پارس ناز پورتال

معرفی مواد خوراکی برای جلوگیری از سرطان زنانه

مجموعه : بهداشت زنان
معرفی مواد خوراکی برای جلوگیری از سرطان زنانه

معرفی مواد خوراکی برای جلوگیری از سرطان زنانه 

برترین روش برای پیش گیری از ابتلا به انواع سرطان ها,اصلاح سبک زندگی از جمله تغذیه هست, میتوانیم برای پیش گیری از سرطان غذا هاي خوب زیر را مصرف کنیم. به عقیده متخصصان اطلاع زنان نقش زیاد و چشمگیری در پیشگیری از سرطان سینه دارد. این در حالی هست که از هر ۸ زن, یک نفر با سرطان سینه در جهان تشخیص داده می‌شود.

 

در این میان یک رژیم خوراکی تندرست اگرچه نمی‌تواند جادویی در مقابل ابتلا به سرطان باشد اما تحقیق ها نشان میدهند که اتخاذ یک برنامه خوراکی متعادل به پیشگیری از سرطان و حتی عود آن میتواند بسیار کمک کند.

 

سویا:
محققان بر این باورند که اگر دختران در سنین نوجوانی 2 بار در روز سویا مصرف کنند, در مراحل بعدی زندگی خود از مزایای ضد سرطانی این ماده بهره‌ مند خواهند شد. سویا حاوی ترکیباتی هست که نمونه استروژن عمل می‌ کنند. هورمونی که می‌ تواند از بروز سرطان در زنان بزرگسال جلوگیري کند.

 

میوه‌ ها و سبزی ها نارنجی رنگ:
سرشار از پیش ‌سازهای ویتامین آ یا همان کاروتنوئیدها میباشند. زنانی که در جریان خون خود از سطوح بالاتری از کاروتنوئیدها برخوردارند, کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار می‌ گیرند.

 

انواع توت:
این میوه‌ ها سرشار از ویتامین, مواد آلی و آنتی اکسیدان میباشند و می ‌توانند از سرطان سینه پیشگیری کنند. زغال اخته, با افزایش اثربخشی داروی تاموکسیفن در مبارزه با سلول هاي سرطان سینه, نقش بسزایی در مبارزه با این مریضی ایفا می ‌کند.

 

چای سبز:
چای سبز از سلول ‌هاي شما در مقابل عوامل محیطی که ممکن هست خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند, محافظت می ‌کند. با این حال, برای آنکه از مزایای چای سبز بهره‌ مند شوید, باید به مقدار چندان چای بنوشید.

 

زردچوبه:
حاوی یک ماده شیمیایی هست که کورکومین نامیده می ‌شود. این ماده در ترکیب با داروهای مشخص نقش مهمی در مبارزه با سرطان سینه ایفا می ‌کند. برای آنکه کورکومین مورد نیاز بدن را فراهم سازی کنید, باید مکمل بخورید. شما میتوانید با اضافه کردن کاری, کلم بروکلی, پیاز و سیر به مواد خوراکی خود از یک برنامه خوراکی دیدنی برای مبارزه با سرطان برخوردار شوید.

 

کلم بروکلی:
طبق تحقیقات کلم بروکلی از رشد تومور پیشگیري کرده و مانع از ترویج سرطان در سایر نقاط بدن می‌ شود. سبزی ها چلیپایی مثل گل کلم, کلم بروکسل و کلم پیچ خواص ضد سرطانی دارند.

 

سیر:
سولفید آلیل موجود در سیر به چرخه سلولی نظم می ‌دهد. ترکیب سولفید آلیل در خانواده پیازها نیز یافت می‌ شود. بیمارانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می ‌کنند باید گذشته از مصرف مکمل سیر با دکتر معالج خود مشورت کنند تا دچار عوارض دارویی نشوند.

 

سیب:
مطالعات آزمایشگاهی نشان می ‌دهند که پوست سیب می‌ تواند از ترویج سلول ‌هاي سرطانی در بدن پیشگیری کند.

 

انار:

انار حاوی ترکیبی هست که می‌ تواند از رشد سلول ‌هاي سرطانی به خصوص سرطان وابسته به استروژن پیش گیری کند.با اضافه کردن این میوه به سبد خرید خود میتوانید به سایر اعضای خانواده‌ نیز کمک کنید که از مریضی‌ هاي قلبی و سرطان پروستات در امان باشند.

 

گردو:
از سرعت رشد تومورهای سرطان سینه می ‌کاهد. بنابراین, این دانه لذیذ را به برنامه مدیریت سرطان سینه خود اضافه کنید.

 

ماهی:
ماهی یک منبع مناسب برای پروتئین بدون چربی هست. بر زمینه برنامه‌ هاي تغذیه ضد سرطان, باید مصرف گوشت قرمز و گوشت‌ هاي تولید شده مثل بیکن و کالباس را به دست کم برسانید. ماهی سالمون, ماهی خال مخالی و ماهی تن انتخاب‌ هاي مناسبی برای گنجاندن در رژیم خوراکی ضد سرطان سینه میباشند.

 

بذر کتان:
بذر کتان آسیاب شده حاوی لیگنان هست که در واقع از رشد تومورهای سرطانی پیشگیري می ‌کند.