پارس ناز پورتال

این مواد خوراکی دشمن سرسخت عفونت هستند

مجموعه : رژیم و تغذیه
این مواد خوراکی دشمن سرسخت عفونت هستند

این مواد خوراکی دشمن سرسخت عفونت هستند 

به شما مواد خوراکی را معرفی میکنیم که عفونت ها را در بدن شما به طور کلی از بین میبرند و واقعا خوب می باشند. یک رژیم خوراکی درست و برنامه ریزی شده می تواند بدن و روان‌تان را در بلند مدت تندرست نگه دارد. بقراط گفته هست; باید غذای شما داروی‌تان باشد و داروی شما غذای‌تان. همه ي وقت گذشته از این که بدنتان دچار مشکلی بشود, به چیزهایی که می خورید اهمیت بدهید.

 

سلامتی, بالاترین نعمت هست! این جلمه که حتماً بارها شنیده‌اید واقعیت دارد, مخصوصا وقتی ناچار میشوید خرج‌هاي سنگینی بابت دارو و ویزیت دکتر و عمل جراحی و … بپردازید. برای این که از این نعمت با ارزش‌تان محافظت کنید چیزی که هرگز نباید آن را حداقل بگیرید, تغذیه هست.

 

یک رژیم خوراکی درست و برنامه ریزی شده می تواند بدن و روان‌تان را در بلند مدت تندرست نگه دارد. بقراط گفته هست; باید غذای شما داروی‌تان باشد و داروی شما غذای‌تان. همۀ وقت} گذشته از این که بدن تان دچار مشکلی بشود, به چیزهایی که می خورید اهمیت بدهید.

 

بدن شما پیوسته به سختی کار می کند تا با باکتری‌ها و میکروب‌ها و ویروس‌هایي که با انها روبرو میشوید بجنگد. شما چه دچار یک سرماخوردگی معمولی شده باشید یا یک مریضی پوستی و یا ناارحتی معده, میکروب‌هاي زیان آور ممکن هست سیستم ایمنی‌تان را تهدید کرده و بدن تان را مستعد عوارض و مریضی‌هاي جدی بکنند.

 

اما با انتخاب‌هاي درست خوراکی می توانید به بدن تان کمک کنید از خودش در مقابل این عوامل زیان آور دفاع کرده و به طور طبیعی با عفونت‌ها مبارزه کند. غذا هاي زیادی وجود دارند که با مریضی‌هاي می‌جنگند و باید در تمام آشپزخانه‌ها موجود باشند و مرتبا مصرف شوند.

 

۱. زنجبیل برای سرماخوردگی معده
سرماخوردگی معده, تجربه‌اي بسیار ناخوشایند هست چون می تواند علائم زیادی داشته باشد شامل درد معده, اسهال, استفراغ, سر درد, بدن درد, قولنج معده, تب خفیف, ضعف و حالت تهوع.

 

سرماخوردگی معده, نتیجه‌ي ابتلا به یک عفونت ویروسی هست. چهار نوع ویروس متعارف میباشند که معمولاً این دشوار را ایجاد می کنند; آدنو ویروس, آسترو ویروس, کالیسی ویروس و روتا ویروس.

 

برای درمان سرماخوردگی معده, زنجبیل بسیار خوب هست. زنجبیل به علت خصوصیت‌هاي ضد التهابی‌اش, از التهاب در روده و معده می‌کاهد. ضمنا زنجبیل یک ضد ویروس طبیعی هست که با ویروس‌هاي عامل سرماخوردگی و آنفلوآنزا هم مبارزه می کند.

 

روزی ۲ تا ۳ بار چای زنجبیل بنوشید. برای تصحیح کردن چای زنجبیل, تقریباً دو سانتیمتر زنجبیل تازه را رنده کرده و با یک و یک دوم فنجان آب بجوشانید, سپس بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. به آن عسل و آبلیمو اضافه کنید و بنوشید. میتوانید یک تکه ریشه‌ي زنجبیل تازه را چند بار در روز بجوید یا بعد از مشورت با دکتر, از کپسول زنجبیل بهره گیری کنید.

 

۲.ماست برای لکوره یا ترشحات واژن
لکوره, مشکلی بسیار شایع در بین بانو‌هاست. لکوره ترشحات واژینال هست که ممکن هست بین سیکل‌هاي ماهیانه روی بدهد. هر چند لکوره معمولاً به علت تغییرات هورمونی در بدن روی میدهد, اما عفونت واژینال هم میتواند علت این عارضه باشد. اگر علت لکوره, عفونت واژینال باشد, ترشحات واژن زرد یا سبز بوده و همراه با بوی بد خواهد بود.

