پارس ناز پورتال

نشانه های اولیه بیماری های قلبی را بشناسید

نشانه های اولیه بیماری های قلبی را بشناسید

نشانه های اولیه بیماری های قلبی را بشناسید 

بیماری های قلبی را می توان در بدو تشخیص بازرسی و درمان نمود اما زمانی که دیر شده باشد دیگر نمی توان کار درمان را به راحتی انجام داد. زمانی که سلامت قلب تهدید شود، علائم متعددی از درد قفسه سینه گرفته تا نفس نفس زدن بروز میکنند. در این مقاله به شش علامتی که ممکن هست جزو علائم زودهنگام مریضی هاي قلبی باشند اشاره می‌ کنیم.

 

ضربان نامنظم قلب
نامنظم شدن نبض می تواند نشان دهنده آریتمی غیرطبیعی بودن ضربان قلب برادی کاردی ضربان کند قلب و اکستراسیستول باشد. اگرچه بعضی از این اختلالات زودگذر و خوش خیم میباشند، اما در صورت برطرف نشدن بهتر هست با دکتر مشورت کنید.

 

سرگیجه
زمانی که قلب بیمار باشد نمی تواند به خوبی خون مورد نیاز بدن را پمپاژ کند. در این صورت میزان ناکافی خون به مغز رسیده و این مسئله باعث سرگیجه می شود.

 

خستگی
زمانی که قلب بیمار باشد، ضعف ناشی از آن باعث می شود که نتواند خون و اکسیژن کافی و مورد نیاز بافت هاي بدن را فراهم سازی کند. این مسئله با علائم دیگری مثل نفس نفس زدن و به صورت خستگی مفرط بروز می‌ کند.

 

اختلالات مربوط به حافظه
زمانی که قلب ضعیف باشد، خون مورد نیاز ارگان ها را به درستی پمپاژ نمی کند. میزان ناکافی خون در مغز نیز مشهود بوده و ممکن هست با علائمی مثل اختلال در حافظه و از دست دادن تمرکز بروز کند.

 

درد قفسه سینه
این مشکل به واسطه میزان ناکافی اکسیژن در ناحیه قلب بروز می‌کند. در بیشتر موارد، یک یا چند رگ کرونری که وظیفه حمل خون تا قلب را بر عهده دارند، به واسطه وجود پلاک ها (کلسترول بالا) تنگ میشوند. اگر این رگ ها تنگ شوند، علائم آن قابل دیدن هست. اگر این عروق مسدود شوند، بسیار خطرناک بوده و حتی منجر به مرگ میشوند.

 

اگر قلب ضعیف باشد، نمی تواند خون مورد نیاز برای تغذیه تمام اعضای بدن را فراهم سازی کند. این مسئله باعث تجمع چندان خون و مایعات در ریه ها شده و فرد دچار نفس نفس زدن می شودبهتر هست بدانید اگر درد در ناحیه قفسه سینه به طور شدید و ناگهانی بروز کند، ممکن هست نشان دهنده آنژین قفسه سینه و حتی سکته میوکاردی و یا نارسایی قلبی باشد. به همین علت نیاز فوری به دکتر دارد.

 

در بعضی مواقع نیز ممکن هست درد سبک و جزئی باشد و حتی ارتباطی با قلب نیز نداشته باشد. در این مواقع پای مشکلاتی مثل ریفلاکس معده و همین طور استرس و اضطراب در بین هست.

 

نفس نفس زدن
 به گزارش پارس ناز اگر قلب ضعیف باشد، نمی تواند خون مورد نیاز برای تغذیه تمام اعضای بدن را فراهم سازی کند. این مسئله باعث تجمع چندان خون و مایعات در ریه ها گرچه دیگر قسمت هاي بدن مثل اعضای پایین تنه شده و فرد دچار نفس نفس زدن می شود. این مسئله می تواند از علائم اصلی نارسایی قلبی باشد.

 

نفس نفس زدن می تواند در طول تحرک بدنی، ورزش و غیره بروز کند و با استراحت برطرف شود. زمانی که این علامت چندان بروز کند، تا جایی که فرد در حالت استراحت نیز نفس نفس بزند عادی نبوده و می تواند نشان دهنده نارسایی قلبی در حال پیشرفت باشد.