کازئینات کلسیم یا پروتئین شیر درج میشود.

 

از غذا هـای شامل کربوهیدرات ساده و قند فرآوری شده پرهیز کنید

یکی از دلایل سردردهای میگرن واکنش قند خون و گلوکز بعد از غذاخوردن است. کربوهیدرات هـای ساده مثل شکر سفید و پاستا باعث میگرن می شوند. هنگام خوردن کربوهیدرات ساده قند خون بالا می‌رود و بدن انسولین اضافی تولید می‌کند تا مقدار قند خون را پایین بیاورد. این فرآیند باعث میشود سطح قند خون پایین بیاید و این نزول در قند خون باعث ایجاد سردرد می شود.
مواد خوراکی و تسکین درد میگرنبـه بدن آبرسانی کنید اما نوشیدنی هـای الکل دار نخورید

یکی از رایج ترین دلایل میگرن و سر درد خشکی و کم آبی بدن است. پزشکان پیشنهاد می کنند که حتما روزانه مقداری مایعات مثل آب مصرف کنید و از خوردن نوشیدنی هـای الکل دار پرهیز کنید. همچنین از خوردن نوشیدنی هایی مثل چای، قهوه، نوشابه و دیگر نوشیدنی هایی که حاوی کافئین و شکر هستند منع می کنند.

 

نوشیدنی ها و غذا هـای سرد را آهسته مصرف کنید

همه ی ي ما این را تجربه کرده ایم که هنگام خوردن غذا هـای سرد مغزمان یخ می‌زند. پزشکان بـه این سردردها سردردهای ناشی از محرک هـای سرد میگویند. این سردرد بلافاصله بعد از خوردن غذا هـای سرد و یخ در وسط پیشانی، پشت چشم ها، بینی در کوتاه مدت کمتر از ۵ دقیقه طول می کشد. این پدیده میگرن را نیز تحریک می‌کند بنابراین سعی کنید غذا هـای سرد مثل بستنی را خیلی آرام بخورید.

 

بنابراین فقط با چند تغییر ساده در برنامه ها و عادت هـای غذایی می توانید سر دردهای میگرنی را کاهش داده و مانع ایجاد تغییرات در مغز شوید.