پارس ناز پورتال

این میوه ها را به کودکان زیر یکسال ندهید

این میوه ها را به کودکان زیر یکسال ندهید

این میوه ها را به کودکان زیر یکسال ندهید 

مصرف خوراکی برای کودکان زیر یکسال باید با دقت انجام شود چون کودک هنوز در روال خوردن غذاها بطور کامل قرار نگرفته است. دکتر جعفریان متخصص تغذیه گفت: پرتقال، کیوی، توت فرنگی از میوه‌های دارای علائم آلرژیک هستند و خربزه، موز و طالبی هم می‌توانند علائم آلرژیک را به صورت خفیف در کودکان ایجاد کنند و کودک ممکن است با خوردن هر یک از این میوه‌ها از خود واکنش و آلرژی نشان دهد.

 

وی ادامه داد: این موضوع به سیستم ایمنی کودک مرتبط می‌شود و به همین دلیل هرچه سیستم ایمنی بدن کودک ضعیف‌تر باشد، ممکن است به میوه آلرژی‌ بیشتری نشان دهد.

 

جعفریان در خصوص علائم آلرژیک عنوان کرد: نشانه‌ها از حالت خفیف تا شدید در فرد متغییر است و ممکن است به صورت التهاب، تغییر رنگ در گونه و پوست، آبریزش بینی، چشم و حتی مشکلات تنفسی و شوک در موقعیت حاد و شدیدتر باشد.

 

این متخصص تغذیه در پایان خاطرنشان کرد: والدین باید به موضوع آلرژیک بودن میوه در کودکان دقت کنند تا هنگامی که یک نوع از میوه را برای نخستین بار به کودکشان می‌دهند، از این مشکل پیشگیری کنند.

 

همچنین کیوی، پرتقال و توت فرنگی نباید به کودکان زیر یک سال داده شود، چون علائم آلرژیک آن ها بسیار بالا است. برای کودکان زیر 6 ماه هم مصرف میوه ممنوع است و پس از آن در هر ماه میوه‌ای خاص در برنامه غذایی باید گنجانده شود.