پارس ناز پورتال

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی تام کروز

مجموعه : اخبار سینما
کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی

در اینبخش نگاهی داریم بـه کلکسیون ماشین ها و موتورهای تام کروز ستاره هالیوودی پرطرفدار و فوق العاده محبوب، هم مـا و هم خیلی از مردم جهان او رابه خاطر بازی در سری فیلمهای ماموریت غیر ممکن می شناسیم، او در فیلم مرد بارانی هم خوب ظاهر شد و توانست درکنار غول بازیگری یعنی داستین هافمن بزرگ نقشی بـه یاد ماندنی را بازی کند، امروز بیوگرافی تام کروز را هم مرور می‌کنیم.

 

تام سالیان سال اسـت کـه بـه یکی از تراز اول‌ترین هنرپیشه‌هاي دنیا تبدیل شده و فیلمی نیست کـه در آن حضور پیدا کند وفروش خوبی نداشته باشد ،تام کروز کـه ارزش دارایی‌هاي او چیزی حدود ۴۸۰ میلیون دلار برآورد شده علاقه زیادی بـه حضور در مسابقه‌ هایي ماشین‌رانی کـه از جانب خیریه‌ها برگزار میشود دارد و از هر فرصتی برای بـه‌نمایش گذاشتن خودروهایی کـه در کلکسیون‌اش دارد فروگذار نمیکند.

 

موتور سیکلت VYRUS 987 C3 4V

اگر بـه موتورسیکلت‌هاي سریع و پرقدرت علاقه داشته باشید بـه احتمال زیاد موتور VYRUS 987 C3 4V را می‌شناسید. این موتورسیکلت یکی از گران‌قیمت‌ترین موتورهای دنیاست و و قیمت آن چیزی حدود ۱۰۳،۷۶۹ دلار برآورد شده اسـت. تام کروز در مراسم تولد ۵۱ سالگی خود سوار بر این موتورسیکلت ظاهر شد تا بـه هوادارانش ثابت کند برای خرید موتورسیلکت‌هاي گران‌قیمت تا چـه اندازه حاضر اسـت پول خرج کند.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

موتورسیکلت VYRUS 987 C3 4V ساخت دست یک تولید‌کننده مشهور ایتالیایی اسـت و پیشرانه‌اي با ظرفیت ۱.۲ دارد. جالب اینجاست این موتورسیکلت بـه‌رغم هیبت بزرگی کـه دارد بسیار سبک‌وزن اسـت و تنها ۱۵۴ کیلو گرم وزن دارد. درکنار این موارد با موتورسیکلت بسیاری سریعی طرف هستیم کـه بـه سرعتی معادل ۳۳۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند.

 

موتور سیکلت کاواساکی GPZ900R

از اگر از هواداران دو آتشه تام کروز باشید حتما بـه خوبی می دانید کـه فیلم Top Gun یکی از مشهور‌ترین و بهترین فیلم‌هاي تام کروز اسـت. دراین فیلم این هنرپیشه خوش‌تیپ سوار بر موتورسیکلت کاواساکی GPZ900R در خیابان‌ها جولان می‌داد. همان‌ گونه کـه حتما در جریان هستید فیلم Top Gun 2 در حال ساخت اسـت.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

بهمین منظور چندی پیش تام کروز عکسی از این موتورسیکلت کاواساکی را منتشر کرد. از طرف دیگر تام کروز سوار بر موتور سیکلت کاواساکی نینجا H2R کـه مدل جدید کاواساکی GPZ900R اسـت دیده شده و بی شک هنرنمایی‌هاي زیبایی رابا این موتورسیکلت در فیلم Top Gun 2 شاهد خواهیم بود. موتورسیکلت کاواساکی GPZ900R  بـه سرعتی معادل ۳۹۹ کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند.

