پارس ناز پورتال

این مواد خوراکی را در یخچال نگهداری نکنید

این مواد خوراکی را در یخچال نگهداری نکنید

این مواد خوراکی را در یخچال نگهداری نکنید 

شمار زیادی از مواد خوراکی میباشند که با نگه داری انها در یخچال صدمه میبینند و برخی دیگر نیز در دمای محیط طبیعی نیز نگهدای می شوند و هیچ فسادی در کار نخواهد بود. این خوراکی‌ها میتوانند در دمای معمولی اتاق نگه داری شوند.لیست زیر را از خوراکی‌هایي که آنها را میتوان در دمای معمولی اتاق نگه داری کرد, ارائه کرده هست:

 

هندوانه, خربزه و

شمار زیادی از صیفی‌جات مثل «خربزه, هندوانه و…» را زمانی که بیرون از یخچال نگه داری میکنید, رسیده‌تر و شیرین‌تر میشوند. اضافه بر این سرمای یخچال می تواند مواد خوراکی آنها را از بین ببرد. هنگامی که آن را برش دادید, سپس آنها را در یخچال قرار دهید. نگه داری آنها در بیرون از یخچال باعث میشود تا کامل‌تر و رسیده‌تر باشند.

 

گوجه‌فرنگی‌ها

سرمای یخچال مواد خوراکی گوجه‌فرنگی‌ها را از بین میبرد.

 

میوه‌هاي هسته‌دار

سرمای یخچال می تواند مواد خوراکی موجود در میوه‌هاي هسته‌دار از قبیل گوجه فرنگی و میوه‌هاي سبز را از بین ببرد. هم‌چنین نگه داری آنها در یخچال مانع از رسیدن و خوشمزگی‌شان می شود.

 

سیب‌زمینی

نگه داری سیب‌زمینی در یخچال آنها را گوشتی و به صورت غیر طبیعی شیرین میکند.

 

عسل

عسل در یک ظرف دربسته همۀ وقت} تازه میماند. نگه داری آن در یخچال باعث شکرک زدن آن میشود.

 

دانه‌هاي قهوه

دانه‌هاي قهوه و پودر قهوه می توانند نم موجود در یخچال را جذب کنند و هم‌چنین این نم سبب از دست رفتن مزه قهوه می شود.

 

پیازها

پیازها می توانند نم موجود در یخچال را جذب کنند. بنابراین پیازهای که در یخچال نگه داری میشوند, در سنجش با پیازهایی که در فضای خشک قرار دارند, سخت‌تر برش میخورند.

 

سیر

گل سیرهای «پوست‌کنده نشده» باید خارج از یخچال نگه داری شوند. همین طور گذاشتن آنها در یخچال ممکن هست منجر به کپک زدن آنها بشود. «اضافه بر این چه کسی میتواند بوی آنها را بردباری کند؟»

 

سس‌هاي تند

سس‌هاي تند متشکل از مقدار زیادی سرکه میباشند. بنابراین نگه داری آن در خارج از یخچال سبب فاسد شدن آنها نمیشود. این را نیز باید خاطرنشان کرد که فلفل‌ها در دمای معمولی اتاق بهتر میتوانند خاصیت تندی خود را حفظ کنند. بنابراین سس‌هاي تند را میتوانید در کابینت نگه داری کنید.

 

شکلات‌هاي فندقی

شکلات‌هاي فندقی مثل نوتلاها در یخچال سفت میشوند؛ در نتیجه بهره گیری از آنها مشکل خواهد شد.

 

نان

ما در مورد نم یخچال بسیار گفتگو کردیم اما در ارتباط با سرمای یخچال نیز باید بیان کرد که سرما میتواند سبب خشکی نان شود.

 

شیرینی‌ها و کوکی‌ها

قضیه‌اي که در ارتباط با نان ذکر شد, در مورد شیرینی‌ها و کوکی‌ها نیز راستگو میباشند. نگه داری آنها در یخچال می تواند سبب بیات شدن آنها شود.

