پارس ناز پورتال

موانع ذهنی موفقیت در کسب و کار را بدانید

موانع ذهنی موفقیت در کسب و کار را بدانید

موانع ذهنی موفقیت در کسب و کار را بدانید 

برای موفقیت در کسب و کار اولین چیزی که نیاز داریم انرژی درونی و ذهنی است تا با مدیریت صحیح کارها را انجام دهیم. انسان های زیادی هستند که با وسوسه ثروتمند شدن و موفقیت پا به دنیای پر فراز و نشیب کارآفرینی می گذارند. افرادی که با مطالعه زندگی نامه کارآفرینان و شکوفایی اقتصادی آنها

 

در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نمایند تا با تاسیس یک کسب و کار کوچک به تمام آرزوهای خود دست یابند. اما آیا تمامی افرادی که پا به چرخه کاارآفرینی می گذارند موفقیت و سعادت را تجربه می کنند؟ پاسخ این سوال به طور قطعی منفی است زیرا عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند مانع رشد و پیشرفت شما شود

 

و شما را به عنوان یک کارآفرین از رسیدن به موفقیت باز دارد. در مطلب امروز قصد داریم مهمتری دلایلی که می تواند مانع موفقیت یک بیزینس نوپا شوند را باشما بررسی نماییم.

 

استارت آپ های بسیاری هستند که موفقیت را تجربه نمی کنند.

شما به عنوان کسی که قصد دارید پا به دنیای کارآفرینی بگذارید باید بدانید که آمار وحشتناکی در زمینه موفقیت کسب و کارهای نوپا وجود دارد. بر اساس این آمار تنها ۱۰ درصد از استارت آپ ها قادرند موفقیت را تجربه نمایند و ۹۰ درصد دیگر تقریبا محکوم به شکست هستند.

 

برای اینکه شما استارت آپ موفقی را کلید بزنید در گام نخست باید یک ایده جدید و بی نظیر داشته باشید. ایده ای که از سود دهی آن اطمینان کامل دارید و می دانید که کسی پیش از شما آن را تجربه نکرده است. اما باید بدانید که داشتن ایده اورجینال به تنهایی کافی نخواهد بود و شما باید از ایده خود با مدیریت زمانی درستی بهره ببرید.

 

بنابراین باید به گونه ای پیش بروید که ایده تان در هر موقعیتی توانایی شکوفا شدن بیابد و یا این که موقعیت های زمانی درست را برای بهره گیری از آن شناسایی نمایید. شما باید بدانید بدون این دو گام ابتدایی و اصلی ممکن است به سادگی در زمره این آمار ترسناک قرار بگیرید و شکست را تجربه کنید.

 

برخی از داستان های کارآفرینان اغراق آمیز است.

در داستان هایی که از ستارگان دنیای کارآفرینی نقل می شود اغلب تنها موفقیت ها و تجربه های بی نظیر بیان می گردد و زندگی آنان به گونه ای به تصویر کشیده می شود که گویی هرکس از گرد راه برسد به سادگی می تواند آن موفقیت را تجربه نموده و ثروتمند شود.

 

شما باید به این موضوع آگاه باشید که یک کارآفرین نمونه و موفق بود به این سادگی ها هم که فکر می کنید نخواهد بود و بسیاری از این داستان ها در بازی های رسانه ای بیش از حد مورد اغراق قرار گرفته اند. این در حالی است که اگر بخواهیم با شما رو راست باشیم باید بگوییم

 

که رسیدن به موفقیت در یک استارت آپ نیازمند سالها تلاش و مبارزه با مشکلات و سختی هاست و اگر شما قادر به تحمل این شکست ها و پذیرش حقیقت نیستید بهتر است هرگز وارد این میدان مبارزه نشوید.

 

هدایت یک کسب و کار تازه هزینه بر است.

یکی دیگر از کلیدی ترین موضوعاتی که لازم است در ابتدای راه از آن آگاه باشید این است که اداره یک کسب و کار هزینه های بسیاری را در بر دارد و همانطور که در زمان سود دهی این تنها شما هستید که بیشترین بهره را خواهید برد در زمان هزینه ها نیز تنها خودتان هستید که باید پاسخگو باشید.

 

شما باید با چشم باز و آگاهانه وارد این مسیر شوید و بدانید کمترین هزینه های شما در این مسیرهزینه‌ ی مواد خام، نیروی انسانی، استفاده از امکانات عمومی، تجهیزات و وسایل است و البته پرداخت بیمه، مالیات و حقوق قانونی افراد را نیز نباید از یاد برد.