 

موتورسیکلت دوکاتی 999R

تجربه نشان داده سلبریتی‌ها علاقه زیادی بـه موتورسیکلت‌هاي دوکاتی نشان می دهند و تام کروز نیز برای تولد ۴۶ سالگی خود یک دوکاتی 999R خریداری کرد. جالب اینجاست مدتی بعد سوار بر این دوکاتی در خیابان‌هاي لس‌آنجلس مشغول گشت و گذار بود کـه سرعت بیش از حدش نزدیک بود کار دستش بدهد و با یک درخت برخورد کند.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

دوکاتی 999R درکنار این کـه یک موتورسیکلت بسیار پیشرفته و سریع اسـت بعنوان موتورسیکلت نایابی نیز شناخته میشود و تنها ۲۰۰ دستگاه از این موتورسیکلت جذاب و جوان‌پسند تهیه شده اسـت. گفته میشود دوکاتی 999R بـه اسانی بـه سرعتی معادل ۱۷۹ کیلومتر دست پیدا می کند و بـه لحاظ فنی توانسته اسـت نظر منتقدین صنعت موتورسیکلت رابه خود جلب کند.

 

موتور سیکلت بی‌.‌ام.‌و S1000 RR

اگر طرفدار تام کروز باشید حتما فیلم Mission Impossible: Rogue Nation را دیده‌اید. این فیلم جولانگاه موتورسیکلت‌هاي بی‌.‌ام‌.‌و بودو تام کروز سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت S1000 RR از چنگ خلافکاران فرار کرد. سرعت و چالاکی کـه از این موتورسیکلت در فیلم دیدیم در دنیای واقعی نیز اثبات شده.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

مایکل دانلوپ یکی از قهرمان‌هاي بزرگ مسابقات موتورسواری با مورسیکلت بی.‌ام.‌و‌ S1000 RR جوایز زیادی را ازآن خود کرده اسـت. این موارد باعث شده تا این موتورسیکلت بـه‌عنوان یکی از نیرومند‌ترین و باثبات‌ترین موتورهای دنیا شناخته شود. بی.‌ام.‌ودر ابتدا تنها هزار دستگاه از این موتورسیکلت تولید کرد اما در ادامه با افزایش درخواست بازار شاهد تولید انبوه آن بودیم.

 

موتورسیکلت‌ CONFEDERATE HELLCAT

در اولین نگاه بـه این موتورسیکلت متوجه خواهید شد با موتوری طرف هستیم کـه جلوتر از زمان خود میکند و تام کروز نیز کـه علاقه زیادی بـه موتورسواری دارد این موتور گران‌قیمت و منحصر بـه فرد را برای فیلم Mission Impossible 3 انتخاب کرد. این موتورسیکلت بـه لحاظ فنی از فناوری‌هاي پیشرفته‌اي بهره گرفته اسـت و طراحی آن نیز بـه گونه‌اي انجام شده تا قدرت نهفته آنرا پدیدار کند.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

جالب اسـت بدانید موتورسیکلت CONFEDERATE HELLCAT پیشرانه‌اي با ظرفیت ۲.۲ لیتر دارد کـه ۱۲۱ اسب‌ بخار نیرو را در اختیار موتورسوار قرار می دهد. چنین قدرتی در موتورسیکلت‌هاي پیشرفته امروزی مثال‌زدنی اسـت و بهمین دلیل نیز با یکی از گران‌قیمت‌ترین موتورهای بازار طرف هستیم کـه قیمتی حدود ۶۵ هزار دلار دارد.

 

موتورسیکلت هوندا CRF450X

این موتورسیکلت اولین بار درسال ۲۰۱۵ راهی بازار شد اما مدل‌هاي قبلی آنرا مدت‌هاست کـه در بازارهای جهانی شاهد هستیم. هوندا CRF450X مدل بهینه‌ هوندا 450 اسـت و پیشرانه‌اي با ظرفیت ۴۹۹ سی‌سی دارد. این موتورسیکلت یکی از سبک‌ترین و چابک‌ترین موتورهای حرفه‌اي دنیاست و تنها ۱۱۰ کیلو گرم وزن دارد. عشق تام کروز بـه سینما و موتورسیکلت باهم گره خورده اسـت.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

او در تعداد زیادی از فیلم‌هایي کـه حضور دارد شاهد صحنه‌هاي موتورسواری هستیم. بهمین دلیل تام کروز موتور سیکلت هوندا CRF450X را برای بازی در فیلم Oblivion انتخاب کرد. ناگفته نماند دراین فیلم شاهد صحنه‌هاي هیجان انگیزی با این موتورسیکلت نبودیم اما بازهم حضور هوندا CRF450X در فیلمی با خمیرمایه فضایی کـه در آینده‌اي دور اتفاق می‌افتاد جالب توجه بود.

