پارس ناز پورتال

مواد غذایی که برای موهای ما مفید هستند

مجموعه : نکات سلامت مو
مواد غذایی که برای موهای ما مفید هستند

مواد غذایی که برای موهای ما مفید هستند 

رسیدگی به موها لازم است هم از لحاظ فیزیکی و ظاهری و هم از لحاظ تغذیه که در ساختار مو تاثیر دارد.ما خوراکی هایی که برای مو مفید هستند را به شما معرفی میکنیم. علاوه بر پوست ، مو نیز یکی از مهم ترین قسمت های بدن است که در زیبایی شما نقش دارد. مو بطور مداوم در معرض آسیب قرار دارد.

 

بسیاری از افراد برای تقویت موهای خود ساعتها را در سالن های آرایش می گذرانند اما صرف سلامت ظاهری کافی نیست بلکه باید از سلامت درونی مو نیز اطمینان حاصل کنید.

 

برخی از شایع ترین مشکلات مو عبارتند از ریزش ، خشک شدن تارهای مو ، رشد کم و آهسته و تغییر رنگ مو. برخی از این مسائل با افزایش سن اجتناب ناپذیر هستند اما شما با مصرف رژیم غذایی سالم و گنجاندن برخی مواد غذایی در وعده های غذایی خود می توانید پیشگیری کنید.

 

در این مقاله برخی از مواد غذایی ضروری را که برای سلامت موها مفید هستند به شما معرفی می کنیم.

 

تخم مرغ : اگرچه بسیاری از مردم از فواید تخم مرغ برای سلامت مو آگاه نیستند اما بهتر است بدانید که تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است که بخش عمده ای از موی انسان از پروتئین تشکیل شده است. علاوه بر آن تخم مرغ سرشار از گوگرد ، آهن ، سلنیوم و روی است.

 

آهن گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد و روی نیز در تقویت تارهای موی شما نقش مهمی ایفا می کند.مرغ یکی دیگر از مواد غذایی است که حاوی پروتئین است که مصرف آن همان نتایج تخم مرغ را بهمراه خواهد داشت.

 

صدف : صدف نیز از دیگر مواد غذایی است که مصرف آن توصیه می شود. روی یکی از مواد موجود در صدف است که برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن ضروری است. با مصرف صدف مواد مغذی را به پوست سر خود می رسانید.

 

زغال اخته : بسیاری از افراد از مزایای شگفت انگیز این میوه برای بدن بی خبر هستند. زغال اخته حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که از پوست سر در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین این میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که در تولید کلاژن و تحریک گردش خون پوست سر نقش دارد.

 

عدس : عدس نیز همانند تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی پروتئین است. بهتر است بدانید اگر پروتئین موجود در وعده های غذایی شما کم باشد ریزش مو را تجربه خواهید کرد. همچنین عدس منبع اصلی آهن است و زمانیکه با ویتامین C ترکیب می شود می تواند سوخت و ساز و گردش خون بدن را افزایش دهد.

 

ماهی سالمون : ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است که در سلامت مو نقش مهمی را ایفا می کند. این روغن ضروری پوست و موی شما را هیدراته می کند پس سعی کنید از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

 

گردو : گردو منبع غنی بیوتین است که ویتامین محلول در آب بشمار می آید و این نوع ویتامین برای سلامت پوست سر و موها ضروری است. گردو همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا۳ است که همانطور که اشاره شد در سلامت موها نقش مهمی دارد.

 

انواع مختلفی از آجیل را می توان نام برد که در سلامت موها نقش دارند به ویژه آنهایی که حاوی مس می باشند زیرا این ماده در درخشندگی و حفظ رنگ مو اهمیت دارد.

 

سبزیجات برگ سبز : استفاده از اسفناج ، کلم پیچ برگ چغندر و سبزیجات مشابه در رژِیم غذایی آهن ، فولات ، ویتامین C و بتاکاروتن بدن را تامین می کند که این مواد در سلامت موها موثر می باشند. استفاده از این گیاهان سبب هیدراته شدن پوست سر ، افزایش گردش خون و درخشش موها می شود. این نوع از سبزیجات حاوی متیل هستند که در تولید کراتین که پروتئین اصلی در ساخت مو است ، نقش دارند.

 

ماست : اگر می خواهید میزان ویتامین B مصرفی خود را افزایش دهید بهتر است از ماست در وعده های غذایی خود استفاده کنید.همچنین ویتامین D موجود در ماست در سلامت فولیکول های مو نقش مهمی ایفا می کند.