پارس ناز پورتال

بهترین نحوه پخت کیک کشمشی خوشمزه و عالی

بهترین نحوه پخت کیک کشمشی خوشمزه و عالی

بهترین نحوه پخت کیک کشمشی خوشمزه و عالی 

بیاید باهم کیک کشمشی لذیذ درست کنیم تا از خوردن آن دریک عصر زیبای زمستانی درکنار خانواده کاملا لذت ببریم.

 

مواد لازم برای تهیه کیک کشمشی :

آرد دو و نیم پیمانه
شکر یک و نیم پیمانه
تخم مرغ درشت پنج شماره «حتماً به دمای محیط برسانید»
شیر ولرم یک پیمانه
روغن مایع سه چهارم پیمانه
بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
وانیل مقداری
کشمش پلویی نصف پیمانه

 

طرز تهیه کیک کشمشی :

«کشمش را از یک ساعت قبل در مقداری آب خیس کنید بعد داخل صافی می ریزیم و بعد با پارچه نخی تمیز خشک می‌کنیم و با دو قاشق غذاخوری آرد الک شده خوب مخلوط می‌کنیم و کنار میگذاریم»

 

زرده و سفیده ي تخم مرغ ها را از هم جدا می‌کنیم زرده ها را کمی با همزن دستی میزنیم تا از لختگی در بیاید سپس نیمی از شکر را اضافه می‌کنیم و با دور متوسط می‌زنیم کمی بعد وانیل را اضافه می‌کنیم حالا آن قدر میزنیم تا غلیظ و کش دار و حجم آن دو برابر شود، دراین مرحله شیر ولرم و روغن را اضافه میکنیم و کمی هم می‌زنیم بکینگ پودر رابه آرد اضافه می‌کنیم و سه بار الک می‌کنیم و به مرور به مواد اضافه می‌کنیم و همان‌ گونه هم می‌زنیم.

 

سفیده ها را جداگانه می‌زنیم تا حدی که چند برابر شود ودر حین فرم دادن سفیده نیمه باقیمانده ي شکر را هم به مرور به سفیده اضافه میکنیم تا کاملا پف کند طوریکه وقتی ظرف را برعکس میکنیم از ظرف نریزد و با استفاده از لیسک یا قاشق چوبی به صورت دورانی با باقی مواد تا حدی که مخلوط شود هم می‌زنیم حواس تان باشد که زیاد هم نزنید تا پف مواد نخوابد ودر نهایت کشمش را هم اضافه می‌کنیم.

 

بازهم خیلی خیلی کم فقط در حد مخلوط شدن هم میزنیم مواد را درون قالب که چرب و آرد پاشی کرده ایم می ریزیم و دورن فر که از قبل گرم شده به مدت 40 الی 50 دقیقه با دمای 180 درجه می پزیم قبل از پايان وقت با خلال دندان تست کنید. نوش جونتان