 

موتورسیکلت بی.‌ام.‌و R NINE T SCRAMBLER

مدت زیادی از اکران فیلم Mission Impossible: Fallout نمی‌گذرد و این فیلم بعنوان یکی از بهترین فیلم‌هاي این مجموعه شناخته می شود. تام کروز برای صحنه‌هاي تعقیب و گریز نفس‌گیر این فیلم بـه موتورسیکلتی نیاز داشت کـه درکنار قدرت، ثبات و سرعت چشمگیری داشته باشد ودر همین راستا سراغ بی‌.‌ام‌.‌و R NINE T SCRAMBLER رفت.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

اگر بـه طراحی این موتورسیکلت دقت داشته باشید متوجه خواهید شد صندلی آن بـه گونه‌اي تعبیه شده تا موتورسوار تسلط بسیار خوبی در جاده پیدا کند و همان‌ طور کـه در فیلم هم دیدیم تام کروز سوار بر این موتور کیلومترها در خلاف مسیر جاده با سرعت زیاد جولان می دهد. موتورسیکلت بی‌.‌ام.‌و پیشرانه‌اي با ظرفیت ۱۱۷۰ سی‌سی دارد و بـه اسانی بـه سرعتی معادل ۲۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند.

 

موتورسیکلت دوکاتی DESMOSEDICI RR

اگر فیلم‌ Knight and Day را تماشا کرده باشید بی شک صحنه‌هاي تعقیب و گریز تام کروز رابا این موتورسیکلت بخاطر دارید. دراین فیلم تام کروز همراه با کامرون دیاز سوار بر دوکاتی DESMOSEDICI RR صحنه‌هاي هیجان‌انگیزی را رقم زدند. جالب اسـت بدانید DESMOSEDICI RR بعنوان یکی از پروژه‌هاي حرفه‌اي دوکاتی محسوب میشود و این موتورسیکلت بـه صورت محدود و تنها در ۱۵۰۰ دستگاه تولید شده اسـت.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

دراین موتورسیکلت با یک پیشرانه‌ V4 با ظرفیت ۸۰۰‌ سی‌سی طرف هستیم کـه بـه اسانی سرعتی برابر با ۳۲۱ کیلومتر را در اختیار موتورسوار قرار میدهد. دوکاتی DESMOSEDICI RR قیمتی حدود ۷۲،۵۰۰ دلار دارد و نمادی از افتخار و عشق بـه‌موتورسیکلت بـه‌حساب می آید.

 

موتورسیکلت TRIUMPH SPEED TRIPLE

تقریبا در تمامی قسمت‌هاي فیلم‌هاي ماموریت غیرممکن شاهد صحنه‌هاي تعقیب و گریز با موتورسیکلت هستیم، در دومین نسخه از این فیلم نیز تام کروز سوار بر موتورسیکلت TRIUMPH SPEED TRIPLE صحنه‌هاي هیجان‌انگیزی رابه تصویر کشید.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

جالب اسـت بدانید تمامی قسمت‌هاي تعقیب و گریز با موتورسیکلت را تام کروز دراین فیلم شخصاً انجام داد و از بدل‌کار کمک نگرفت. جالب‌تر این کـه دراین صحنه‌هاي پرهیجان تام کروز کلاه ایمنی نیز بر سر نداشت و واقعاً جان خودرا در دسترس خطر قرار داد.

 

ساخت این موتورسیلکت با حدود سال‌هاي ۲۰۰۰ میلادی باز می گردد ودر آن زمان موتور TRIUMPH SPEED TRIPLE بـه‌عنوان یکی از بهترین و هیجان‌انگیز‌ترین موتورسیکلت‌هاي دنیا شناخته می ‌شد. در موتورسیکلت TRIUMPH SPEED TRIPLE با یک پیشرانه ۸۸۵ سی‌سی طرف هستیم کـه در بیشترین سرعت بـه میزان ۲۳۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند. این موتورسیکلت ویژگی‌هاي زیادی دارد.

