پارس ناز پورتال

راه های ساده برای داشتن موهای زیبا و لطیف

مجموعه : نکات سلامت مو
راه های ساده برای داشتن موهای زیبا و لطیف

راه های ساده برای داشتن موهای زیبا و لطیف 

همۀ افراد به خصوص خانم ها می خواهند موهای درخشان،جذاب و لطیف داشته باشند،رسیدن به اینچنین هدفی راهی ساده دارد. برای مراقبت بیشتر از مو و افزایش کیفیت و شادابی موها بهتر هست با بعضی روشهای درمانی خانگی آشنا شوید، این تکنیک هاي ساده به افرادی که به زیبایی مویشان اهمیت میدند، کمک خواهند کرد

 

تکنیک هاي مراقبت از مو
برای داشتن موهایی شاداب و پر پشت، دیگر نیازی به صرف هرینه هاي هنگفت نخواهید داشت، با این نه ترفند طبیعی و کم خرج، میتوانید از مو هاي خوش‌حالت و زیبایتان لذت ببرید، زینک درمانی، مصرف پروتئین ها، مصرف امگا ۳، بهره گیری از شامپو و نرم کننده مناسب و بسیاری روشهای دیگر در این اساس به شما کمک خواهند کرد.

 

اگر از تبلیغات و تکنیک‌هاي پر هزینه آرایشگاه ها برای داشتن موهایی پر پشت و خوش‌حالت خسته شده‌اید و نتیجه مطلوب نگرفته اید، از شما می خواهیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.تعداد زیادی از تکنیک‌هاي آرایشی که امروزه بهره گیری میشوند برای فولیکول‌هاي مو مفید نیستند. اما راه حل هاي طبیعی زیادی هم میباشند که به راحتی میتوانند کیفیت موهایتان را افزایش دهند.

 

پروتئین‌ها را در آغوش بگیرید
نخستین فاکتور اساسی در داشتن موهایی سالم و شاداب، تغذیه مناسب هست. در وحله‌ي اول مطمئن شوید که هرروز حداقل ۴۵ گرم از مواد پروتئینی مصرف می‌کنید. برترین منابع پروتئین شامل: گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، لوبیا، محصولات لبنی کم چرب و تخم مرغ هست. در صورتی که میزان پروتئین مصرفی هرروز تان به اندازه کافی نباشد، برایتان ارمغانی جز مو هاي شکننده و خشک نخواهد داشت.

 

زینک درمانی
زینک یا همان روی از جمله مواد معدنی اي هست که برای سلامت مو ضروری میباشند. بدن ما به فلز روی برای رشد و ترمیم بافت ها نیاز دارد و مو هم از این قاعده مستثنا نیست. کمبود روی موجب رشد کم، ریزش موها و شوره سر می شود. روی به ترمیم بافت‌هاي از بین رفته مو نیز کمک می کند. گرچه قرص روی باید به میزان لازم و تحت نظر دکتر مصرف شود،

 

به طوری که مصرف آن برای افراد گوناگون، متغیر هست. اما شما به راحتی میتوانید با مصرف مواد خوراکی غنی از روی به موهایتان جانی تازه ببخشید.مواد خوراکی غنی از روی عبارتند از :پروتئین هاي حیوانی، بادام زمینی، تخم کدو، نخود و گندم

 

با امگا3 موهایی خوشگل داشته باشید
با گنجاندن مواد خوراکی غنی از امگا3 ار جمله بذر کتان، ماست، غلات و غذا هاي دریایی، مو هاي خشک و ضعیفتان زنده و مرطوب خواهند شد. کمبود امگا۳ احتمال ابتلا به شوره‌هاي خشک و چسبناک، اگزما و پسوریازیس را چندان می کند.شاه ماهی نیز بیشترین میزان امگا۳ را در یک وعده خوراکی دارد و بعد از آن ماهی شیر، سالمون، قزل آلا و ماهی تن، بیشترین میزان امگا۳ را دارند.

