پارس ناز پورتال

چند نکته درباره موفقیت در بازاریابی و فروش پیامکی

چند نکته درباره موفقیت در بازاریابی و فروش پیامکی

چند نکته درمورد موفقیت در بازاریابی و فروش پیامکی 

درمورد بازاریابی و فروش از طریق پیامک باید نکات مهم درمورد موفقیت در این اساس را یادآور شویم تا به برترین نحو بتوانید اینکار را انجام دهید.تعداد زیادی از کسب و کارهای کوچک و محلی بازاریابی پیامکی را در لیست انواع تبلیغاتشان نگنجانده اند. یکی از دلایل مهم این موضوع قوانینی هست که بر ارسال پیامک و استراتژی بازاریابی مربوط به آن حکم فرماست.

 

کسب و کارهای آمریکای شمالی باید تابع قانون حمایت از کاربران تلفنی «TCPA» باشند و در صورت تخطی ممکن هست به ازای ارسال هر پیام متنی ناخواسته، مجبور به پرداخت جریمه اي بین 500 تا 1500 دلار شوند. همین طور اگر بخواهند از تکنیک هاي ارسال جمعی بهره گیری کنند، این مبلغ به مراتب افزایش خواهد یافت.

 

در حالی‌که برخورد نسبتا شدیدی با پیامک اسپم صورت می‌گیرد، می‌توان کاملا از این موضوع در امان ماند و در آن واحد، بهره گیری خوبی از بازاریابی پیامکی کرد. آیا می دانستید میانگین نرخ بازشدن اي میل چیزی در حدود 20 تا 30 درصد و نرخ بازشدن پیامک تقریبا 98 درصد هست؟ و یا اینکه تقریبا 90 درصد از مخاطبان پیامک آن را ظرف مدت سه ثانیه باز میکنند؟ بازگشت سرمایه احتمالی در این نوع بازاریابی بسیار بالاست.

 

شناخت قوانین بازاریابی پیامکی

بسیار مهم هست که گذشته از شروع به کار، قوانین این حوزه را بشناسید. مهمترین قانونی که باید مدنظر داشته باشید این هست که پیامک تان را باید فقط برای مخاطبانی ارسال کنید که از گذشته برای حضور در خبرنامه پیامکی تان ابراز تمایل کرده اند.

 

بازاریابی اي میل به طور مرتب پیغام هاي تبلیغاتی شان را برای مخاطبانی ارسال میکنند که کتابچه پی دی اف یا نسخه رایگانی از برنامه شان را دانلود کرده اند. این موضوع را نمی‌توان در مورد بازاریابی پیامکی اعمال کرد. روش صحیح انجام اینکار این هست که با ارسال درخواست و یا لینک ثبت نام از مشتریان بخواهید

 

تا خودشان در خبرنامه پیامکی تان عضو شوند. کسب اعتماد مخاطب در این روش دشوارتر هست اما این مخاطبان از لحاظ کیفی بسیار ارزشمندنر از مردم معمولی میباشند.

 

پیامکتان را به 160 حرف محدود کنید.

وقتی پیامکی طولانی و حاوی بیش از 160 کاراکتر ارسال می‌کنید، شبکه هاي تلفن همراه معمولا پیام را به صورت تکه هاي کوچک تر 160 حرفی در می آورند. این پیام ها گذشته از رسیدن به مخاطب مجددا به یکدیگر متصل می‌شوند اما این اتفاق همۀ وقت} بدون مشکل اتفاق نمی افتد. بعضی شبکه ها از ارسال یا دریافت چنین پیام هایي خودداری می‌کنند.

 

در نتیجه، ممکن هست مخاطبانتان نتوانند پیام را به صورت کامل دریافت کنند یا پیامک هایي نامرتب و تکه تکه شده اي را دریافت کنند. در هر دو صورت، پیام تبلیغاتی تان به مخاطب انتقال پیدا نمی‌کند.علاوه براین، پیامک باید کوتاه باشد. پیام هاي طولانی حوصله مخاطب را سر می‌برند و نمی‌توانند رابطه خوبی با مخاطبان برقرار کنند.

 

زمان یعنی همه ي چیز

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که درست هنگام شام پیامکی از فست فود محله تان دریافت کنید که خبر از تخفیف 30 درصدی پیتزای مورد علاقتان بدهد؟ زمانبندی در بازاریابی پیامکی یعنی همۀ چیز! ماهیت این نوع بازاریابی این هست که مردم به محض دریافت پیام آن را باز می‌کنند. اما در عین حال، عدم وجود تصویر هاي گرافیکی کار را برای بازاریاب ها دشوارتر میکند.

 

در نتیجه، هدف اصلی بازاریاب ها باید این باشد که مشتریان هنگام تصمیم گیری برای خرید، پیام بازاریابی را دریافت کنند. بنابراین همانگونه که رستوران هاي فست فود پیشنهادشان را هنگام نهار یا شام ارسال می‌کنند، سالن هاي آرایشگری نیز پیامشان را هنگام نزدیکی به مراسم ها یا اعیاد ارسال کنند.

 

شماره تلفن یا لینکی در پیامک خود قرار دهید.

 به گزارش پارس ناز موفقیت هر کمپین بازاریابی به میزان زیادی به فراخوانی که ارائه داده هست، بستگی دارد. در بازاریابی پیامکی نمی‌توان انتخاب زیبا و فریبنده اي قرار داد تا مشتری روی آن کلیک کند. با این حال تنها روش متقاعد کردن مشتریان این هست که به آنها بیاموزید چگونه با شما تماس گرفته یا سفارش دهند

 

یکی از متعارف ترین روشها این هست که شماره تلفن یا لینکی را در انتهای پیامتان قرار دهید. بهتر هست لینک وب سایتتان را با بهره گیری از وب سایت هایي نظیر Bitly کوتاه کنید تا تعداد کاراکترهای پیامک تان از 160 عدد اکثر نشود. شاید این نوع فراخوان برترین و ایده آل ترین روش فراخوان نباشد. اما به هر حال اجازه دهید تا بعد از خواندن پیامتان در صورت تمایل با شما به نوعی تماس بگیرد.