 

موتورسیکلت TRIUMPH BONNEVILLE SCRAMBLER

آخرین موتورسیکلت از لیست موتورهای حاضر در کلکسیون تام کروز بـه موتورسیکلتی اختصاص دارد کـه در سومین نسخه از فیلم ماموریت غیرممکن شاهد آن بودیم. جالب اسـت بدانید این موتورسیکلت یکی از ۵ موتورسیکلت دنیا اسـت کـه بـه صورت کاملاً اختصاصی برای فیلم ساخته شده اسـت.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

در فیلم ماموریت غیرممکن ۳ شاهد صحنه‌هاي اکشن و هیجان‌انگیز زیادی با موتورسیکلت TRIUMPH BONNEVILLE SCRAMBLER نبودیم اما بازهم تام کروز سوار بر این موتورسیکلت ظاهر شد تا عشقش بـه موتورسیکلت‌هاي سریع و پرقدرت را ثابت کند. این موتورسیکلت پس از حضور نسخه سوم فیلم ماموریت غیرممکن دریک حراجی با قیمت گزاف ۲۹،۲۵۰ هزار دلار فروخته شد.

 

خودرو بوگاتی ویرون

درکنار موتورسیکلت‌هاي جذاب و گران‌قیمت، کلکسیون تام کروز پر اسـت از بهترین خودرو هـای دنیا و گل سرسبد این خودروها را می توان بوگاتی ویرون دانست. مدلی از این خودرو کـه تام کروز در اختیار دارد بـه سرعتی برابر با ۴۰۷ کیلومتر دست پیدا میکند و یکی از سریع‌ترین خودورهای جهان شناخته میشود.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

بوگاتی ویرون سرعتی سرسام‌آور دارد اما راننده این خودرو بـه اسانی می تواند سرعت چشم‌گیر آنرا مهار کند و گفته میشود رانندگی بسیار دلنشینی دارد. تام کروز یکی از اولین مشتریانی بود کـه پس از آغاز فروش بوگاتی ویرون نسبت بـه خرید آن اقدام کرد ودر سومین نسخه از فیلم ماموریت غیر ممکن شاهد هنرنمایی تام کروز با این خودروی افسانه‌اي بودیم.

 

خودرو فورد موستانگ سالین S281

این خودروی نیرومند نیز یکیدیگر از خودروهایی بود کـه در سومین نسخه از فیلم‌هاي ماموریت غیرممکن شاهد آن بودیم. درکنار تام کروز، تهیه کننده این فیلم نیز علاقه زیادی بـه فورد موستانگ سالین S281 داشت و سعی زیادی کرد تا این خودرو را از تام کروز خریداری کند، اما تام کروز دست رد بـه سینه او زد و این فورد نیرومند را در کلکسیون خود نگه داری کرد.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

فورد موستانگ سالین S281 در مراسم افتتاحیه فیلم ماموریت غیرممکن ۳ در منهتن حضور پیدا کرد و تام کروز سوار بر این خودرو در بین هواداران ظاهر شد. این مدل از فورد موستانگ درکنار قدرت، سرعت خوبی نیز دارد و ۲۴۱ کیلومتر سرعت میگیرد.

 

خودرو شورولت کوروت ۱۹۵۸

این بیشتر از نیم قرن عمر دارد اما هنوز هم سرپا و قوی اسـت و تام کروز درسال ۲۰۰۷ بـه همراه کتی هولمز دوست‌داشتنی در خیابان‌هاي لس‌آنجلس مشاهده شدند.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

این زوج برای صرف شام بـه رستوران معروفی رفتند ودر حین برگشت تام کروز آن‌گونه کـه باید و شاید نتوانست شورولت کوروت مدل ۱۹۵۸ را استارت بزند و روشن کند. این کوروت کلاسیک و قدیمی چیزی بین ۲۳۰ تا ۲۹۰ اسب‌ بخار نیرو تولید میکند ودر زمان ساخت تعداد ۹۱۶۸ دستگاه ازآن تولید شده و تعداد کمی از این خودروها باقی‌مانده اسـت.

