پارس ناز پورتال

معرفی بهترین مواد غذایی مفید پرکالری

مجموعه : رژیم و تغذیه
معرفی بهترین مواد غذایی مفید پرکالری

معرفی بهترین مواد غذایی مفید پرکالری 

برخی از مواد خوراکی پرکالری میباشند که مختصصان تغذیه همۀ وقت} به بهره گیری از آنها پیشنهاد میکنند. ما 6 ماده خوراکی به شما معرفی میکنیم. اگرچه اجتناب از مصرف غذا هاي پرکالری یک حرکت کلیدی برای کمک به رسیدن به اهداف کاهش وزن هست, اما مراقب باشید؛ چون برخی مواد خوراکی اگرچه کالری بالایی دارند, مصرف آنها برای شما ضروری هست.

 

مصرف برخی از اقلام خوراکی پرکالری نه تنها شما را چاق نمی‌کند بلکه راهی برای پیش گیری از ابتلا به شرایط خطرناک پزشکی هست”

 

آووکادو” سرشار از چربی هاي غیر اشباع, آنتی اکسیدان ها و بتاکاروتن هست و مصرف آن به بهبود اوضاع حافظه کمک می‌کند, کلسترول ال دی ال را کاهش میدهد و باعث افزایش سطح کلسترول خوب یا همان اچ دی ال می‌شود. مصرف آووکادو پیشگیري کننده از مریضی هاي قلبی هست. از آنجا که یک شماره آووکادو حاوی 30 گرم چربی و 322 کالری هست, هر روز می‌توانید یک و نیم شماره از این میوه مصرف کنید.

 

آجیل و دانه ها” انواع آجیل سرشار از چربی هاي خوب, فیبر, ویتامین اي, منیزیم, روی, فولات و پتاسیم میباشند. گرچه باید به این نکته دقت داشته باشید که در مصرف مغزهای خوراکی نباید افراط کنید. بادام و پسته بیشترین میزان کالری را ارائه می‌کنند. مصرف حدود 23 شماره بادام یا 49 شماره پسته معادل دریافت 160 کالری هست.

 

با تقسیم بندی مناسب و رعایت میانه روی در مصرف می‌توانید اهداف کاهش وزن خود را با کمک مغزهای خوراکی محقق سازید و به حفظ سلامت کلی بدن کمک کنید.

 

روغن زیتون” یک بخش اصلی از رژیم خوراکی مدیترانه اي هست و مصرف آن به طور مستقیم با کاهش خطر ابتلا به مریضی هاي قلبی و برخی سرطان ها رابطه دارد. روغن زیتون خاصیت ضد التهابی دارد و مصرف آن برای حفظ سلامت استخوان ها نیز خوب هست. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حدود ۱۲۰ کالری دارد,

 

از این جهت, بهتر هست از آن بعنوان چاشنی سالاد و برای پخت و پز سبزی ها بهره گیری شود. بهره گیری از روغن زیتون به همراه حمص بعنوان یک میان وعده تندرست که به خوبی احساس سیری را در انسان ایجاد میکند نیز برای کاهش وزن بسیار پیشنهاد شده هست.

 

سیب زمینی” احتمالا به علت وجود کربوهیدرات, سیب زمینی شهرت چندانی در میان مواد خوراکی نداشته باشد اما فراموش نکنید که این ماده خوراکی سرشار از آهن, پتاسیم و فیبر هست. یک سیب زمینی متوسط همراه با پوست ۱۶۱ کالری دارد. سیب زمینی را به همراه کره, نیر, خامه ترش یا بیکن مصرف نکنید. نوع پخته شدن آن همراه با کمی نمک و روغن زیتون, یکی از تندرست ترین وعده هاي خوراکی هست.

 

کره بادام زمینی” کره بادام زمینی در هر قاشق غذا خوری تقریباً ۹۴ کالری دارد. ۴ گرم پروتئین, ۸ گرم چربی, و 3 گرم کربوهیدرات. کره بادام زمینی را میتوانید به راحتی با غذاها مخلوط کنید. این کره را میتوانید در انواع گوناگون تهیه کنید مثلاً نوعی که در تکه هاي بادام زمینی هم هست

 

و یا نوعی که کامل مخلوط شده هست. کره بادام زمینی که طبیعی باشد علامت اش این هست” وقتی در قوطی آن را باز می کنید روغن باید بالایش جمع شده باشد و برای بهره گیری مجبورید ابتدا آن را هم بزنید. هم‌چنین کره بادام زمینی طبیعی را باید در یخچال نگه داری کنید.

 

تخم مرغ” یک تخم مرغ معمولی دارای 70 کالری هست. 5 گرم چربی, شش گرم پروتئین و اندکی کربوهیدرات. پروتئین موجود در تخم مرغ برای فرآوری عضله به بدن کمک می‌کند, چربی موجود در تخم مرغ منبع قابل توجهی از انرژی را برای بدن محیا میکند و همین طور میزان تستوسترون

 

را افزایش می‌دهد. تخم مرغ حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 هست که به انعطاف مفاصل و سلامت سلولهای بدن کمک میکند. یک عنصر به اسم کولین نیز هست که در زرده تخم مرغ پیدا میشود. کولین باعث کاهش تولید چربی در قلب میشود و به بازسازی سلول ها کمک می‌کند. هم‌چنین مشخص شده روی خلق و خو هم تاثیر دارد.