پارس ناز پورتال

چطور موقع سفر با ماشین گریه کودک را بند آوریم؟

چطور موقع سفر با ماشین گریه کودک را بند آوریم؟

در ایران سالانه 350 میلیون سفر انجام می‌شود که از این تعداد 250 سفر، جاده‌ای است. موقع سفر با ماشین و در حالی که کودک همراه‌تان است یکی مسائلی که بیشتری‌ها با آن درگیرند، گریه کودک است. بعضی وقت‌ها همینکه وارد جاده می‌شوید گریه کودک هم آغاز می‌شود و شما را دچار استرس و دستپاچگی می‌کند، اما شاید رعایت این نکات پایانی باشد برای گریه او.

 

زمان دقیق سفر را مشخص کنید

شما کودک‌تان را پوشک کرده‌اید، اما هر آن ممکن است در وسط راه او خودش را خراب کند و مجبور به عوض کردنش شوید. برنامه‌ریزی دقیق برای سفر جدا از اینکه به شما کمک می‌کند که فکر همه جای کار را بکنید و چیزی را به هرچه پیش آید خوش آید واگذار نکنید، باعث عدم خستگی کودک هم می‌شود.

 

تا وقتی کودکتان از آب و گل درنیامده، سفر به شهرهای نزدیک به محل سکونت‌تان می‌تواند خیال شما را از بابت اینکه نه شما اذیت می‌شوید و نه کودک راحت کند. اگر دنبال هتلی هستید که مناسب اقامت شما و کودکتان باشد و هزینه‌های سفر را هم کم می‌کند، رزرو هتل با تخفیف می‌تواند در کم کردن هزینه‌های سفر موثر باشد.  

 

مطئمن شوید راحت است

یکی از دلایل اصلی گریه کودکان، ناراحتی جای آنهاست. گاهی کمربندهای زخیم صندلی بچه یا لباس ناراحتی که تن فرزندتان کرده‌اید، او را دچار ناراحتی کرده و گریه‌اش را به دنبال دارد. مطمئن شوید که لباس کودک به اندازه کافی شل و راحت باشد و کمربندش نه خیلی سفت باشد و نه خیلی آزاد.

 

دمای بدن کودک را چک کنید

گرما یا سرما می‌تواند به یک اندازه ناراحتی کودک را به دنبال داشته باشد. گاهی بعد از 10 دقیقه رانندگی همینکه به بدن کودک دست می‌زنید، متوجه عرق کردن‌ و خیس بودن لباس‌هایش می‌شوید، بنابراین باید هر چند دقیقه یکبار به صندلی عقب نفوذ کنید و دمای بدنش را چک کنید. هر چند دقیقه، پنجره‌ها را پایین بکشید تا جریان هوای تازه وارد ماشین شود.

چطور موقع سفر با ماشین گریه کودک را بند آوریم؟

پاییز و زمستان فصل سفر به جنوب و شهرهایی مثل کیش و قشم است، به خصوص که کیش امکانات زیادی را هم برای خانواده‌های دارای فرزند دارد. رزرو هتل در کیش با تخفیف می‌تواند هزینه‌های سفرتان را در فصل سفر به این جزیره کمتر کند. 

 

کودک را سرگرم کنید

بعضی از کودکان نیاز به چیزی دارند که آنها را سرگرم کند و وقتی از نشستن در صندلی خسته می‌شوند شروع به گریه می‌کنند. اسباب‌بازی‌هایی که می‌توان آن را جلوی کودک و در دو طرف صندلی‌اش آویزان کرد جزو بهترین اسباب‌بازی‌ها در طول سفر با ماشین هستند. همچنین شما می‌توانید آینه‌ای را در پشتی عقب صندلی نصب کنید؛ کودک از تماشای خودش سیر نمی‌شود.

 

صدای بلند پخش کنید

کودکان از صداهایی مثل صدای جاروبرقی یا صدای بلند موسیقی خیلی خوش‌شان می‌آید و با آن آرام می‌شوند. صدای موسیقی بلند در ماشین هم می‌تواند همین اثر آرامش‌بخش را برای آنها داشته باشد. گاهی کودک از صدای لالایی خوشش می‌آید و به خواب می‌رود. با او مرتب حرف بزنید یا برایش آواز بخوانید.برای اینکه در مورد سفر با کودکان بیشتر بدانید به پست پنج توصیه برای سفر با کودکان بروید.

 

فضای اطرافش را پر کنید

گاهی بچه‌ها به این دلیل در ماشین گریه می‌کنند که به اندازه کافی احساس حمایت نمی‌کنند. جز بغل کردن کودک و آرام کردنش، برخی از مادران توصیه می‌کنند که برای پر کردن فضای خالی اطراف کودک، دور او را با پتو پر کنید و اطرافش بالشتک بگذارید.

 

فکری برای گرسنگی او کنید

گریه کودک ممکن است به خاطر گرسنگی یا دل درد نیز باشد. غذای کودک را قبل از حرکت کردن به او بدهید و برای اینکه دلش درد نگیرد آب قند یا نبات در شیشه شیرش بریزید و همراه داشته باشید.

 

این مطلب توسط اسنپ تریپ نوشته شده است. اسنپ تریپ رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما است و می‌خواهد کاری کند که سفر رفتن برای همه به خصوص خانواده‌های دارای فرزند به راحتی انجام شود.