پارس ناز پورتال

مک بوک پرو و منسوخ کردن پورت USB

مک بوک پرو و منسوخ کردن پورت USB

مک بوک پرو و منسوخ کردن پورت USB 

مک بوک پرو دارای پورت USB از نوع قدیمی نخواهد بود و این عمل شرکت اپل کمی ریسک به نظر می رسد اما آن را عملی کرده است. در حالی که پنجشنبه هفته آینده عمل میزبان یک رویداد خبری خواهد بود، به نظر می‌رسد که طی این مراسم مک بوک پرو (MacBook Pro) جدیدی از سوی کوپرتینویی‌ها رونمایی شود.

 

یک وبسایت ژاپنی نزدیک به اپل ادعا می‌کند که آن‌ها قصد دارند علاوه بر حذف جک 3.5 میلی‌متری، درگاه قدیمی USB را نیز به طور کلی حذف کنند تا تنها شما قادر به استفاده از درگاه‌های تاندربولت 3 و البته USB نوع C به عنوان گزینه‌هایی مدرن باشید.

 

به نظر می‌رسد که بار دیگر شرکت اپل قصد دارد تا قطعه‌ای از تکنولوژی را بازنشسته کند و آن هم جایگزین کردن درگاه USB نوع C با درگاه‌های قدیمی نوع A یو اس بی برای همیشه خواهد بود. اپل که زمینه روشنی در جایگزین کردن تکنولوژی‌های جدید با قدیمی دارد و تصمیمات آن تاثیرات به سزایی را در بین کل تولیدکنندگان می‌گذارد،

 

اینک دیگر تمایلی به استفاده از پورت‌های قدیی یو اس بی در لپ تاپ‌های جدید خود نخواهد داشت. به گزارش پارس ناز  این خبر توسط وبسایت ژاپنی Macotakara به انتشار می‌رسد. این وبسایت نخستین مرجعی بود که به طور جدی خبر از حذف جک هدفون در آیفون‌ها داده بود؛ بنابراین می‌توانیم به آن اعتماد داشته باشیم.

 

مک اوتاکارا ادعا می‌کند که همراه با درگاه USB، اپل همچنین احتمال دارد که درگاه‌های تادربولت 2 و همچنین MagSafe 2 را نیز از مک بوک پرو جدید خود حذف کند. بنابراین باید انتظار داشت که لپ تاپ جدید شرکت اپل از تاندربولت 3 پشتیبانی کند.

 

این بدان معنا خواهد بود که شما برای شارژ لپ تاپ مک بوک پرو خود می‌بایست از یک درگاه USB نوع C و یا تادربولت 3 استفاده کنید. البته که تا زمان همه گیر شدن استفاده از درگاه نوع سی، شما همچنان نیازمند استفاده از یک آداپتور ورودی/خروجی یو اس بی 3 خواهید بود.

 

مک اوتاکارا در ادامه گزارش خود عنوان می‌کند که اپل طی یک رویداد خبری در ماه جاری از مک بوک پرو (MacBook Pro) جدید خود پرده‌برداری خواهد کرد. جالب اینجاست که شرکت اپل نیز روز گذشته دعوت‌نامه‌های رویداد خبری خود در تاریخ پنجشنبه 6 آبان را برای اصحاب رسانه ارسال کرده تا این شایعه بیش از پیش به خود رنگ حقیقت بگیرد.

 

بر اساس شایعات در رویداد خبری پنجشنبه، دو مدل 15.4 و 13.3 اینچی این لپ تاپ معرفی می‌شود. علاوه بر این هرچند که نسل آینده مک بوک ایر 13.3 اینچی نیز رونمایی خواهد شد؛ ولیکن دیگر خبری از عرضه مدل 11 اینچی این محصولات نخواهد بود تا اپل به طور کلی عرضه لپ تاپی با این اندازه را بزند.

 

گزارش‌های گذشته ادعا می‌کردند که اپل قصد دارد درست همانند استراتژی به کار رفته در آیفون‌های خود، جک 3.5 میلی‌متری هدفون را از مک بوک پرو آینده خود حذف کند؛ بنابراین اگر چنین شایعاتی پیرامون لپ تاپ جدید شرکت اپل درست باشد، با کنار هم گذاشتن قطعات مختلف این پازل باید گفت

 

که عاشقان لپ تاپ‌های اپل برای خرید نسل جدیدی از این محصول مستلزم پرداخت هزینه‌های جانبی زیادی برای استفاده از دیوایس خود خواهد بود. قابل ذکر است که اپل داک USB نوع  C خود برای استفاده از دو نوع یو اس بی نوع سی و یو اس بی 3 جهت شارژ دیوایس‌های مختلفش و یک درگاه HDMI را با قیمت 79 دلار به فروش می‌رساند.

 

گجت نیوز