پارس ناز پورتال

موی این دختر به خاطر استرس امتحان ریخت +عکس

موی این دختر به خاطر استرس امتحان ریخت +عکس

موی این دختر به خاطر استرس امتحان ریخت +عکس 

استرس و فشار کاری بالا باعث ریختن موها می شود و موی این دختر به خاطر استرس شدید امتحان ریخته است. یک دختر دانشجوی 20 ساله اهل کشور انگلستان به نام Katie-Anna Moore در ایام امتحانات پایان ترم رشته دانشگاهی خود تنها در عرض هشت هفته کل موهای سر خود را از دست داده است.

 

این دختر که دانشجوی رشته باستان شناسی و انسان شناسی است به خاطر استرس امتحانات به طور ناگهانی با ریزش شدید موهای سر خود مواجه شده است و با وجود کوتاه کردن موهای خود به طور کامل طاس شده است.
موی این دختر به خاطر استرس امتحان ریخت +عکسپزشکان در ابتدا ریزش موی او را کمبود آهن شناسایی کردند اما آزمایشات دقیق تر نشان داد که او مبتلا به بیماری آلوپسی آره آتا است و تمام موهای سر او در اثر بیماری ریخته شده است.بیماری آلوپسی آره آتا یک نوع بیماری ریزش موی سر است که بر روی افراد در رده های سنی مختلف اثر می گذارد، شروع این بیماری اغلب به صورت ناگهانی و عود آن سریع است.

 

با وجود اینکه آلوپسی آره آتا به سلامت جسمی فرد آسیبی نمی رساند اما عوارض شدیدی بر کیفیت زندگی روانی افراد می گذارد.براساس آمارها در حدود 25 درصد از افراد مبتلا دارای سابقه ‍ژنتیکی در خانواده خود هستند.
موی این دختر به خاطر استرس امتحان ریخت +عکسعلت دقیق ریزش مو در این بیماری شناخته شده نیست اما اعتقاد دانشمندان بر این است که علاوه بر ژنتیک ، عواملی چون استرس نیز در حمله سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو و توقف رشد و ریزش ناگهانی آنها موثر است.
موی این دختر به خاطر استرس امتحان ریخت +عکس

موی این دختر به خاطر استرس امتحان ریخت +عکسپزشکان به دانشجویان و افرادی که شغل پرتنش و چالش برانگیز دارند توصیه می کنند حتماً از تکنیک های آرامبخشی برای کاهش هیجان استفاده کنند و یا از مشاوره با متخصص بهره بگیرند زیرا عدم توانایی در کنترل استرس می تواند باعث بروز انواع بیماری های جسمی و روحی در افراد شود و هرچه استرس افزایش یابد درمان آن سخت تر می شود.