پارس ناز پورتال

آیا نخ دندان برای دندان های حساس مضر است؟

آیا نخ دندان برای دندان های حساس مضر است؟

آیا نخ دندان برای دندان های حساس مضر است؟ 

نخ دندان مي تواند منجر به پاکسازی جرم هاي لابلای دندان ها گردد، اما سوال اینجاست که برای دندانهای حساس چه دستوری خواهد داشت؟ نخ کشیدن دندان بخش مهمی از بهداشت مرتب دهانی‌تان هست. ارتباط مستقیمی میان عدم بهره گیری از نخ دندان و ابتلا به مریضی‌هاي لثه وجود دارد. مراقبت‌هاي ناکافی و نامناسب دهانی مثل درست و مرتب مسواک نزدن محکم مسواک زدن با برس زبر و خشن و نخ نکشیدن مي‌تواند

 

کم کم زمان موجب تشکیل پلاک و جرم روی دندان شود و همین مریضی لثه را دربر دارد و باعث تحلیل رفتن لثه مي‌شود.تحلیل و عقب رفتن خط لثه ، عاج دندان را نمایان کرده و دندان را حساس مي‌کند. وقتی این اتفاق بیفتد این احتمال وجود دارد که دندان پس از نخ کشیدن آسیب ببیند. حرکت عقب و جلو رفتن نخ دندان حسایست دندان را هم اکثر مي‌کند.

 

جرم ، به‌طور اشتباه ، حسی از پوشش دادن به عاج نمایان شده مي‌دهد. اگر عادت به نخ کشیدن ندارید و قصد دارید این عادت را شروع کنید طبیعی هست که تا چند روز حساسیتی در دندان‌هاي‌تان داشته باشید چون تمیز کردن بخش درونی دندان و لثه باعث مي‌شود قسمتی که تا پیش از این پنهان بوده اکنون آشکار شود.

 

شاید وسوسه شوید که دیگر نخ نکشید اما در حقیقت «نخ کشیدن دندان» مي‌تواند جرم را از نواحی بین دندانی و زیر خط لثه بردارد و لثه‌ را تقویت کرده و استحکام لثه را برای نگه داری از دندان و پوشش دادن عاج آشکار اکثر کند.نخ کشیدن دندان گوشه‌هاي دهان راکه مسواک به آن‌جا دسترسی ندارد تمیز کرده و از مریضی لثه به این طریق هم پیشگیري مي‌کند.

 

بهره گیری مداوم از نخ دندان ، باعث از بین رفتن حساسیت در دندانی مي‌شود که حساسیتش به‌دلیل عقب‌نشینی لثه بوده هست. وقتی از نخ دندان بهره گیری مي‌کنید به آرامی آن‌را دور پایه هر دندان خمیده کنید و مطمئن شوید که زیر خط لثه رفته اید. هرگز با عجله و شدید این‌کار را نکنید چون ممکن هست به بافت ظریف لثه آسیب زده و پاره‌اش کنید.یادتان باشد سعی کنید بطور منظم به دندان پزشکی مراجعه کنید و از سلامت دهان و دندان خود مطمئن شوید.