پارس ناز پورتال

نشانه های یک رابطه با ثبات و عاشقانه را بدانید

نشانه های یک رابطه با ثبات و عاشقانه را بدانید

نشانه های یک رابطه با ثبات و عاشقانه را بدانید

به نظر شما یک رابطه بادوام و با ثبات باید چه ویژگی هاي داشته باشد؟ آیا دعوا در ارتباط و انتقاد کردن نشانه بدی در ارتباط هست؟ با این‌که هر ارتباط اي منحصر به‌فرد هست محققان بعضی از ویژگی‌هاي کلیدی مشترک مانند مهربانی و سخاوتمندی، را در ارتباط هاي بادوام یافته‌اند. یکی از بزرگ ترین موانعی که در یک ارتباط با آن مواجه میشویم تصمیم گرفتن درباره زمان برداشتن قدم بزرگ بعدی هست با هم بودن، ازدواج یا جدایی.

 

بنابراین نگاهی به چند مطالعه بزرگ درباره ارتباط‌هاي بادوام و متون روانشناسی کردیم و با در نظر داشتن این‌که هر ارتباط اي متفاوت هست، بعضی از بزرگ ترین نشانه‌هاي یک ارتباط بادوام را نشان داده‌ایم. آن ها را در ادامه می خوانیم.

 

۱. از یک دوست بپرسید.

محققان دانشگاه پردو در تحقیقی در 2001 دریافتند دوستان در پیش‌بینی نتیجه‌ي ارتباط یک زوج از خود انها بهتر میباشند.

 

۲. تلاش‌هاي شما خیلی چیزها می گوید.

مطالعه‌اي در دانشگاه پردو در 2008 دریافت آدم‌هایي که برای ارتباط‌شان بیش‌تر مایه گذاشته‌اند، از وقت گذارندن با یک‌دیگر، تا با هم بودن، تا به اشتراک گذاشتن پول، ارتباط‌ي ماندگارتری هم دارند.

 

۳. زمان نزدیکی مهم هست.

متخصصان درباره این‌که دقیقا از چه زمانی باید ارتباط‌ي جنسی را آغاز کنید تا از دوام ارتباط مطمئن باشید، اتفاق نظر ندارند. بعضی می گویند باید تا ازدواج صبر کنید در حالیکه بعضی دیگر میگویند تنها ۳۶ ساعت برای شروع یک ارتباط‌ي نزدیک‌ترکافی هست. با وجود این ابهام 36 ساعت حداقل زمان پیشنهاد‌شده هست.

 

۴. مهم هست که احساس کنید حامی دارید.

مطالعه‌اي از دانشگاه دیویس کالیفرنیا در دریافته هست آدم‌هایي که احساس میکنند ارتباط‌شان توسط دوستان و خانواده حمایت میشود- فارغ از این‌که واقعا این‌طور هست یا نه- بیش‌تر احتمال دارد ارتباط‌هاي طولانی را دارند.

 

۵. انتقاد قاتل یک ارتباط هست.

بر زمینه نظر جان گاتمن، روان‌شناسی که 40 سال را صرف مطالعه‌ي هزاران زوج کرده‌هست، زوج‌هایي که از یک‌دیگر انتقاد میکنند نیمه‌ي مفید چیزهایی راکه همسرشان برای آن ها دارد از دست میدهند.

 

۶. تعامل‌هاي مثبت کلیدی میباشند.

هانا فرای، ریاضی‌دان، در یک گفت‌وگوی تد در 2014 با رجوع به کار روان‌شناس جان گاتمن می گوید در ارتباط‌هایي که همه ي وقت تعامل مثبت وجود دارد، مانند خندیدن به جوک‌هاي هم، یا با هم غذا درست کردن، رفتار بد مانند تذکرهای تند راحت‌تر بخشیده میشود.

 

۷. حدس بزنید همسرتان چه‌قدر شاد هست.

۲ محقق اقتصادی در بررسی 3500 زن و شوهر، کشف کردند آدم‌هایي که حدس می‌زدند همسرشان از ارتباط شاد هست«در صورتی که این‌طور نبود» ۲ برابر بیش‌تر احتمال دارد ۶ سال دیرتر از کسانی طلاق بگیرند که درست حدس زده‌بودند.