پارس ناز پورتال

نسخه کاملا برهنه مونالیزا در فرانسه پیدا شد

نسخه کاملا برهنه مونالیزا در فرانسه پیدا شد

نسخه کاملا برهنه مونالیزا در فرانسه پیدا شد 

تبسم ژکوند یا تابلوی مونالیزا یکی از مشهور ترین آثار دنیا هست که اخیرا نسخه برهنه آن نیز در فرانسه یافت شده هست. نسخه لخت مونالیزا در فرانسه پیدا شد. هنرشناسان فرانسوی میگویند تابلویی را پیدا کرده‌اند که احتمالاً طرح آغاز لئوناردو داوینچی از اثر جاودانه‌اش مونالیزا هست.این طرح آغاز که با زغال کشیده شده برای ۱۵۰ سال در بین یک آلبوم دیگر از نظرها مخفی باقیمانده بوده هست.

 

این طرح یک زن لخت را نشان میدهد که نامش مونا وانا هست و تابلوی برهنه او به کارگاه نقاشی لئوناردو داوینچی نسبت داده شده هست.حالا خبرگان آثار هنری می گویند شواهد کافی برای اینکه اثبات کند داوینچی آفریننده هر دو تابلو بوده وجود دارد.

 

آن ها پس از انجام آزمایش‌هاي اخیر بروی تابلو مونالیزا که در موزه لوور پاریس نگه‌داری می شود متقاعد شده‌اند که حداقل بخشی از تابلو لخت کار داوینچی بوده هست.این اثر از سال ۱۸۶۲ در یک آلبوم متعلق به دوران رنسانس در موزه کندو در کاخ شانتلی در شمال پاریس نگه‌داری می‌شده هست.

 

لئوناردو داوینچی «۱۴۵۲-۱۵۱۹» نقاش برجسته ایتالیایی دوران رنسانس هست و تابلو مونالیزا او یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار هنری دنیا و یکی از پرارزش‌ترین آنهاست.تابلو نقاشی مونا لیزا که با اسم تبسم ژوکوند هم شناخته میشود، رمزآلودترین اثری هنری دنیا هست و تا به حال محققان زیادی وقت خود را صرف کشف هویت این زن و نسبتش با لئوناردو داوینچی کرده‎اند.

 

تاریخ خلق این اثری بین سال‌هاي ۱۵۰۳ تا ۱۵۱۷ تخمین زده می شود.