پارس ناز پورتال

نحوه رفتار صحیح با شوهر درون گرا

نحوه رفتار صحیح با شوهر درون گرا

نحوه رفتار صحیح با شوهر درون گرا 

طبق نتایج روان شناسی، معمولاً شوهرها در زندگی مشترک درون گرا میباشند و بانو ها از کم حرفی آنان گلایه دارند. مردها برونگرا میباشند و زن ها درونگرا. زن ها از گفتگوهای صمیمانه لذت می برند و عاشق مورد دقت واقع شدن، رو در رو مقابل یک نفر میباشند، در حالی که مردها با احساسات عمیق عمده میانه‌اي ندارند و اکثر گروه‌‌ها و جمع‌هاي بزرگ را می پسندند، درست هست؟ برونگرایی و درونگرایی، خصوصیت‌هاي شخصیتی هست، خصوصیت‌هاي مربوط به جنسیت.

 

درونگراها چه زن و چه مرد، درگیر احساسات و افکار خودشان میباشند در حالی‌که برونگراها معاشرتی‌اند و به تعاملات و رفتارهای اجتماعی دقت دارند. بنابراین زنان برونگرا ممکن هست در برخورد با شوهران درونگرای خود، دچار مسائلی بشوند که احتمالاً در ارتباط‌ي مرد برونگرا و زن درونگرا، عمده پررنگ نباشد. پس اگر زنی برونگرا هستید که همسری درونگرا دارید بخوانید:

 

با شوهر درونگرای‌تان چه کنید
شما میگویید: «از لباس جدیدم خوشت می آید؟»
او میگوید:«بله»

 

شما می شنوید: «این زشت‌ترین لباسی هست که تا اکنون دیده‌ام. تو در این لباس درست مثل یک اسب آبی میشوی!»چیزی که او فکر میکند به شما گفته هست:«این لباس خیلی به تو می آید، زیباست و در این لباس جذاب شده‌اي، تو هر چه بپوشی جذاب هستی!»

 

درونگراها با وجود این که در اکثر مواقع همان احساسی را دارند که یک برونگرا دارد، اما نمیدانند چگونه احساس خود را بیان کنند و یا اصلا احساس نمی کنند لازم هست فکر و احساس و هیجان خود را بروز بدهند. اگر از یک درونگرا سوالی بپرسید که جوابش بله یا خیر هست، قطعا فقط در همین حد پاسخ خواهید شنید: بله یا خیر!

 

پس بهتر هست سوال‌تان را جور دیگری مطرح کنید:« نظرت در مورد لباس جدیدم چیست؟» یا این که کوشش کنید نظرش را با پرسیدن سوال‌هاي پیاپی به دست بیاورید و وی را به مکالمه بکشید تا میل و گرایش برونگرای شما هم خوشنود شود. درونگراها می شنوند، پردازش می کنند، به فکر فرو میروند، پاسخ کوتاه می دهند و مجدد به فکر فرو میروند.

 

اما برونگراها می شنوند، پردازش می کنند و پاسخ می دهند. به عبارتی دیگر، درونگراها می نشینند و به این فکر می کنند که چقدر این لباس خوشگل و برازنده هست اما برونگراها ابراز می کنند که این لباس چقدر خوشگل و برازنده هست.

 

زمان با هم بودن
وقتی همسرتان می گوید به تنهایی نیاز دارد، منظورش این نیست که به دلیل با شما نبودن، تنهایی را میخواهد، بلکه فقط به سازماندهی ذهنی و کسب انرژی مجدد نیاز دارد. معمولاً بعد از مدت کوتاهی تنها بودن، بهتر از گذشته نزد شما برخواهد گشت و انرژی بیشتری برای ارتباط بهتر با شما خواهد داشت. در حالی‌که برونگراها معمولاً در جمع و گروه‌هاي اجتماعی، شارژ می شوند و انرژی می گیرند. پس به همسرتان زمان بدهید تا بتواند توجهی راکه به آن نیاز دارید نثارتان کند.

 

پدر و مادری کردن
اینجور فکر نکنید که فرزندان شما از علاقه‌ي پدر به خود بیخبرند صرفا به این علت که او علاقه و محبتش را فریاد نمی زند. همسر شما ارتباط متفاوتی با فرزندانش دارد. هرگز در این ارتباط وارد نشوید و کوشش نکنید ارتباط بزرگ‌تر و عمیق‌تری ایجاد کنید. فرزندان شما، عشق و مهر پدرشان را درک میکنند و نیازی ندارند شما این موضوع را به آن ها ثابت کنید.

 

یادتان باشد، درونگرا بودن، ایراد و نقطه ضعف نیست، بلکه فقط به این معناست که فرد درونگرا، به طریقی متفاوت ارتباط برقرار میکند. وقتی پای پدر و مادر بودن به میان می آید، تفاوت شخصیتی داشتن یا داشتن زبان‌هاي متفاوت هیچ ایرادی ندارد. در واقع، به نفع بچه‌ها هم هست، چون به آن ها این امکان را می دهد تا نوع تیپ شخصیتی‌ خودشان را بفهمند و یقین کنند.

 

دورهمی‌هاي اجتماعی
درونگراها معمولاً آدم‌هاي خجالتی، ساکت، غیراجتماعی و تا اندازه ای نجوش تلقی میشوند. در صورتیکه درونگراها اگر در شرایط مناسب قرار بگیرند خیلی هم اجتماعی، پرحرف و خودمانی میباشند. درونگرا بودن و خجالتی بودن، دو مقوله‌ي کاملا متفاوت هست.

 

 به گزارش پارس ناز درونگراها، دورهمی‌هاي کوچک و خودمانی ِ دوستانه یا خانوادگی را ترجیح می دهند. برای این که به فر درونگرا کمک کنید تا در جمع‌هاي بزرگ هم احساس راحتی کند، محیطی برایش درست کنید که به او اجازه دهد آسان باشد و با افراد آماده در جمع اکثر آشنا شود. با پرسیدن سوال‌هاي مختلف وی را در گفتگوهای‌تان شرکت دهید و با گفتگو درمورد‌ي او در بین جمع، وی را سر شوق بیاورید.

 

اگر این امکان برای‌تان وجود دارد کسی را پیدا کنید که فکر می کنید همسرتان از گفتگو و رفت و آمد با او لذت می برد و این ارتباط را شدنی کنید. یکی از برترین کارهایی که میتوانید انجام دهید این هست که یادتان باشد خودتان باشید، یعنی کنار نکشید و وقتی همسرتان ساکت و در فکر فرو رفته هست، کنارش ساکت و آرام ننشینید.

 

احتمالا فکر کنید اگر در کنارش مثل خودش ساکت بنشینید، همسر خوبی هستید، در حالی که با اینکار به احساس ناراحتی‌اش دامن می زنید. او دوست دارد به شما خوش بگذرد، بخندید و لذت ببرید. نزدیکش باشید اما عقب نکشید؛ همان زنی باشید که او عاشقش شده بود!

 

وقتی پای ازدواج با یک درونگرا به میان می آید، تمام آن چیزی که باید به دلیل بسپارید این هست که هیچکدام از شما آدم‌هاي بد یا ایرادداری نیستید، متفاوت بودن مشکلی ندارد. همسرتان را به دلیل درونگرا بودنش سرزنش نکنید و هرگز دست از «خودتان بودن» برندارید!