پارس ناز پورتال

برای ناهار انار پلوی خوشمزه درست کنید

مجموعه : آموزش آشپزی
برای ناهار انار پلوی خوشمزه درست کنید

برای ناهار انار پلوی خوشمزه درست کنید 

انار پلوی خوشمزه را می توانید برای ناهار و شام درست کنید و در کنار خانواده میل نمایید و همگی لذت ببرید. انار پلو از نظر تغذیه ای نیز پرخاصیت است. انار پلو همانطور که از اسمش پیداست یک غذای بسیار ساده است. در ادامه تعدادی از ویژگی های انار پلو از نظر سلامتی را که موجب میشود این غذای ساده بسیار پرخاصیت باشد را برایتان بررسی خواهیم کرد.

 

انار مانع تصلب شرایین و بیماری قلبی، کاهش کلسترول بد (LDL)، باعث کاهش فشارخون بالا و چربی بوده، خون را تصفیه و تقویت‌کننده قلب و کلیه و اشتهاآور است و بهتر است قبل از غذا مصرف شود. انار در دفع اوره و کلسترول، دفع سموم و تعادل مایعات بدن به خصوص خون نقش مهمی دارد. سینه‌ مرغ حاوی پروتئین بیشتر و چربی کمتری است

 

بنابراین مصرف آن برای افرادی که می‌خواهند کالری کمتری در طول روز دریافت کنند و کسانی که چربی خون بالایی دارند و ورزشکاران، بسیار مناسب‌ است.گشنیز مسکن و آرام کننده، برطرف کننده مسمومیت های حاصل از مواد پروتیینی، درمان کننده سرفه و تنگی نفس، برطرف کننده ترشی معده، برطرف کننده تشنگی،

 

از بین برنده حالت تهوع، تقویت کننده و تمیز کننده طحال، برطرف کننده بوی بد دهان و نفس بدبو، برطرف کننده دل درد، کاهش دهنده کلسترول بد خون و افزایش دهنده کلسترول خوب است.

 

خوردن زعفران رنگ و رو را صفا میدهد، به هیچ وجه غلظت را تغییر نخواهد داد بلکه آنرا در حال خشکی نگه می دارد، عفونت را می زداید و تقویت درون میکند. همچنین شادی افزا و توانبخش قلب است. پسته بعلت داشتن آهن خون ساز است و آنهائیکه مبتلا به کم خونی هستند باید حتما روزانه مقادیر پسته بخورند. خوردن پسته نیروی جنسی را تقویت می کند مغز و ذهن را تقویت می کند برای آرامش قلب و آرام کردن اعصاب مفید است.

 

خواص انار پلو :

انار، گشنیز و سینه مرغ و برنج آب کش شده سرد هستند. زعفران و پسته گرم هستند.

مواد لازم:
سینه مرغ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
زردچوبه ۱ قاشق چای خوری
نمک به میزان لازم
پیاز سرخ شده ۲ قاشق سوپ خوری
برنج ۳۰۰ گرم
گشنیز ۱۵۰ گرم
خلال پسته ۹۰ گرم
انار ۱ عدد
روغن به میزان لازم
زعفران ۳ قاشق سوپ خوری

 

طرز تهیه:

1-سینه های مرغ را همراه با پیاز، زردچوبه، نمک و مقداری آب بپزید و بعد آن را ریش ریش کنید.

 

2- آن گاه برنج خیسانده را در آب جوش دارای نمک، بریزید و روی اجاق بگذارید.

 

3-حالا مرغ، گشنیز، خلال پسته، انار و اندکی نمک به آن بیفزایید و تفت دهید.

 

4-اینک در قابلمه مناسبی قدری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس برنج و مخلوط فراهم کرده انار را لابه لای هم در قابلمه بریزید.

 

5-اکنون مخلوط روغن و زعفران را روی انار پلو بدهید و ۵ دقیقه دیگر آن را روی حرارت نگه دارید. حالا انار پلو را برای پذیرایی در دیس مناسبی بکشید و با انار و خلال پسته بیارایید.