 

موهایتان را بشناسید
یکی دیگر از گام هاي اساسی در مراقبت از موهایتان شناختن آنهاست، شما باید بدانید چه نوع مویی دارید و متناسب با آن، نوع شامپو و حتی دفعات شستشوی آن ها را تعیین کنید.گرچه بعضی ها به دلیل چرب بودن موها عادت دارند هر روز انها را بشویند، اما اینکار اصلا پیشنهاد نمیشود. در واقع، موها احتیاج به زمان دارند

 

تا تاثیر مواد شیمیایی شوینده ها را حذف کنند. متخصصان پیشنهاد می‌کنند شستشوی موها دو تا سه بار در هفته کافی هست تا PH طبیعی موها تغییر نکند.

 

شامپوی متناسب گزینه کنید
اگر شامپویی که به سرتان می‌زنید هر قدر هم که گران و از مارک هاي برتر آرایشی جهان باشد، اما متناسب با موهایتان گزینه نشود، باز هم سبب آسیب به موهایتان خواهد شد. سعی کنید از یک شامپوی مناسب و معمولی اما متناسب با نوع موهایتان بهره گیری کنید، تا دردسرهای چرب شدن یا خشک و وز شدن هرروز موهایتان را نداشته باشید.

 

نرم کننده مو گذشته از شامپو
روال عادی شستن موها در بیشتر ما بدین گونه هست که اول موها را با شامپو میشوییم و سپس از نرم کننده ها بهره گیری می‌کنیم، اما برندهای مراقبت از مو از ما میخواهند که کاملا بر تصویر این روش عمل کنیم: یعنی بهره گیری از نرم کننده گذشته از شامپو زدن. و به گفته‌ي انها، این یک ترفند بسیار ساده برای دستیابی به موهایی بی نظیر هست.

 

به گفته ي انها، بهره گیری از نرم کننده گذشته از شامپو، یک راه بی نظیر برای تقویت مو هاي نازک هست، بدون آنکه آن ها روی سر بخوابند و کم حجم بنظر برسند. همین طور باعث افزایش ماندگاری سشوار موها می شود، و آماده کردن مو گذشته از شستشو، به شامپو امکان میدهد که آسان‌تر و یکنواخت‌تر در موها اکران شود.

 

شانه کردن موی خیس ممنوع
در حین و بعد از شستن مو آن را شانه نکنید زیرا اینکار باعث ایجاد الکتریسیته ساکن میان شانه و تارهای مو شده و ریزش و شکنندگی آن را به همراه دارد. وقتی ۸۰ درصد موهایتان خشک شد از شانه بهره گیری کنید.

 

از سشوار، اصولی بهره گیری کنید
توجه کنید سشواری که میخرید حتما دارای درجه هاي سرعت پایین و بالا باشد و شما بتوانید به آسانی آن را برای سرعت پایین و بالا تنظیم کنید. یک سشوار مفید باید بتواند باد سرد نیز ساخت کند.برای این که موهایتان را براق کنید، سشوار را برای باد داغ تنظیم کنید. اگر سشوار را طوری تنظیم کنید که باد سرد ساخت کند،

 

روغن ها و ژل و سایر فرآورده هایي که برای فرم دادن موهایتان بهره گیری کرده اید روی موهایتان اثبات خواهند شد و همین طور از ایجاد الکتریسیته ساکن در موهایتان جلوگیري خواهد کرد. هنگام بهره گیری از سشوار، آن را همۀ وقت} روی موهایتان حرکت دهید و متمرکز نگه ندارید. برای این که ریشه مو با سشوار آسیب نبیند، اول از همه ي سشوار باید حرارت مناسب داشته باشد

 

و به گزارش پارس ناز  برترین زاویه ۹۰ درجه با فاصله بیش از ده سانتی متر هست. به علاوه اگر در کشیدن سشوار مهارت دارید، بهتر هست گذشته از اینکار، از سرم هاي مخصوص کریستال بهره گیری کنید. اما اگر چندان ماهر نیستید، بعد از سشوار کشیدن کمی از این روغن را به کف دست خود بریزید و روی مو هاي تان به آرامی بکشید.

 

نوک موهایتان را مرتب کوتاه کنید
گرچه کوتاه کردن سر موها، تکنیک قطعی برای افزایش رشد موها به نظر نمی‌رسد اما با این حال، برای مقاومت و سلامت موها لازم هست. آسیب سر موها تاثیر منفی بر دیگر قسمت هاي مو دارد و مانع از رشد طبیعی آن ها می شود. کوتاه کردن مرتب، اکسیژن رسانی به فولیکول هاي مویی و تحریک رشد انها را تسهیل می کند.