پارس ناز پورتال

موزه عظیم هنر و معماری در پرتغال

موزه عظیم هنر و معماری در پرتغال

موزه عظیم هنر و معماری در پرتغال 

در لیسبون پایتخت کشور پرتغال موزه ای عظیم و بی نظیر افتتاح شده است که یکی از بهترین ها در جهان می باشد. موزه هنر، معماری و فناوری لیسبون (MAAT) با زیبایی‌ها و تکنولوژی‌های خاص خود در کشور پرتغال افتتاح شد. سقف موجدار این ساختمان از کاشی های سرامیکی ساخته شده که نور منعکس شده از اقیانوس را بازتاب می‌دهد و رابطه بین شهر و آب را باز می‌گرداند.

 

این کاشی های سرامیکی نشان دهنده هنر سنتی شهر لیسبون است. بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی در داخل، پایین و بالای ساختمان قدم بزنند و ساختار آن را تماشا کنند. نمای خارجی این بنا از 15 هزار کاشی سه بعدی ساخته شده که از هنرهای سنتی و غنی شهر لیسبون به حساب می‌آید. این هنر سنتی با معماری مدرن ترکیب شده و این ساختمان زیبا را به وجود آورده که کاشی های آن باعث تغییر نور می‌شوند.موزه عظیم هنر و معماری در پرتغالآب نمای موزه هنر، معماری و فناوری لیسبون یکی از اصلی‌ترین بخش‌های پروژه و بازتاب دهنده طراحی آن است. سقف معلق نیز مانع تابیدن نور خورشید به درون آب و گالری اصلی به عنوان یکی از چهار فضای نمایشگاهی به هم پیوسته شده و بر روی آن سایه انداخته است.موزه عظیم هنر و معماری در پرتغال

موزه عظیم هنر و معماری در پرتغال

استودیوی طراحی AL_A با مدیریت آماندا له وته (Amanda Levete) مسئولیت ساخت این ساختمان را بر عهده داشت. فاز اول این موزه در تاریخ 5 اکتبر با 12 ساعت مراسم نمایشی، سخنرانی و کنسرت برای مردم افتتاح شد.

موزه عظیم هنر و معماری در پرتغال