پارس ناز پورتال

مشکلی به نام سردردهای سینوسی و راه درمان آن

مشکلی به نام سردردهای سینوسی و راه درمان آن

مشکلی به نام سردردهای سینوسی و راه درمان آن 

سردردهای سینوسی واقعا برای افراد اذيت دهنده هستند، برای درمان این نوع سردردها که گاه و بیگاه سراغتان می‌آید باید کارهای زیر را انجام دهید. 

 

رابطه سردردهای سینوسی با تب

سردردهای سینوسی میتوانند غالباً به تب منجر شوند، که بطور متداول در دیگر انواع سردرد دیده نمیشود. اگر یک سینوس مسدود شده باشد، بعنوان مثال، در نتیجه یک عفونت، احتمال این‌که به تب مبتلا شوید نیز وجوددارد.

 

در شرایطی که میگرن ها و سردردهای عصبی غالباً با سردردهای سینوسی اشتباه گرفته میشوند، برای بررسی دقیق شرایط باید به دکتر مراجعه کنید. اما همان طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، حتی تشخیص یک عفونت سینوسی به معنای آن نیست که سردرد شما از سینوس ها ناش می‌شود، ودر این میان تب می‌تواند به تشخیص دقیق کمک کند.

 

درد در دوران فشار

احساس درد ناشی از یک سردرد سینوسی احتمالا زمانی که به سوی جلو خم میشوید یا به بدن ربایش وارد کنید، مثل زمانی که نیت دارید فرزند خودرا از روی زمین بلند کنید یا هنگام باغبانی، تشدید می‌شود.

 

همینطور، ذکر این مضمون اهمیت دارد که درد ناشی از سردرد سینوسی در قسمت بالا یا پشت سر شما شکل نمی‌گیرد. سردرد سینوسی در ناحیه صورت، جاییکه حفره هاي سینوسی قراردارند، متمرکز است. این به معنای آن است که درد را در قسمت شقیقه ها، پیشانی، یا گونه ها احساس خواهید کرد. حتی ممکن است در دندانهای خود نیز احساس درد داشته باشید.

 

خستگی

خستگی یکی از نشانگرهای قوی برای عفونت سینوسی قلمداد میشود، که میتواند به شکل‌گیری یک سردرد سینوسی منجر شود.در مقایسه با سردرد و احساس فشار، خستگی حتی می‌تواند نشانگر بزرگتری برای تشخیص یک عفونت سینوسی باشد. نتایج مطالعه اي که توسط دانشگاه واندربیلت انجام شد، نشان داد که خستگی، انسداد بینی و کاهش حس بویایی نشانگرهای اصلی یک عفونت سینوسی هستند.

 

عدم تماس با حالت تهوع

یک فرق مهم بین میگرن و سردرد سینوسی وجوددارد؛ سردردی که از سینوس سرچشمه میگیرد بطور متداول مشابه دیگر انواع سردرد به شکل‌گیری حالت تهوع یا استفراغ منجر نمیشود.افرادی که از میگرن رنج می‌برند، غالباً نسبت به سر و صدای بلند یا نور روشن بسیار حساس می‌شوند، که این شرایط در دوران ابتلا به یک سردرد سینوسی صدق نمی‌کند.

 

درمان هاي طبیعی وجود دارند

افرادی که از سردردهای سینوسی رنج می‌برند بطور متداول میتوانند درد خودرا در منزل یا حتی محل کار تسکین دهند.از جمله روشهای طبیعی که برای تسکین سردرد سینوسی پیشنهاد شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:تخلیه مسیرهای بینی با استفاده از اسپری محلول نمک یا شستشو آن ها با این محلول

 

استفاده از مکمل هاي بروملین

استفاده از بخور اُکالیپتوس

نوشیدن آب فراوان

استفاده از کمپرس هاي گرم

مصرف غذا هاي تند برای پاک‌سازی انسداد در سینوس

 

اگر این روشهای درمانی در تسکین شرایط موثر نبودند، ممکن است با نوع دیگری از سردرد روبه‌رو باشید و اگر به تسکین سریع درد نیاز دارید استفاده از مسکن هاي بدون نسخه ایده بدی نیست. با این وجود، برای بررسی دقیق شرایط ودر صورت مواجهه با سردردهای عودکننده برترین گزینه مراجعه به دکتر است.