پارس ناز پورتال

میزان تستوسترون با مواد غذایی کاهش دهید

میزان تستوسترون با مواد غذایی کاهش دهید

میزان تستوسترون با مواد غذایی کاهش دهید 

تستوسترون هورمون جنسی هست که وضایف زیاد ای را در بدن خانمها و آقایان انجام می‌دهد. وقتی میزان این هورمون در بدن چندان باشد مشکلاتی پیش خواهد آمد. تستوسترون یک هورمون مردانه مهم و یکی از هورمون هایی هست که میتواند تحت تاثیر مواد خوراکی مصرفی قرار گرفته و سطوح آن تغییر کند. باید به این نکته دقت داشت

 

که هم مردان و هم زنان دارای این هورمون جنسی میباشند، اما میزان ساخت آن در مردان بسیار اکثر از زنان هست. ساخت اکثر تستوسترون در مردان موجب شکل‌گیری ویژگی های مردانه می شود.

 

میزان ناکافی از هورمون تستوسترون ممکن هست به ناباروری در مردان منجر شود زیرا فرآیند اسپرم سازی به این هورمون وابسته هست. همینطور، تستوسترون در میزان میل جنسی موثر هست و در توزیع چربی، ساخت توده استخوانی، اندازه و قدرت عضلات، و شکل‌گیری گلبول های قرمز خون نقش دارد.

 

با افزایش سن مردان، سطوح هورمون تستوسترون کاهش مییابد که اغلب به «سندرم تی کم» یا «هیپوگنادیسم دیررس» ارجاع می شود. پس از 40 سالگی، سطوح تستوسترون به میزان 1.6 درصد در هر سال برای اکثر مردان افت می کند. سطوح پایین تستوسترون می تواند به واسطه مواد خوراکی مصرفی هر چه اکثر کاهش یابد.

 

رژیم خوراکی کم چرب و قند
دریافت میزان مناسب چربی از رژیم خوراکی برای ترشح هورمون تستوسترون و همینطور افزایش میل جنسی پیشنهاد شده هست. مطالعات نشان داده اند که رژیم های خوراکی کم چرب به سطوح پایینتر تستوسترون منجر میشوند و مردانی که سطوح قندخون را بهتر مدیریت می کنند از زندگی جنسی بهتری برخوردار میباشند.

 

قند بیش از اندازه در رژیم خوراکی میتواند سطوح تستوسترون را کاهش دهد. تعداد زیادی از رژیم های خوراکی کم چرب کربوهیدارت ها رابه جای چربی قرار می دهند که می تواند در بدن به گلوکز تبدیل شود.

 

الکل
مصرف الکل با کاهش سطوح تستوسترون پیوند خورده هست. با ترک الکل میتوانید التیام زندگی جنسی خودرا شاهد باشید. همینطور، پرهیز از نوشیدنی های ترکیبی پیشنهاد شده هست زیرا ممکن هست حاوی میزان بیش از اندازه قند باشند و به افزایش وزن منجر شوند.

 

بستنی
این خوراکی خوشمزه و محبوب از محتوای قند و کالری خالی بالا برخوردار هست و از این رو، انتخابی نامناسب برای سلامت بدن انسان محسوب میشود. درصورت مصرف چندان، بستنی ممکن هست به افزایش خستگی و شکل‌گیری میگرن منجر شود. ماست ساده یا یخ زده می تواند جای گزین بهتری برای بستنی باشد.

 

پاستا
پاستا سرشار از کربوهیدارت ها هست و از محتوای کالری بالایی سود میبرد. اگر کالری های اضافی دریافتی از پاستا سوزانده نشوند، بدن انها را در قالب چربی ذخیره خواهد کرد.

 

تنقلات
تنقلاتی مثل چیپس، شکلات و کلوچه به واسطه مزه مفید و اسانی در بهرهگیری از محبوبیت بالایی برخوردار میباشند، اما این قبیل خوراکی ها از محتوای قند و کربوهیدارت بالا سود می‌برند که میتواند سطوح قندخون رابه سرعت افزایش دهد. بهرهگیری از سبزیجات خام، مغزهای خوراکی، یا حتی شکلات تلخ بجای تنقلات ناسالم می تواند به افزایش میل جنسی مردان کمک کند و چربی های سالم که بدن به آنها نیاز دارد را فراهم سازی کند.

 

بیسکوئیت ها و کلوچه های صبحانه
بطور کلی این خوراکی از محتوای بالای چربی های ترانس برخوردار میباشند زیرا میزان پردازش روی انها بسیار چندان هست. این نوع از خوراکی ها روی هورمون های بدن، از جمله تستوسترون تاثیر گذار میباشند. با تغییر عادات خوراکی صبحگاهی خود و مصرف مواد خوراکی کمتر پردازش شده میتوانید تستوسترون را در سطوح بهینه حفظ کنید.

 

ناچو و بال مرغ
مصرف ناچو میتواند به دریافت بیش از اندازه کربوهیدارت ها منجر شود ودر نتیجه افزایش وزن رابه همراه داشته باشد. همینطور، مصرف بال مرغ سرخ شده در روغن چندان میتواند به سطوح افزایش یافته کلسترول منجر شود که در گذر زمان میتواند بر سلامت قلب تاثیر گذار باشد.

