پارس ناز پورتال

مواد خوراکی که از سوزش سر معده جلوگیری می کنند

مواد خوراکی که از سوزش سر معده جلوگیری می کنند

مواد خوراکی که از سوزش سر معده جلوگیری می کنند 

سوزش سر معده بیشتر در اثر بازگشت قسمتی از اسید معده به مری رخ می دهد که می توان این حالت را با مواد خوراکی تسکین داد. با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید از سوزش معده جلوگیری یا آن را درمان کنید.

 

بلغور جو دوسر
بلغور جو دوسر بهترین ماده غذایی برای صبحانه و میان‌وعده‌های روزانه محسوب می‌شود. این ماده غذایی سیرکننده است و باعث برگشت اسید معده نمی‌شود.

 

زنجبیل
زنجبیل یکی از بهترین مواد غذایی برای پیشگیری از برگشت اسید معده است. این ماده غذایی در طول تاریخ همواره به عنوان ضدالتهاب و درمان بیماری‌های دستگاه گوارش استفاده شده است. شما می‌توانید از این ماده غذایی به صورت خرد یا رنده شده در پخت‌وپز استفاده کنید یا آن را به نوشیدنی‌های خود اضافه نمایید.

 

آلوئه‌ورا
این گیاه به عنوان یک ماده شفابخش طبیعی معروف است و ظاهراً برگشت اسید معده را نیز درمان می‌کند. این ماده، یک گیاه زنده است؛ اما برگ‌ها و شکل مایع آن به صورت جداگانه در سوپرمارکت‌ها یا عطاری‌ها به فروش می‌رسد. از این ماده می‌توان به عنوان غلیظ کننده یا منعقد‌کننده مایعات استفاده کرد.

 

موز
موز یک میان‌وعده خوب با PH ۵٫۶ محسوب می‌شود که معمولاً برای افراد مبتلا به برگشت اسید معده خوب است. با این حال ۱ درصد این افراد با مصرف موز، شرایط بدتری پیدا می‌کنند. در نتیجه به خاطر داشته باشید این ماده غذایی ممکن است برای بیشتر افراد مناسب باشد؛ اما شرایط شما را بدتر کند.

 

خربزه
خربزه با PH ۶٫۱ برای برگشت اسید معده خوب است. با این حال برخی افراد نیز ممکن است با مصرف خربزه، شرایط بدتری پیدا کند. همچنین طالبی و هندوانه نیز برای برگشت اسید معده خوب است.

 

رازیانه
مصرف رازیانه، شرایط افراد مبتلا به برگشت اسید معده را بهبود می‌بخشد و ظاهراً عملکرد معده را نیز بهتر می‌کند. این سبزی ترد مزه متفاوتی دارد.

 

مرغ و بوقلمون
مصرف گوشت ماکیان نیز به افرادی که دچار برگشت اسید معده هستند، توصیه می‌شود. این مواد غذایی را نباید سرخ کرد و حتماً باید پوست سرشار از چربی آن‌ها، کنده شود.

 

ماهی و غذاهای دریایی
ماهی و غذاهای دریایی نیز برای پیشگیری از برگشت اسید معده مؤثر هستند. توصیه می‌شود که ماهی‌های دریای آزاد استفاده شود، نه ماهی‌های پرورشی.

 

سبزی‌های ریشه و سبز
گل‌کلم، کلم بروکلی، مارچوبه، لوبیاهای سبز و دیگر سبزی‌های سبزرنگ برای برگشت اسید معده مفید واقع می‌شوند.

 

کرفس
کرفس تقریباً کالری ندارد؛ زیرا بیشتر آن از آب تشکیل شده و برای برگشت اسید معده، انتخاب خوبی است.

 

جعفری
هزاران سال است که جعفری به عنوان یک گیاه دارویی برای آرام کردن معده و کمک به عمل هضم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بلغور و برنج
مصرف بلغور یا همان گندم سمولینا و برنج به ویژه برنج قهوه‌ای به افرادی که این مشکل را دارند، توصیه می‌شود. کربوهیدرات مرکب، کربوهیدرات خوبی است.