 

آجیل

نگه داری آجیل در یخچال می تواند سبب از دست رفتن مزه و عطر آنها شود یا منجر شود که آجیل‌ها مزه و عطر غذا هاي دیگر را بگیرند.

 

گیاهان تازه

گذاشتن گیاهان تازه در یخچال آنها را به سرعت پژمرده و خمیده می کند. بهتر هست گیاهان تازه را به همراه ساقه‌ آنها در یک لیوان آب نگه داری کنید. برخی از گیاهان مثل ریحان, مزه و عطر خود را در یخچال از دست می دهند و مزه و عطر غذا هاي دیگر را به خود می گیرند.

 

روغن

روغن‌هاي خوراکی «کنجد, گردو و…» باید در یخچال نگه داری شوند اما قرار دادن دیگر روغن‌ها در دمای سرد یخچال باعث می شود که سفت شوند.

 

کره‌ بادام‌ زمینی

برخی از کره‌هاي طبیعی بادام زمینی باید در یخچال نگه داری شوند «پیشنهاد‌هاي روی ظرف را بررسی کنید» اما کره‌ بادام زمینی پردازش شده را بهتر هست در کابینت نگه داری کنید؛ جاییکه سفت نشوند.

 

آووکادو

چه چیزی بهتر از آووکادوی رسیده هست؟ نگه داری این میوه‌ جادویی در یخچال باعث می شود تا کال بماند. بنابراین بهتر هست آن را در خارج از یخچال نگه داری کنید.

 

موزها

موز نیز در یخچال کال می ماند. بنابراین می توانید آنها را بیرون از یخچال نگه داری کنید تا هر زمانی که بخواهید آنها را بهره گیری کنید. یخچال پوست موز را نیز به رنگ قهوه‌اي تغییر می دهد اما این بدان معنا نیست که خوردن آن خوب نباشد.

 

کدوهای زمستانی

میتوانید آنها را حدود یک ماه در خارج از یخچال نگه داری کنید. اگر آنها را در یخچال قرار دهید, شکل خمیری پیدا میکنند و مزه خود را نیز از دست می دهند. بادمجان هم از این قضیه مستثنی نیست.

 

میوه‌هایي از خانواده مرکبات

این میوه‌ها می توانند در دمای معمولی اتاق نگه داری شوند. سرمای یخچال می تواند به این میوه‌ها صدمه برساند.

 

کچاپ

چرا چیزی راکه در دمای معمولی خراب نمی شود, در یخچال نگه داری کنیم؟ حتی پس از نخستین بهره گیری نیازی نیست که آن در یخچال قرار دهید, اکثر کچاپ‌ها به علت دارا بودن مقدار زیادی نمک و سرکه فاسد نمیشوند اما به یاد داشته باشید که حتماً پیشنهاد‌هاي روی ظرف را بررسی کنید.

 

سس سویا

سس سویا هم امثال کچاپ بوده و نیازی نیست که در یخچال نگه داری شود؛ حتی پس از باز شدن, زیرا سس سویا نیز حاوی مقدار زیادی نمک هست.

 

شربت افرا

پیشنهاد‌هاي روی ظرف را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که محصول که خریداری کرده اید نیازی ندارد که در یخچال نگه داری شود. معمولاً اکثر شربت‌هاي افرا در خارج از یخچال نگه داری میشوند. شربت افرا دارای غلضت قند بالایی هست و همین فرمایش مانع رشد میکروارگانیسم‌ها می شود. این قضیه درمورد‌ شربت ذرت, آگوا و ملاس هم راستگو هست.

 

مربا

قوانین شکر در ارتباط با همۀ‌ مرباها و ژله‌ها یکسان هست اما به یاد داشته باشید که پیشنهاد‌هاي روی ظرف را حتماً بررسی کنید.

 

باتری‌ها

درست هست. همۀ‌ ما میدانیم که این دیگر خوراکی نیست اما شمار زیادی از مردم بر این باورند «غلط» که آنها را باید در یخچال یا فریز نگه داری کرد. اما همانطور که معلوم شده, سرما و گرمای شدید میتواند عملکرد باتری‌ها را کاهش دهد.»