 

خودرو پورشه ۹۱۱ مدل ۹۹۶

کسی را سراغ نداریم کـه عاشق پورشه نباشد و سلبریتی را نمی‌شناسیم کـه دست‌کم چند دستگاه از مدل‌هاي مختلف پورشه را در کلکسیون خود نداشته باشد. در بین تمامی پورشه‌هایي کـه ساخته شده اسـت مدل ۹۱۱ این خودرو بـه‌عنوان یکی از موفق‌ترین و جذاب‌ترین پورشه‌ها شناخته می شود و تام کروز یک دستگاه پورشه مشکی جذاب مدل ۹۱۱ را در کلکسیون خود دارد.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

مدل‌ ۹۹۶ پورشه ۹۱۱ از سال‌هاي ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ تولید شدند و تعداد زیادی از کارشناسان صنعت خودروسازی بر این باور هستند کـه این خودرو جلوتر از زمان خود حرکت میکرد و دلیل این امر را جعبه‌گیربکس این خودرو میدانستند کـه بـه‌ صورت هم زمان در حالت اتومات و دستی عمل میکرد.

 

خودرو مرسدس‌ بنز CLK

مرسدس‌بنز سمبل اشرافیت اسـت بهمین دلیل سلبریتی‌ها علاقه زیادی بـه مدل‌هاي مختلف این خودرو دارند، تام کروز یک دستگاه مرسدس‌بنز CLK W209 رابه کلکسیون خودرو هـای خود اضافه کرده اسـت، این خودرو پیشرانه‌اي با ظرفیت ۵.۵ لیتر از نوع V8 دارد.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

مرسدس بنز CLK کـه تام کروز خریداری کرده محصول سال ۲۰۰۲ اسـت ودر کنار سرعت،‌ رانندگی بسیار دلنشینی دارد. ناگفته نماند مدت زیادی اسـت تام کروز سوار این خودرو نشده و آخرینبار زمانی کـه با کتی هولمز ازدواج کرده بود شاهد سواری تام کروز با مرسدس‌بنز CLK بودیم.

 

خودرو مرسدس‌ بنز کلاس اس

اگر نگاهی بـه کلکسیون خودرو هـای سلبریتی‌ها داشته باشید متوجه خواهید شد کـه مرسدس‌بنز کلاس نیز بیشتر در بین این خودروها بـه چشم می خورد. این مرسدس‌بنز بـه پیشرانه‌اي با ظرفیت ۳.۰ لیتر از نوع V6 مجهز اسـت و سیستم‌هاي هوشمند و پیشرفته‌اي را در آن شاهد هستیم کـه رانندگی را ساده‌تر میکند.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

جالب اسـت بدانید بـه لطف این تجهیزات پیشرفته، سیستم هوشمند خودرو قادر اسـت از فاصله دور علایم چراغ راهنمایی را تشخیص داده و نسبت بـه این علایم در مسیر درست قرار بگیرد. کاملاً مشخص اسـت چنین خودرویی قیمت گزافی نیز دارد اما برای شخصی مانند تام کروز خرید این خودورها مثل آب خوردن اسـت.

 

خودرو فورد EXCURSION

این خودرو بـه‌عنوان یکی از بلند‌ترین شاسی‌بلند‌هاي دنیا بـه‌حساب می آید و تام کروز در مواقع مختلف سوار بر فورد EXCURSION مشاهده شده اسـت. حتی یک‌بار زمانی کـه دخترش لوسی در بیمارستان بـه دنیا آمده بود تام کروز یک دستگاه فورد EXCURSION را از بیمارستان بـه همراه راننده‌اي معمولی خارج کرد.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

تا پاپاراتزی‌ها بـه گمان این کـه تام کروز دراین خودرو نشسته او را دنبال کنند. سپس با خیال آسان سوار بر فورد EXCURSION شخصی خود شد و بـه همراه کیتی هولمز زیبارو و دختر دلبندشان بیمارستان را دور چشم پاپاراتزی‌ها ترک کردند.

