پارس ناز پورتال

نحوه بیان جملات کلید اصلی تاثیر روی دیگران

نحوه بیان جملات کلید اصلی تاثیر روی دیگران

نحوه بیان جملات کلید اصلی تاثیر روی دیگران 

نحوه بیان کلمات میباشند که می‌توانند روی افراد مخاطب ما تاثیر گذار باشند، اینکه چه کلمه اي را میگوییم در درجه دوم اهمیت قرار دارد اما لحن گفتار بسیار مهم هست. امروزه همه ي ما هنگام برقراری رابطه با دیگران اکثر روی کلماتی که به زبان می آوریم تمرکز می‌کنیم. در حالی‌که در برقراری یک رابطه کلامی پیروز اضافه بر کلمات عوامل مهم دیگری هم دخیل میباشند. عواملی چون زبان بدن، حالات چهره و بافت کلی هر پیام.

 

اگر تصور می‌کنید که محتوی پیام مهم تر از نحوه ارائه آن هست رابطه بین فردی را اشتباه درک کرده اید.در این مقاله انواع ارتباطهای بین فردی را توضیح میدهیم که شما بتوانید ارتباطی که مناسب شخصیت و دیدگاه خودتان هست را گزینش کنید. همین طور عواملی که روی روند رابطه هاي بین فردی تاثیر مثبت تاثیر مثبت میگذارد توضیح داده شده هست.

 

۳ نوع رابطه بین فردی وجود دارد

رابطه کلامی: صحبت کردن و گوش دادن
مهم‌ترین و اصلی ترین نوع رابطه بین فردی تکامل یافته رابطه کلامی هست. زیرا ترکیبی از عناصر مختلفی چون کلام، تن صدا و گاهی اوقات گرایش هاي غیرکلامی هست. رابطه کلامی شامل صحبت کردن و گوش کردن هست که هر دوی آنها در جهت یک رابطه پیروز به کار گرفته میشوند. رابطه کلامی هم میتواند رو در رو باشد و هم از پشت تلفن که در عصر دیجیتال از طریق پیام هاي ویدیویی با اپلیکیشن هاي گوناگون نیز انجام می‌شود.

 

رابطه نوشتاری: نوشتن و پیام دادن
رابطه نوشتاری برای کسانی که در برقراری رابطه با دیگران و گفتن حرف هایشان چندان راحت نیستند مناسب هست. رابطه نوشتاری هم به شکل رسمی و به شکل غیر رسمی و خودمانی برقرار میشود. این روش اکثر روی پیام تاکید دارد و عوامل تن صدا و زبان بدن در آن حذف میشود. با پیشرفت تکنولوژی و اختراع روشها و برنامه هاي گوناگون پیام رسانی رابطه نوشتاری هم تنوع زیادی پیدا کرده هست.

 

رابطه غیر کلامی: حرکات و زبان بدن
رابطه غیر کلامی در صحبت هاي رو در رو و چت ویدیویی برقرار می‌شود. عوامل مختلفی در این نوع رابطه دخیل میباشند. مانند حالت چهره، زبان بدن و حرکات دست.درک این نوع رابطه از تمام موارد دیگر سخت تر هست زیرا کاملا ذهنی هست و به طرز تفکر فرد بستگی دارد. رابطه کلامی دیدنی ترین نوع رابطه درون فردی هست که گاهی اوقات محتوی یا به عبارتی کلمات را میتوان به آن اضافه کرد.

 

نکاتی برای بهبود رابطه هاي روزمره

آمار و ارقام مهم نیستند
درست هست که راس هر بحث و گفتگویی آمار و ارقام میباشند. اما کسانی که مهارت لازم در برقراری رابطه دارند میدانند که تنها آمار و ارقام مهم نیستند. چون ممکن هست زمان زیادی را صرف تحقیق و به دست آوردن این آمار کرده باشید اما وقتی نتوانید انها را به روشی تاثیرگذار بیان کنید دیگر ارزش چندانی ندارند.

 

نحوه بیان خبرهای بد
 به گزارش پارس ناز نحوه ارائه خبرهای بد بسیار مهم هست و وظیفه شما این هست که روراست باشید و تاکید زیادی روی اهمیت آن پیام داشته باشید. با اینکار فرد شنونده هم گیج نمیشود و هم به خوبی پیام شما را درک میکند. آن گونه فرد شنونده عدم صداقت شما را احساس نخواهد کرد.

 

هنگام برقراری رابطه با دیگران پیام، محتوا، صدا و بازخورد را در نظر بگیرید
همۀ رابطه ها با یک پیام اساسی و کلماتی برای بیان این پیام آغاز میشوند. اضافه بر این‌ها باید عناصر دیگری که در برقراری یک رابطه میان فردی پیروز موثر هست را هم در نظر بگیرید. نخستین عنصر موقعیتی هست که برای رابطه گزینه میکنید که در نحوه درک پیام شما بسیار موثر هست.

 

صدا و بازخورد هم عوامل مهمی میباشند که باید هنگام برقراری رابطه بتوانید تفاوت هاي این دو را به خوبی تشخیص دهید. نوع صدا میتواند ذهن شنونده را منحرف کند یا پیام را به کلی تحریف کند. همه ي وقت باید صدا را در رابطه هاي کلامی به حداقل برسانیم.بازخورد بستگی به پیامی که به شنونده ابلاغ می‌شود و نحوه درک درست پیام دارد. اگر اینکار به درستی انجام نشده باشد باید روش رابطه تان را تصحیح کنید و نکات کلیدی متن پیام را دوباره تکرار کنید.