پارس ناز پورتال

در این موارد می توانید مانند افراد تنبل رفتار کنید

در این موارد می توانید مانند افراد تنبل رفتار کنید

در این موارد می توانید مانند افراد تنبل رفتار کنید 

اگر زندگی سالم تر همراه با حس خوب می خواهید می توانید برخی از کارها را به سبک افراد تنبل انجام دهید تا نتیجه کار را ببینید. اگر به دنبال راه‌هایی هستید که بدون زحمت سالم بمانید، کافی است در محیط اطراف‌تان تغییرات کوچکی ایجاد کنید. اگر مجبور بودید به جای یک فرد تنبل برای برداشتن شکلات‌های اسمارتیز ۳ پله را بالا بروید اما تنقلات گیاهی درست مقابل‌تان بودند، در این صورت تنقلات سالم را انتخاب می‌کردید که به شما نزدیک‌ترند، اینطور نیست؟

 

به عادت‌های‌تان و تغییرات کوچکی فکر کنید که می‌توانید ایجاد کنید تا به جای گزینه‌های ناسالم، گزینه‌های سالم را مقابل‌تان قرار دهید؛ این‌گونه قادر خواهیدبود بدون این‌که واقعا تلاش کنید، سالم‌تر باشید.در این نوشتار ۱۵ روش برای سالم‌تر بودن به روش تنبل ها (بدون هیچ تلاشی) آمده‌است:

 

۱. بیش‌تر غذا بپزید و غذای اضافه را در فریزر بگذارید

وقتی مشغول شام درست کردن هستید، مقدار مواد اولیه را ۳ برابر کنید و ۲ وعده‌ی غذایی کامل را در فریزر بگذارید برای دفعه‌ی بعدی که هوس فست‌فود می‌کنید یا برای پختن غذای سالم انرژی ندارید. هم‌چنین این می‌تواند یک روش کاهش وزن مناسب برای تنبل ها باشد، چون برای چند شب مجبور نیستید غذا بپزید، و این غذا از چیزی که از رستوران می‌گیرید خیلی سالم‌تر خواهدبود.

 

۲. با لباس وزرشی‌تان بخوابید

آیا می‌خواهید صبح‌ها ورزش کنید اما حرکت کردن برای‌تان دشوار است؟ وقتی بیدار می‌شوید و شورت و نیم‌تنه‌ی ورزشی‌تان را به تن دارید، بیش‌تر احتمال دارد کتانی‌های‌تان را بپوشید و به خودتان حرکت بدهید، این یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن برای تنبل ها است.

 

۳. به آدم‌ها بگویید به باشگاه می‌روید

هرچه آدم‌های بیش‌تری از این موضوع آگاه باشند، مثلا در رسانه‌های اجتماعی، احساس می‌کنید به آدم‌های بیش‌تری باید حساب پس بدهید. شما نمی‌خواهید آنها دست‌تان بیندازند یا دروغ‌گو خطاب‌تان کنند، برای همین بیش‌تر احتمال دارد به تعهدتان پایبند باشید. شما واقعا مجبور نیستید برای جواب گرفتن از این روش کار خیلی بیش‌تری انجام دهید، برای همین این یک روش مناسب برای تنبل ها است تا بدون این‌که واقعا تلاش کنید وزن کم کنید.

 

۴. ماشین را دورتر پارک کنید

فقط یک جای پارک که به اندازه‌ی چند ماشین با درب ورودی فاصله دارد، باعث می‌شود هر روز چند قدم بیش‌تر راه بروید. این چند قدم راه رفتن به مرور زمان روی هم جمع می‌شود، و این یکی از آسان‌ترین روش‌های کاهش وزن برای تنبل ها است. ما می‌توانیم این پیشنهاد را برای پله هم بدهیم، اما به هر حال، اگر دارید این مقاله را می‌خوانید یعنی ممکن است کمی تنبل باشید.

