پارس ناز پورتال

این مواد خوراکی ضد پیری را بشناسید

این مواد خوراکی ضد پیری را بشناسید

این مواد خوراکی ضد پیری را بشناسید 

بسیاری از مواد خوراکی هستند که ضد پیری می باشند و می توانند صورت را جوان و شاداب نگهدارند تا در صورت بالا رفتن سن چروک نشود. تنها با اضافه کردن این مواد غذایی گرانب‌ها به لیست غذایی‌تان می‌توانید بخورید، بنوشید و جوانتر بنظر برسید.میشل پرومائولایکو، سردبیر ارشد سابق Women’s Health و نویسنده کتاب “۲۰پوند جوانتر” است.

 

ساده‌ترین راه برای بهبود سلامتی شما، افزودن یک عادت مفید به کاری است که هر روز بدون فکر کردن، آن را انجام می‌دهید مانند خوردن. بنابراین دفعه بعد که در فروشگاه مواد غذایی هستید، مواد غذایی را بخرید که خواص ضد التهابی، ضد پیری و همچنین آنتی اکسیدان‌های ضد چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی دارند.

 

این گزینه‌ها، متنوع و خوشمزه هستند و باعث می‌شوند که ظاهر و احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشید. اطلاعات بیشتر در مورد آنها را می‌توانید در کتاب “۲۰پوند جوانتر” که به زودی وارد بازار می‌شود، بدست بیاورید.

 

شربت افرا

این شیره طبیعی از یک درخت ــ نه ساقه ذرت ــ بدست می‌آید و مزایای ضد پیری مهمی دارد. این شیره طبیعی شیرین، سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، زینک (که باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود) است و خواص ضد التهابی دارد. افرا توسط درخت ترشح می‌شود و قطره قطره بیرون می‌آید. این مواد چسبنده، پر از قند هستند پس مصرف خودتان را به یک قاشق غذاخوری در روز محدود کنید.

 

خیار
شاید این از نگاه شما، احمقانه بنظر برسند اما موضوع خنده داری در مورد مزایای سلامتی یک خیار ارگانیک برای کل بدن شما، وجود ندارد. محققان موسسه مطالعات زیست شناسی سالک دریافتند که “فیستین”، یک فلاونول که بطور طبیعی در خیار وجود دارد، از اختلالات پیشرونده یادگیری و حافظه که با از دست دادن

 

حافظه و بیماری آلزایمر مرتبط است، جلوگیری می‌کند. بعنوان یک میان وعده، این ماده غذایی فوق العاده برای پوست، سرشار از سیلیس ــ یک جزء ضروری برای بافت همبند سالم که به ترمیم عضله کمک می‌کند و گردش خون در اطراف سلول‌های رباط، غضروف، استخوان و پوست را افزایش می‌دهد و بعنوان یک درمان موضعی هم بکار می‌رود ــ می‌باشد.

 

خیار را قطعه قطعه کنید و آن را زیر چشم قرار دهید تا پف زیر چشم را کم کند. برای برطرف کردن آفتاب سوختگی، آن را روی پوست تحریک شده قرار دهید یا برای کاهش ظاهری سلولیت، آن را روی پشت ران‌هایتان بمالید.

 

روغن نارگیل
مجله بین المللی پژوهش پوست دریافته است که استفاده از روغن نارگیل خالص، هر روز به مدت ۷هفته، هیدراتاسیون پوست را در افراد مبتلا به اگزمای خفیف تا متوسط، تا ۳۲درصد افزایش می‌دهد و بوی فوق العاده‌ای هم دارد.

 

گل‌های خوراکی(یا سبزیجات برگ سبز)

گل‌ها برای تزیین میز غذا خوری بسیار عالی هستند و همچنین برای تزیین بشقاب غذای شما. یک مطالعه جدید که در مجله علوم غذایی منتشر شده، نشان می‌دهد که گل‌های خوراکی، سرشار از فنول و آنتی اکسیدان‌های ضد پیری مانند اسید گالیک، کلروژنیک و روتین هستند. محققان گزارش دادند که گل‌های خوراکی

 

مانند گلبرگ‌های گل سرخ با فعالیت‌های ضد التهابی در ارتباطند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و بعضی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهند. اگر نمی‌توانید در فروشگاه‌های محل زندگیتان، گل‌های رز خوراکی پیدا کنید، در اینجا یک ایده برای شما داریم:می‌توانید وسط خرما را با خمیر بادام و گل رز پر کنید. یک راه ساده تر:سبزیجات برگ سبز بیشتری بخرید

 

مانند کلم پیچ، اسفناج و برگ چغندر. این‌ها به اندازه گلبرگ‌های خوراکی، فیتوکمیکال دارند و هم چنین حاوی کلسیم و فیبر هستند.