 

در این میان هستند افرادی که با بی توجهی به این مسائل وارد دنیای پر فراز و نشیب کارآفرینی می شوند و در میانه راه به دلیل بی اطلاعی از این هزینه ها مجبور به واگذاری کسب و کار خود با هزینه ای ناچیز می شوند. این افراد هرگز درک نکرده اند که اداره یک کسب و کار تا چه میزان می توان هزینه بر باشد.

 

موارد خارج از برنامه را از قلم نیندازید.

یکی از عواملی که در بسیاری از کسب و کار ها نادیده گرفته می شود، مسائل و اتفاقات پیشبینی نشده ایست که همواره وجود دارند و برخورد با آنها اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. از این رو شما همواره باید آمادگی اتفاقات پیش بینی نشده را داشته باشید. مثلا ظاهر شدن یک رقیب که تاکنون از بودن آن بی اطلاع بوده اید و یا هر اتفاقی که بتواند سود و ضرر شما را تحت تاثیر قرار دهد.

 

توجه نمایید که هیچ کس نمی تواند بگوید که برای کسب و کار من اتفاقات پیش بینی نشده ای وجود نخواهد داشت چون من با برنامه ریزی دقیق تمامی عوامل را سنجیده ام! همانطور که اشاره نمودیم این موضوع کاملا اجتناب ناپذیر است.

 

بنابراین گاهی این دسته از اتفاقات باعث رشد چشمگیر و یک شبه شما می شوند و گاهی به سادگی نابودی شما را رقم خواهند زد و شما باید آمادگی لازم برای هر دو را داشته باشید.

 

سود آوری یک بیزینس به تنهایی تضمینی برای ثروتمند کردن شما نیست.

شما به عنوان یک کارآفرین باید بدانید که تنها سود دهی کسب و کار شما اهمیت ندارد و در صورتی که پایه های مدیریت مالی ضعیفی داشته باشید، هرچقدر هم که کسبب و کار شما سود آور باشد باز هم با مدیریت اشتباه و سرمایه گذاری های نابجا آن را به باد خواهید داد. پس تلاش نمایید برای رسیدن به موفقیت و ثرت تمامی جوانب را با هم سنجیده و با مدیریت منطقی و اصولی پیش بروید.

 

بیشتر ثروت از منابع مختلفی بدست می آید.

یکی دیگر از اصولی که دانستن آن درباره مسائل مالی ضروری به نظر می رسد این است که هرچند کسب و کار شما سود آور و پول ساز باشد اما شما با استفاده از کسب و کار خود به تنهایی نخواهید توانست به ثروت مورد نظرتان برسید. اغلب ثروت مندان و کاررآفرینان بزرگ سرمایه حاصل از کسب و کار خود

 

را در بخش های مختلف دیگری مجددا به کار می اندازند و از راکد نگه داشتن پول پرهیز می نمایند شما باید به پولهایتان به مثابه کارمندانی بنگرید که هرکدام می توانند با کار بیشتر برایتان پول بیشتری بیافرینند. اگر دوست دارید تجارب مالی ارزشمندی را در این رابطه کسب نمایید به شما توصیه می کنم

 

حتما سری به کتاب مشهور پدر پولدار، پدر بی پول نوشته رابرت کیوساکی بزنید. این کتاب پند های ارزشمندی از مدیریت مالی در اختیارتان قرار خواهد داد و می تواند زندگی مالی شما را متحول نماید.در نهایت باید به شما بگوییم که زندگی یک کارآفرین همواره با فراز و نشیب های بسیار همراه است

 

و گاهی ممکن است در اولین تجربه کارآفرینی خود با ورشکستگی مواجه شوید و نه تنها تمامی دارایی خود را از دست دهید بلکه بدهی نیز ببار آورید. از این رو اگر اراده ای قوی و مصمم دارید هرگز از مشکلات نهراسید و ایده پولساز و نو خود را به جریان بیندازید.

 

ایده های بی نظیر شما شاید نتواند شما را میلیاردر کند اما حداقل زندگی مرفهی را برایتان تامین می کند و می تواند با تزریق احساس رهبری در شما خرسندی و رضایت از زندگی را برایتان در برداشته باشد.

 

منبع: ENTREPRENEUR