 

دانه کتان
دانه کتان به عنوان یک ماده خوراکی سالم و منبع بی نظیر ای برای اسیدهای چرب امگا-3 شناخته میشود. با این وجود، دانه های کتان از میزان کافی چربی برای غلبه بر اثر تستوسترون پایین برخوردار نیستند، زیرا آنها حاوی ترکیباتی به نام لیگنان میباشند که به تقلید استروژن در بدن می‌پردازند.

 

اگر دانه های کتان منبع اصلی فراهم سازی اسیدهای چرب امگا-3 شما محسوب می شوند و مردی با سطوح پایین تستوسترون هستید، ممکن هست زمان بهرهگیری از مکمل های امگا-3 فرا رسیده باشد.

 

شیرین بیان
شیرین بیان یک گیاه دارویی هست که هنگام بهرهگیری به صورت چای میتواند به کاهش استرس کمک کند. اما این محصول از محتوای بالای ترکیبات شبه استروژن نیز برخوردار هست.

 

ماء شعیر
جدا از الکل، ماء شعیر از محتوای کالری و کربوهیدارت های بالا برخوردار هست و میتواند برای مردان بسیار بد باشد. رازک مورد بهرهگیری در ساخت ماء شعیر استروژنیک هست و حاوی 300 هزار واحد بین المللی استروژن در هر 100 گرم رازک هست.

 

سویا
سویا حاوی ترکیبی به نام ایزوفلاون هست که استروژنیک بودن آن اثبات شده هست. سویا یکی از مواد خوراکی هست که مردان با سطوح تستوسترون پایین باید ازآن پرهیز کنند. اثر شبه استروژن سویا چنان قوی هست که در تئوری مصرف مقدار زیادی ازآن تقریباً برابر با مصرف قرص های ضد بارداری هست.

 

نعناع
این گیاه طراوت بخش در هر چیزی از چای تا آدامس بهرهگیری میشود و به واسطه ترکیبات استروژنیک موجود در آن درمانی قدیمی برای زنان به منظور خلاص شدن از مو های زائد صورت هست. مصرف نعناع طبیعی برای مردانی که نگران سطوح تستوسترون خود میباشند، پیشنهاد نمیشود.

 

حبوبات و لوبیاها
این دسته از مواد خوراکی به واسطه فعالیت استروژنی خود شناخته شده میباشند. به عنوان مثال، لوبیای لیما سرشار از ترکیبی به نام فیتواستروژنیک فیبر اینوزیتول و لیگنان ها هست که اثر انها در کاهش میزان تستوسترون اثبات شده هست.

 

غلات کامل
در شرایطی که غلات کامل برای دستگاه گوارش انتخاب های خوبی درنظر گرفته میشوند، اما میتوانند بر سطوح تستوسترون تاثیر منفی داشته باشند. انها حاوی گلوتن میباشند که می تواند سطوح پرولاکتین را افزایش داده و سطوح تستوسترون را کاهش دهد. رژیم خوراکی سرشار از فیبر خوراکی می تواند سطوح تستوسترون را کاهش دهد. افزون بر این، اکثر غلات می توانند موجب دفع موادمعدنی ازبدن شوند.

 

نوشابه های گازدار
نوشابه های گازدار از محتوای قند بالایی برخوردار میباشند و یکی از عوامل موثر در ابتلا به چاقی محسوب می شود. نه تنها این نوشیدنیها به خودی خود برای انسان بد میباشند، بلکه بطری هایی که در انها روانه بازار می شوند نیز ممکن هست به سلامت انسان آسیب وارد کند زیرا اغلب از فتالات ها تهیه شده اند که دارای ویژگی های شبه استروژنی قوی میباشند.

 

فست فود
بطور معمول در فست فودها از گوشت و فرآورده های گوشتی کم کیفیت بهرهگیری میشود. منابع گوشت ممکن هست با غذای کیفیت پایین تغذیه شده باشند ودر طول زندگی خود بطور مرتب آنتی بیوتیک و هورمون رشد دریافت کرده باشند.فست فودها غذا های چربی نیز محسوب میشوند و اکثر انها در روغن چندان سرخ میشوند. روغن آفتابگردان و روغن سویا بطور قابل توجهی میتوانند سطوح تستوسترون را در مردان کاهش دهند.

 

پنیر
 به گزارش پارس ناز در شرایطی که پنیر طعمی بی نظیر به پیتزا و ناچو می بخشد، اما این محصول لبنی می تواند بطور بالفعل بر ساخت طبیعی هورمون ها، از جمله استروژن و تستوسترون، در بدن انسان تاثیر گذار باشد.

 

روغن های گیاهی حاوی چربی های غیر اشباع چند پیوندی
چربی های غیر اشباع چند پیوندی که دراین نوع از روغن ها یافت می شوند اثبات شده هست که سطوح تستوسترون را کاهش می دهند.

 

دوزهای بالا از فیبر خوراکی
در شرایطی که بسیاری از مردم بر این باورند که افزایش مصرف فیبر خوراکی میتواند برای انسان مفید باشد، اما ممکن هست این کار بر سطوح تستوسترون تاثیر منفی داشته باشد. مشکل زمانی شکل میگیرد که مردان بیش از اندازه فیبر مصرف می کنند که این کار موجب تغییر در سوخت و ساز تستوسترون و کاهش سطوح آن میشود. قطع مصرف فیبرهای خوراکی پیشنهاد نمی شود، اما میزان مصرف باید در حد اعتدال باشد.