 

۵. بیش‌تر بخوابید

یکی از روش‌های کاهش وزن بدون زحمت، که برای تنبل ها مناسب است بیش‌تر خوابیدن است. هر شب حداقل ۷ ساعت بخوابید تا سالم بمانید؛ اما بیش‌تر از شبی ۸ ساعت نخوابید. پژوهشگران نشان داده‌اند هم خواب زیاد و هم خواب کم عوامل خطرزا برای چاقی مفرط هستند.

 

۶. وقتی نشسته‌اید حرکات انقباضی انجام دهید

یکی دیگر از روش‌های سریع کاهش وزن برای تنبل ها این است که در هنگام نشستن پشت میزتان یا تماشای تلویزیون گروه‌های مختلف ماهیچه‌ها را منقبض کنید. عضلات سرینی‌تان را منقبض کنید و ۸ شماره نگه دارید، رها کنید و دوباره منقبض کنید. شما می‌توانید این کار را برای ران‌ها، عضلات شکم و سایر عضلات هم انجام دهید.

 

۷. با دست غیرغالب‌تان بخورید

اگر راست‌دست هستید، با دست چپ بخورید. این یک گزینه‌ی دیگر از روش‌های آسان سالم‌تر شدن است، که سرعت گذاشتن غذا را در دهان‌تان کاهش می‌دهد. کاهش سرعت خوردن‌تان می‌تواند کمک‌تان کند سریع‌تر احساس سیری بکنید. امیدوارم این زمان اضافه منجر به این شود که قبل از تمیز کردن بشقاب‌تان از خوردن دست بکشید.

 

۸. برای هرچیزی که هوس می‌کنید چیز چندش‌آوری را تصویرسازی کنید

هوس ذرت بوداده کرده‌اید؟ تصور کنید یک سوسک روی آن خوراکی کره‌ای خزیده است و ممکن است نظرتان درمورد آن هوس عوض شود. ببینید، شما می‌توانید راه‌هایی پیدا کنید که بدون زحمت سالم‌تر باشید، حتی اگر این شیوه‌ها در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد.

 

۹. از نظر جسمی بی‌قرار باشید

حتی حرکات جزیی به مرور زمان به نتایج بزرگی می‌انجامد، و به علاوه، این حرکات برای کاهش وزن روشی آسان و مناسب برای تنبل‌ها است. وقتی صحبت از سوزاندن کالری است، بی‌قراری بهتر از بی‌حرکت نشستن است. فعالیت جزیی مداوم در مدت‌زمان طولانی مانند تمرین استقامت در سطح جزیی است.

 

۱۰. در ظرف آبی غذا بخورید

خوراکی‌های آبی‌رنگ معدودی وجود دارد که ما به‌طور طبیعی می‌خوریم. مغز ما طوری برنامه‌ریزی شده‌است که بعضی رنگ‌ها را با خوراکی مرتبط می‌داند و آن رنگ‌ها بیش‌تر از سایر رنگ‌ها اشتها را تحریک می‌کند. سبز، قرمز، زرد، نارنجی، و قهوه‌ای رنگ‌هایی هستند که در خوراکی‌ها بیش‌تر دیده می‌شوند و در مقایسه با آبی بیش‌تر احتمال دارد غده‌های بزاقی ما و میل‌مان را به غذا تحریک کنند.

 

۱۱. خوردن را وقتی متوقف کنید که دیگر گرسنه نیستید، نه وقتی سیر شدید

بعد از خوردن غذای عید شکرگزاری به حدی احساس سیری می‌کنید که به سختی می‌توانید به خوردن یک پای فکر کنید. درمورد گرسنگی‌تان بر اساس یک مقیاس کاهنده، از غذا نخوردن به مدت ۲ روز تا بعد سیری بعد از یک وعده‌ی غذایی در روز شکرگزاری، فکر کنید. به جای آن‌که وقتی سیر شدید خوردن را متوقف کنید، وقتی دیگر گرسنه نیستید خوردن را متوقف کنید؛ این اقدامی بسیار ساده، اما در عین حال، آسان برای سالم بودن است.