 

ماست برای درمان لکوره بسیار خوب هست, اما نه هر نوع ماستی! ماست‌هایي که باکتری‌هاي زنده و فعال دارند و روی برچسب محصول هم ذکر شده هست. این باکتری‌هاي زنده با فرآوری اسید لاکتیک, مانع رشد قارچ میشوند. ضمنا باکتری‌هاي زنده‌ي این نوع ماست‌ها, عملکرد سیستم ایمنی‌تان را هم تقویت میکنند. ماست یکی از معدود غذاهایی هست که ویتامین D دارد, و به همین علت واکنش ایمنی را تحریک می کند.

 

برای درمان لکوره, یک تامپون را در ماست فرو برده و به مدت دو ساعت در واژن قرار دهید. اینکار را روزی دو بار انجام دهید. هم‌چنین هر روز ۲ تا ۳ فنجان ماست بخورید تا عفونت کاملا برطرف شود.

 

۳. لیموترش برای حلق درد
حلق درد, مشکلی بسیار متعارف و دردناک هست. عفونت‌هاي باکتریایی, ویروسی یا قارچی می توانند تبدیل به حلق درد بشوند. لیمو ترش در تسکین حلق درد و علائم ناشی از آن بسیار کارساز هست.

 

لیموترش حاوی دو ترکیب به اسم‌هاي کومارین و تترازین هست که هر دو با عوامل مریضی‌ زای متعددی مبارزه میکنند. هم‌چنین مقدار چندان ویتامین C موجود در لیموترش, بعنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و با مریضی‌هایي که رادیکال‌هاي آزاد در بدن ایجاد می کنند می‌جنگد.

 

آب نصف یک شماره لیموترش را با یک قاشق چایخوری عسل در یک فنجان آب گرم ترکیب کرده و در طول روز جرعه جرعه بنوشید. هم‌چنین می توانید با آبلیموی تازه که با مقدار مساوی آب ترکیب شده هست, غرغره کنید.

 

۴. سیر برای عفونت کاندیدا یا عفونت قارچی
عفونت قارچی می تواند پوست, دهان, مجاری ادراری و واژن را مبتلا کند. عفونت کاندیدا بسته به محل رشد قارچ, می تواند موجب برفک دهان و یا یک عفونت قارچی در بانو‌ها بشود. عفونت کاندیدا می تواند علائمی چون خارش و التهاب شدید داشته باشد.

 

برا مبارزه با این عفونت, سیر بسیار کارساز هست. سیر حاوی ترکیبات مختلفی هست که با رشد کاندیدا مبارزه کرده و از شما در مقابل عفونت‌هاي قارچی محافظت می کند. سیر خواص آنتی باکتریال و آنتی بیوتیک هم دارد که در ریکاروی بعد از مریضی, نقش مهمی ایفا میکند.

 

برای عفونت پوستی, آب سیر یا عصاره‌ي آن را به مدت ده دقیقه به پوست‌تان بزنید و سپس آبکشی کنید. اینکار را روزی ۲ تا ۳ بار انجام بدهید. اگر دچار برفک دهان شدید, خمیر سیر درست کنید و آن را روی قسمت‌هاي مورد نظر دهان‌تان بگذارید.از سیر تازه در تغذیه‌تان بهره گیری کنید. شما باید روزی ۲ حبه سیر خام بجوید.

 

می توانید از مکمل سیر بهره گیری کنید. مقدار دوز پیشنهاد شده, 600 تا 900 میلی گرم در روز هست اما برای تعیین دوز مناسب خودتان با دکتر مشورت کنید.

 

۵. میوه کران بری برای عفونت مجاری ادرار
عفونت مجاری ادرار «UTI» زمانی روی می دهد که مثانه و مجراهای خروجی آن دچار عفونت باکتریایی شوند. عوارض عفونت مجاری ادرار بسیار غمگین کننده هست چون موجب احساس تکرر ادرار, دشوار داشتن برای خروج ادرار, احساس سوزش هنگام خروج ادرار, تغییر رنگ ادرار, شکم درد, تب, تهوع و استفراغ می شود.

 

کران بری دارای خواص مهار کنندگی باکتری‌هاست که میتواند با علت عفونت مبارزه کند, از این جهت از تکرار این عفونت‌ها جلوگیري می‌کندو ترکیبات خاص موجود در کران بری مانع میشوند که باکتری‌ها به دیواره‌ي مجرای ادرار رسیده و ایجاد عفونت کنند.هر روز 2 تا 3 لیوان آب کران بری بنوشید. اگر مزه کران بری را دوست ندارید میتوانید آب آن را با آب سیب ترکیب کنید و بنوشید.