پارس ناز پورتال

اصول مهم در موفقیت بازاریابی شبکه های اجتماعی

اصول مهم در موفقیت بازاریابی شبکه های اجتماعی

اصول مهم در موفقیت بازاریابی شبکه های اجتماعی 

موفقیت و پیشرفت در شبکه هاي مجازی در گرو رعایت اصول و قوانین مربوطه هست و شما می‌ تواند در این مقاله آنها را بیاموزید. بهره گیری از اهرم قدرت بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه هاي مجازی می تواند جایگاه شما در بین مخاطبان و مشتریان تان را به شکلی رویایی بالا ببرد ولی از سوی دیگر اقدام در این اساس بدون تجربه قبلی و بینش صحیح می تواند

 

برای شما چالش برانگیز باشد. دانستن این که شما اصول بازاریابی شبکه هاي مجازی را به درستی متوجه شده اید امری مهم هست.

 

قانون گوش دادن

موفقیت در بهره گیری از بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه هاي مجازی مستلزم اکثر گوش دادن و کمتر حرف زدن هست. نظرات مخاطبین هدف خود را بخوانید و در گفتگوهای آنها شرکت کنید تا متوجه شوید چه چیزی بیشترین اهمیت را برای آنها دارد. تنها در این صورت هست که شما می‌تواند محتوا ساخت کنید و با افرادی که به دنبال دریافت ارزش میباشند، مکالمه برقرار کنید.

 

قانون تمرکز

بهتر هست متخصص باشید تا همۀ فن حریف. در اساس بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه هاي مجازی استراتژی هاي متمرکز بر روی ساخت یک برند قوی در مقایسه با استراتژی هاي کلی و همگانی شانس بیشتری برای موفقیت دارند.

 

قانون کیفیت

کیفیت همۀ وقت} از کیفیت مهم تر هست. داشتن تنها هزار مخاطب آنلاین که محتوای شما را مطالعه می‌کنند و در مورد آن با مخاطبین حرف می زنند بهتر از داشتن 10 هزار مخاطبی هست که بلافاصله بعد از یک بازخورد با شما در فضای مجازی ناپدید میشوند.

 

قانون صبر

موفقیت در اساس بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه هاي مجازی یک شبه اتفاق نمی افتد. محتوایی که ساخت می‌ کنیم باید ویروسی شود تا بتواند به ابزاری خوب جهت بازاریابی کالای ما تبدیل گردد. برای ویروسی شدن نیز به زمان نیاز هست.

 

قانون ترکیب

اگر شما یک محتوای کیفی سرگرم کننده را به اشتراک بگذارید و تلاش کنید مخاطبین آنلاین خود را به دنبال کنندگان کیفیت تبدیل کنید، آنها نیز در توئیتر و فیس بوک و لینکدین و وبلاگ هاي شخصی خود آن را با مخاطبین شخصی خود به اشتراک می گذارند.

 

این به اشتراک گذاری محتوای شما درهای جدیدی از موتورهای جستجو و کلمه هاي کلیدی به روی شما باز میکند. این درهای اخیر می تواند صدها بلکه هزاران راه بالقوه برای افراد باشند تا بتوانند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند.

 

قانون تاثیر

برای پیدا کردن موارد تاثیرگذار آنلاین بر بازارتان که مخاطبینی کیفی داشته و به محصولات و خدمات و کسب و کار شما علاقه مند میباشند وقت بگذارید. به آنها به صورت آنلاین متصل بوده و سعی در ایجاد ارتباط با آنها داشته باشید.اگر خود را به صورت یک منبع معتبر و پر از اطلاعات به آنها معرفی کنید، آنها نیز ممکن هست محتوای شما را با کاربران خود به اشتراک بگذارند که این اتفاق، کسب و کار شما را به جامعه بزرگ تری از مخاطبان معرفی میکند.

 

قانون ارزش

اگر شما تمام وقت خود را برای تبلیغ و ترویج کالا یا خدمات خود در شبکه هاي مجازی صرف کنید، زمانی می رسد که افراد دیگر به شما دقت نخواهند کرد. شما باید برای سخنان خود ارزش قائل شوید. سعی کنید کمتر بر روی مکالمه و اکثر بر روی خلق محتوای سرگرم کننده و توسعه روابط با تاثیرگذاران آنلاین بپردازید. مطمئن به وقتش این افراد برای کسب و کار شما یک کاتالیزور در بازاریابی دهان به دهان خواهند شد.

 

قانون تشکر

شما نباید کسی راکه به صورت شخصی به شما دست یاری می دهد نادیده بگیرید. پس به صورت آنلاین هم این اشخاص را نادیده نگیرید. ایجاد ارتباط یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت در شبکه هاي مجازی هست، بنابراین همۀ وقت} قدردان کسی که دست یاری به سوی شما دراز میکند باشید.

 

قانون دسترسی

بعد از انتشار محتوا، ناپدید نشوید! برای مخاطبین خود در دسترس باشید. بدین معنا که شما نیاز دارید به صورت مستمر همراه با ساخت محتوا در گفتگوهای مربوطه نیز شرکت داشته باشید. مخاطبین آنلاین می توانند بسیار بی ثبات عمل کرده و در صورتی که برای هفته ها یا ماه ها ناپدید شوید، جایگزینی به جای شما گزینش کنند.

 

قانون مقابله به مانند

 به گزارش پارس ناز شما نمی توانید از دیگران انتظار داشته باشید که محتوای شما را به اشتراک گذاشته و راجع به آن صحبت کنند در حالی‌که شما همین کار را برای آنها انجام نمی دهید. بنابراین بخشی از زمان صرف شده بر روی شبکه هاي مجازی باید به تمرکز بر روی به اشتراک گذاری و گفتگو درمورد محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط دیگران اختصاص یابد.