 

۱۲. برای صبحانه و نهار یک نوع غذا بخورید

آیا تا به حال متوجه شده‌اید وقتی در رستوران هستید چه‌قدر بیش‌تر از زمانی که در خانه هستید غذا می‌خورید؟ هرچه تنوع بیش‌تری در رژیم غذایی‌مان داشته‌باشیم، بیش‌تر به خوردن تمایل داریم. کاری کنید که وعده‌های غذایی‌تان یک‌نواخت و خسته‌کننده شود تا کم‌تر خواهان آن باشید. مثلا، تمام هفته نهارتان را محدود به سوپ کنید؛ ممکن است عادت کردن به آن کمی طول بکشد، اما باز هم روشی ساده برای سالم بودن است.

 

۱۳. در ظرف‌های کوچک‌تر غذا بخورید

اگر برای خرید بشقاب غذاخوری به یک عتیقه‌فروشی بروید، می‌بینید که اندازه‌ی بشقاب‌های غذاخوری ما تقریبا در ۵۰ سال گذشته رشد داشته‌است. چیزی که ما امروز آن را بشقاب سالاد در نظر می‌گیریم به اندازه‌ی یک بشقاب غذاخوری معمولی در دهه‌ی ۱۹۵۰ است. در مورد فنجان قهوه، کاسه، و حتی ظروف بلوری هم همین‌طور است.

 

۱۴. از فناوری‌های بالا استفاده کنید

از فناوری انتظار می‌رود زندگی ما را آسان‌تر کند، بنابراین از برخی افزاره‌های تلفن همراه‌تان استفاده کنید تا به کمک آنها رژیم‌غذایی و سلامت‌تان را پیگیری کنید. شما می‌توانید افزاره‌هایی برای عادات خوراکی سالم، فعالیت فیزیکی، و بهداشت و سلامت شخصی، و نیز برای کمک به سلامت ذهنی و هیجانی پیدا کنید.

 

برای یادآورها اعلان(نوتیفیکیشن) تنظیم کنید تا شروع به فعالیت کنید یا رژیم غذایی‌تان را پیگیری کنید. این مستلزم کمی تلاش از سوی شما است تا حقیقتا یک روش سریع کاهش وزن مناسب برای تنبل‌ها باشد.فناوری‌های دیجیتال پوشیدنی مانند فیت‌بیت میزان آگاهی‌تان را از سطح فعالیت‌تان، و نیز معیارهای دیگر سلامتی مانند ضربان قلب، افزایش می‌دهد.

 

پژوهشگران در یک پژوهش پی‌بردند هرچه فناوری مرتبط با تناسب اندام بیش‌تر شبیه بازی باشد، بیش‌تر احتمال دارد یک فرد به‌طور مرتب از آن استفاده کند. وسیله‌ای پیدا کنید که می‌توانید با آن تفریح کنید و بگذارید کار یک دستیار تناسب اندام را برای‌تان انجام دهد.

 

۱۵. چیزی به غیر از بی‌انگیزگی‌تان را سرزنش کنید

در پژوهشی درباره‌ی علت این‌که چرا ممکن است آدم‌ها ورزش نکنند، کسانی که علت‌های بیرونی مانند خراب شدن ماشین یا باز نبودن باشگاه، را مقصر می‌دانستند، بیش‌تر از کسانی که نداشتن انرژی یا انگیزه را بهانه می‌کردند احتمال داشت ورزش کنند.

 

به نظر می‌رسد اگر خودتان را برای ورزش کردن بیش از حد تنبل ندانید، بیش‌تر احتمال دارد دست به این تلاش بزنید. نگرش‌تان را به ورزش عوش کنید، تا پی‌ببرید این یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود سلامت‌تان است.