 

خودرو بیوک رودمستر مدل ۱۹۴۹

در فیلم Rain Man کـه افتخار دریافت جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد شاهد حضور تام کروز سوار بر بیوک رودمستر مدل ۱۹۴۹ بودیم. از آنجایی کـه تام کروز عاشق خودرو هـای قدیمی و کلاسیک اسـت پس از این فیلم بیوک رودمستر ۱۹۴۹ بـه کلکسیون خودرو هـای تام اضافه شد.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

اگر بـه خودرو هـای کلاسیک علاقه داشته باشید حتما بـه خوبی میدانید بیوک رودمستر در زمان اوج خود بـه‌عنوان یکی از محبوب‌ ترین خودروها شناخته می ‌شد و انتخاب اول افرادی بود کـه دنبال خودرو هـای گران‌قیمت و خاص بودند. این موارد باعث شد تا بیوک رودمستر بـه‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودرو هـای بیوک در زمان خود شناخته شود.

 

خودرو شورولت کوروت اس‌ اس

در حال حاضر خودرویی نیست کـه جای آن در کلکسیون تام کروز خالی باشد اما این فوق‌ستاره همانند بیشتر سلبریتی‌ها دورانی راکه کسی او را نمی‌شناخته را پشت‌سر گذاشته و از قرار معلوم در آن زمان چون مال و منال زیادی نداشت سوار بر شورولت کوروت اس‌اس میشده اسـت. این خودروی کوروت از پیشرانه‌اي با ظرفیت ۶.۸ لیتر از نوع V8 بهره گرفته و قدرتی معادل ۳۷۰ اسب‌ بخار دارد.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

تولید کوروت اس‌اس بـه سال‌هاي ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۷ باز می گردد و تام کروز را در نسخه اول فیلم جک ریچر سوار بر این خودرو شاهد بودیم. کوروت اس‌اس بـه اسانی بـه سرعتی معادل ۲۶۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند و ۸۶ هزار دستگاه از این خودرو تولید شده اسـت.

 


 

ودر ادامه بیوگرافی کامل تام کروز

 

نام اصلی توماس “تام” کروز ماپوتر چهارم زمینه فعالیت سینما تولد ۳ ژوئیهٔ ۱۹۶۲ ‏«۵۳ سال»سیراکیوز، نیویورک ملیت ایالات متحده کشور آمریکا پیشه بازیگر، تهیه کننده سال‌هاي فعالیت ۱۹۸۱ تا کنون همسر«ها» میمی راجرز «۱۹۹۰-۱۹۸۷»نیکول کیدمن «۲۰۰۱-۱۹۹۰»کیتی هلمز «۲۰۱۲-۲۰۰۶»

 

بیوگرافی تام کروز

توماس “تام” کروز ماپوتر چهارم «بـه انگلیسی: Thomas Cruise Mapother IV» «زاده ۳ ژوئیه ۱۹۶۲» هنرپیشه و تهیه‌کننده سرشناس آمریکایی اسـت.

 

زندگی نامه تام کروز

تام کروز در سیراکیوز از شهر هـای مرکزی ایالت نیویورک کشور آمریکا بـه دنیا آمد. نام کامل وی توماس کروز ماپوتر چهارم Thomas Cruise Mapother IV اسـت. پدرش مهندس برق و مادرش معلم بود. خانواده آن ها در اصل ریشه‌اي آلمانی، انگلیسی و ولزی دارند. تام دارای سه خواهر اسـت کـه ماریان، لي آن و کاس نام دارند. لي آن کار تبلیغات تام کروز را بر عهده دارد.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

زندگی آن ها در مکان ثابتی نبود و خانواده آن ها بـه شهر هـای گوناگونی مهاجرت کردند. بنابر گفته تام کروز، وی تا بـه اتمام رساندن دوره دبیرستان، در پانزده مدرسه مختلف درس خواند. تام دوازده ساله بود کـه والدینش از هم جدا شدند. وی و خواهرش تحت سرپرستی مادرشان قرار گرفتند ودر سال‌هـای بعد در شهر هـای گوناگونی ساکن شدند. تام مدتی آموزش مذهبی دید و قصد داشت کشیش شود.

