پارس ناز پورتال

این مواد خوراکی بیشترین پتاسیم را دارند

مجموعه : رژیم و تغذیه
این مواد خوراکی بیشترین پتاسیم را دارند

این مواد خوراکی بیشترین پتاسیم را دارند 

پتاسیم در خون ما یکی از کارهای اصلی را در خروج مواد از رگ به سوی سلول ها انجام می دهد و با همکاری سدیم می باشد. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که شما را نیازمند مصرف غذا هاي غنی از پتاسیم می کند. پتاسیم یک ماده مغذی ضروری برای حفظ تعادل مایع و الکترولیت در بدن هست. این ماده معدنی برای عملکرد اندام هاي متعددی از جمله کلیه ها، مغز و بافت هاي عضلانی بسیار خوب هست.

 

علائمی از جمله سردر شدید، کم آبی بدن، تپش قلب و تورم غدد و بافت‌ها ، ناشی از کمبود پتاسیم هست. این ماده اگر از منابع خوراکی طبیعی فراهم سازی شود بسیار مطلوب‌تر و نتیجه بخش‌تر خواهد بود.توصیه میشود بزرگسالان حدود ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم در روز به بدنشان برسانند.چه غذاهایی غنی از پتاسیم هست؟ این ۱۰ مواد خوراکی بالاترین میزان پتاسیم را دارا میباشند.

 

آووکادو (۱.۰۶۷ میلی گرم)
آووکادو یکی از از خوراکی‌هاي غنی از پتاسیم شناخته شده هست. همین طور برای عوامل خطر مریضی‌هاي متابولیک بسیار خوب واقع شده هست. محققان دریافتند افرادی که آووکادو مصرف میکنند دارای رژیم خوراکی بسیار سالمی میباشند و احتمال ابتلا به سندروم متابولیک را در خود صفر می کنند.

 

اسفناج (۸۳۹ میلی گرم)
اضافه بر این که اسفناج سرشار از پتاسیم هست تحقیقات نشان داده هست این خوراکی دارای کلروپلاست بوده که بعنوان عوامل ضد سرطان شناخته شده هست.

 

سیب زمینی شیرین(۸۵۵ میلی گرم)
سیب زمینی شیرین یک خوراکی غنی از پتاسیم هست که مواد مغذی آن از سیب زمینی سفید بسیار اکثر هست. سیب زمینی شیرین از بتاکارتن، ویتامین C و ویتامین B6 سرشار هست. به علاوه در یک تحقیق علمی نشانه داده شده هست این خوراکی ضدزخم بوده و در درمان‌هاي زخم گوارشی بسیار مطلوب عمل کرده هست.

 

ماهی قزل آلا (۷۷۲ میلی گرم)
ماهی قزل آلا اضافه بر پتاسیم دارای ویتامین‌هاي دیگر نظیر مواد معدنی، پروتیئن، اسید چرب امگا ۳ هست. این ماهی از خطر مریضی‌هاي قلبی ، سکته، افسردگی، فشار خون بالا، اختلال بیش فعالی ، درد مفاصل و مریضی‌هاي پوستی مثل اگزما پیش گیری میکند.

 

زردآلو خشک (۷۵۶ میلی گرم)
تحقیقات نشان داده هست افرادی که زرد آلو و میوه‌هاي خشک شده مصرف می کنند دارای رژیم خوراکی سالم همراه با مواد معدنی و پتاسیم میباشند. همین طور این افراد دارای وزن متعادل‌تری نسبت به دیگران میباشند.

 

انار(۶۶۷ میلی گرم)
انار یک میوه سرشار از پتاسیم شناخته شده هست همین طور فیبر، ویتامین C و ویتامین K در این میوه بسیار فراوان یافت شده و اضافه بر آن انار برای تقویت قوای جنسی بسیار توصیه میشود. آب انار جز سالم‌ترین آبمیوه‌ها در دنیا اعلام شده هست.

 

آب نارگیل ( ۶۰۰ میلی گرم)
 به گزارش پارس ناز آب نارگیل یک انتخاب بسیار مناسب برای فراهم سازی پتاسیم بدن هست همین طور یکی از نوشیدنی‌هاي مغذی، نشاط آور و انرژی‌زای طبیعی با ارزش خوراکی بالاست. اضافه بر بر آن دارای ویتامین C و الکترولیت پتاسیم هست که برای افراد دیابتی و فشار خون بالا برترین گزینش محسوب میشود.

 

لوبیا سفید (۵۰۲ کیلوگرم)
لوبیا سفید اضافه بر پتاسیم فراوان دارای فیبر بالا هست. تحقیقات علمی نشان داده هست افرادی که لوبیا سفید مصرف میکنند بسیار کمتر دچار مریضی‌هاي قلبی و دیابت می شوند.

 

بلوط (۴۵۷ میلی گرم)
 به گزارش پارس ناز بلوط یک منبع غنی گیاهی از پتاسیم و آنتی اکسیدان هست. برای پیشگیری و مبارزه با انواع گوناگون سرطان‌ها مثل ریه، پوست، پستان و پروستات بسیار خوب واقع شده هست.

 

موز(۴۵۷ میلی گرم)
پتاسیم موجود در موز دیگر برای همۀ شناخته شده هست موز دارای قند و کربوهیدرات فراوان بوده و یک منبع بی نظیر برای فراهم سازی انژری محسوب میشود. همین طور تحقیقات نشان داده هست موز غنی از دوپامین بوده که هورمون خلق و خو را افزایش میدهد.