پارس ناز پورتال

معرفی بهترین مواد غذایی برای سلامت قلب

معرفی بهترین مواد غذایی برای سلامت قلب

معرفی بهترین مواد غذایی برای سلامت قلب 

برای اینکه قلب سالمی داشته باشید اضافه بر ورزش کردن و عدم بهره گیری از دخانیات می توانید تغذیه خود را نیز اصلاح کنید

 

غذا هاي سالم برای قلب:
با اینکه مرگ ناشی از حملات قلبی در طول سال هاي جدید کاهش یافته هست اما هنوز هم می تواند جان افراد زیادی را تهدید کند. خوشبختانه روش‌هاي زیادی برای پیشگیری از بروز مریضی‌هاي قلبی عروقی وجود دارد که در این میان سکته و حملات قلبی نیز قرار دارد. واضح هست که خوردن مواد خوراکی سالم و انجام

 

تمرینات ورزشی میتواند تفاوت زیادی در شرایط فرد ایجاد کند. برای اینکه بتوانید خود را سالم نگه دارید باید مواد خوراکی زیر را در رژیم خوراکی خود بگنجانید.

 

سالمون:

ماهی سالمون و سایر ماهی‌هایي که اسیدهای چرب سالم دارند برترین ماده برای افزایش سلامت قلب محسوب می شوند. این موضوع به خاطر محتوای اسید چرب امگا ۳ هست که در این مواد یافت می شود. مطالعات گوناگون نشان می دهد که این اسید چرب قادر هست خطر ابتلا به اریتمی و سایر مریضی‌هاي قلبی را کاهش دهد.

 

انجمن قلب ایالات امریکا پیشنهاد میکند ماهی سالمون و سایر ماهی‌هاي حاوی اسیدهای چرب سالم هفته‌اي دو بار مصرف شود. اسیدهای چرب امگا ۳ در مکمل هاي خوراکی نیز موجودند.

 

جوی دوسر

همانگونه که میدانید جوی دوسر در برگیرنده فیبر محلول هست و میتواند کلسترول خون را پایین بیاورد. این ماده همانند یک اسفنج عمل میکند و میتواند کلسترول را به خود جذب نماید. همین امر موجب کاهش کلسترول خون خواهد شد. سایر غلات سبوس دار همچون نان سبوس دار و پاستای تهیه شده از آرد سبوس دار میتواند برای سلامت قلب خوب باشد.

 

بلوبری

نه تنها بلوبری بلکه توت فرنگی و سایر توت‌ها نیز میتواند یک گزینش خوب برای داشتن قلبی سالم باشد. بر زمینه مطالعه اي که در سال ۲۰۱۳ انجام شده هست افرادی که سه وعده از بلوبری و توت فرنگی در هفته بهره گیری کرده بودند ۳۲ درصد کمتر از سایرین به حملات قبلی مبتلا شده بودند. نویسندگان این مطالعه بر این باورند که ترکیبات مفیدی همچون آنتوسیانین و فلاونوئیدها می تواند فشار خون را کاهش دهد. آنتوسیانین رنگ قرمز و آبی گیاهان را ایجاد میکند.

 

شکلات تلخ:

مطالعات متعددی نشان داده اند که مصرف شکلات تلخ می تواند مزایای زیادی برای قلب و سلامت آن داشته باشد. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان می دهد که مصرف هرروز شکلات تلخ می تواند خطر ابتلا به سکته و حملات قلبی را کاهش دهد. این یافته‌ها تنها از شکلات تلخ حمایت کرده هست. این موضوع بدین معنی هست

 

که شکلات ساخته شده از ۶۰ الی ۷۰ درصد کاکائو میتواند خوب باشد. شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدهایی هست که به آن پلی فنول میگویند. این ماده می تواند به بهبود فشار خون، لخته شدن و التهاب کمک کند.

 

مرکبات:

زنانی که از مرکبات بهره گیری میکنند ۱۹ درصد کمتر از سایر افراد به حملات قلبی مبتلا خواهند شد. همان طور که میدانید مرکبات حاوی مقادیر زیادی ویتامین C میباشند که این ویتامین با کاهش خطر ابتلا به مریضی‌هاي قلبی مرتبط هست. گرچه باید مراقب آب مرکبات که به صورت آماده به فروش می‌رسد باشید.

 

این مواد دارای شکر افزوده میباشند. در مورد محصولات گریپ فروت نیز باید مراقب باشید. این ماده میتواند با فعالیت داروهای کاهش دهنده کلسترول خون تداخل داشته باشد.

 

سویا:

محصولات سویا همچون توفو و شیر سویا برترین روش برای اضافه کردن پروتئین به رژیم خوراکی شما میباشند. این محصولات سطح بالایی از اسیدهای چرب چند غیر اشباع  فیبرها ویتامین‌ها و مواد معدنی دارند. سویا می تواند فشار خون را در افرادی که در رژیم خوراکی خود کربوهیدرات‌هاي تصفیه شده بالایی دارند کاهش دهد. در مقایسه با شیر یا سایر پروتئین‌ها پروتئین سویا میتواند کلسترول بد خون را کاهش دهد.

 

سیب زمینی:

معمولا اکثر افراد بر این باورند که سیب زمینی سرشار از نشاسته هست و نمی‌تواند مزیتی برای بدن داشته باشد. این موضوع در مورد سیب زمینی سرخ کرده صحیح هست اما زمانی که این ماده به شیوه درست طبخ شود می تواند برای سلامت قلب خوب باشد. سیب زمینی سرشار از پتاسیم هست و میتواند فشار خون را پایین بیاورد.

 

این ماده سرشار از فیبر بوده و قادر هست خطر ابتلا به مریضی‌هاي قلبی را کاهش دهد. سیب زمینی یک ماده زیان آور نیست بلکه یک ماده خوب و سالم برای قلب هست.

 

گوجه فرنگی:

مصرف گوجه فرنگی در حال افزایش هست و این یک موضوع خوب محسوب میشود . همانند سیب زمینی گوجه فرنگی نیز سرشار از پتاسیم هست. این ماده دارای آنتی اکسیدان لیکوپن می‌باشد. همانگونه که میدانید لیکوپن می تواند شما را از شر کلسترول بد خون خلاص کند رگ‌هاي خونی را باز نگه دارد و از بروز حملات قلبی پیشگیري نماید. از آنجایی که گوجه فرنگی کم کالری هست و قند کمی دارد می توانید ان را در رژیم خوراکی خود بگنجانید.

 

آجیل‌ها:

 به گزارش پارس ناز آجیل‌ها شامل بادام، گردو، پسته، بادام زمینی و سایر موارد هست. آجیل سرشار از فیبرهایی هست که برای سلامت قلب مفیدند. این مواد همین طور سرشار از ویتامین E میباشند که به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند. مواردی همچون گردو حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ نیز می‌باشند. بعضی از افراد از مصرف آجیل خودداری میکنند

 

زیرا این مواد چربی بالایی دارند اما اکثر مطالعات نشان داده هست افرادی که هرروز اجیل مصرف میکنند لاغرتر میباشند. به دنبال آجیل‌هایي باشید که نمک اضافه شده ندارند.