 

اما از اینکار رویگردان شد ودر نهایت درسال ۱۹۸۰ از دبیرستانی در نیوجرسی فارغ‌التحصیل شد. تام کروز درسال ۱۹۸۷ با میمی راجرز هنرپیشه آمریکایی ازدواج کرد. میمی باعث آشنایی او با آئین مذهبی ساینتولوژی شد. این زوج درسال ۱۹۹۰ از هم جدا شدند. در همین سال بـه هنگام بازی در فیلم «روزهای تندر» با نیکول کیدمن بازیگر استرالیایی آشنا شد و مدتی بعد با وی ازدواج کرد. این ازدواج یازده سال دوام یافت.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

این زوج سرشناس، جذاب و محبوب، تا سال ها از سرشناسترین زوجهای هالیوود بـه شمار می‌آمدند. آن ها دو کودک رابه فرزندی پذیرفتند. درسال ۲۰۰۱ در حالی‌کـه نیکول سه ماهه باردار بود از یک دیگر جدا شدند کـه موجب شد نیکول کودک مذکور را سقط کند. برخی نیز معتقدند دلیل جدایی وی از نیکول ناتوانی نیکول کیدمن در بچه دار شدن بوده اسـت. وی تا سال ۲۰۰۴ با پنه‌لوپه کروز بازیگر اسپانیایی ارتباط داشت.

 

درسال ۲۰۰۵ با کیتی هولمز بازیگر آمریکایی آشنا شد و مدتی بعد بر فراز برج ایفل بـه وی پیشنهاد ازدواج داد. مراسم عروسی انها در دسامبر ۲۰۰۶ در براچیانو ایتالیا برگزار شد. این زوج هنری بـه اختصار با عنوان تام کت نیز شناخته میشوند. پیش ازآن در ماه آوریل همان سال اولین فرزند انها بـه دنیا آمد کـه نام سوری را برای وی برگزیدند. سوری اولین فرزند تنی تام و کیتی اسـت و سومین فرزند تام کروز بـه حساب می آید.

 

تام کروز در رسانه‌ ها

شهرت و محبوبیت تام کروز باعث شده تا همواره در لیست بازیگران برگزیده در مجلات گوناگون بدرخشد. وی درسال ۱۹۹۷ از سوی مجله امپایر بعنوان یکی از پنج بازیگر برتر تاریخ سینما برگزیده شد. دو سال قبل همین مجله او را در لیست یکصد بازیگر جذاب برتر سینما جای داده بود.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

در سال هـای ۱۹۹۰، ۱۹۹۱ و ۱۹۹۷ در لیست پنجاه انسان زیبای هفته نامه مردم قرار گرفت. درسال ۲۰۰۶ از سوی مجله فوربس برترین چهره سرشناس سال شناخته شد. در همان سال از سوی مجله پرمیر چهاردهمین چهره سرشناس نیرومند جهان لقب گرفت.

 

دانستنی‌ هایی درباره تام کروز

تام کروز پیرو آئین خاصی اسـت کـه ساینتولوژی نام دارد.انتشار کتاب «زندگینامه تام کروز» نوشته اندرو مورتون کـه در آن بـه روابط غیر اخلاقی تام کروز اشاره شده و او را انسانی ناپایبند بـه مذهب و لاابالی نشان میدهد واکنش خشمگینانه کلیسای ساینتولوژی ایالات امریکا رابه دنبال داشت.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

تام کروز چپ دست اسـت. پسر عموی کروز، ویلیام میپاتر هم بازیگر بوده و بیشتر بخاطر نقش اتان رام در سریال لاست شناخته شده اسـت.

 

افتخارات تام کروز

او تا کنون سه بار نامزد جایزه اسکار شده و ده‌ها جایزه مهم دیگر از جمله سه جایزه گلدن گلوب رابه دست آورده اسـت. وی با بازی در فیلم تاپ گان «۱۹۸۶» بـه شهرت جهانی رسید و ازآن پس، بیش از دو دهه اسـت کـه همان‌ گونه فعالانه در فیلمهای گوناگون حاضر می شود.

کلکسیون موتورها و ماشین های تام کروز + بیوگرافی  تام کروز

بنابر گزارش مجله فوربس، میزان دارایی تام کروز درسال 2007 بیش از سی و یک میلیون دلار بوده اسـت. هم چنین تام کروز سه بار نامزد جایزه اسکار و 3 بار برنده جایزه گلدن گلوب و 2 بار برنده جایزه جوایز سینمایی ام‌تی‌وی و 1 باز برنده جایزه ساترن و جالب تر این کـه 7 بار هم نامزد دریافت جایزه جایزه ساترن شده اسـت.