پارس ناز پورتال

نشانه های اولیه ابتلا به آب مروارید را بدانید

نشانه های اولیه ابتلا به آب مروارید را بدانید

نشانه های اولیه ابتلا به آب مروارید را بدانید 

آب مروارید یکی از مریضی هاي چشمی بسیار شایع هست که در صورت درمان نشدن فرد را قطعا با نابینایی روبرو خواهد نمود.در بین حواس پنج گانه، تصور اینکه یکی از انها مهم‌تر از بینایی باشد، دشوار هست. بر همین اساس، مریضی آب مروارید یا تار شدن چشم در نتیجه تجمع پروتئین هایي در عدسی چشم، مشکلی بسیار جدی برای مردم در هر سنی محسوب می‌شود.

 

آب مروارید می‌تواند در نتیجه طیف گسترده اي از گزینه هاي سبک زندگی، از سیگار کشیدن منظم تا تغذیه ضعیف و بهره گیری از داروهای استروئیدی شکل بگیرد. گرچه، این مریضی پیوند نزدیکی با سلامت ضعیف چشم، از جمله سپری کردن مدت زمان طولانی زیر نور خورشید بدون بهره گیری از محافظ چشم مناسب، مثل عینک آفتابی، یا قرار گرفتن در معرض اشعه برای مدت زمانی طولانی دارد. اما نشانه ها و علائم ابتلا به آب مروارید چه چیزهای میباشند؟

 

دید ابری
مشخص‌ترین نشانه که می‌تواند حاکی از تحت تاثیر قرار گرفتن چشم به واسطه آب مروارید باشد، دید ابری یا پدیدار شدن لکه هاي تیره در میدان دید هست. در ابتدا، این شرایط ممکن هست متناوب یا نسبتا جزئی به نظر برسد، اما با گذشت زمان، تیرگی می‌تواند شرایط وخیم‌تری یافته و انجام فعالیت هاي هرروز مثل رانندگی و حضور در محل کار را ناامن‌تر یا سخت‌تر از قبل سازد.

 

در صورت عدم درمان، دید ابری ناشی از آب مروارید میتواند تاری و تیرگی هرچه اکثر دید را موجب شود. این شرایط میتواند انجام فعالیت هایي مثل رانندگی یا تشخیص چهره دیگران را برای بیمار دشوار سازد.

 

مشکلات دید در شب
یکی از اولین نشانه هاي ابتلا به آب مروارید بروز مشکل در دید در شب هست. آب مروارید اغلب موجب تیرگی دید می‌شود و ممکن هست به شکل گیری سایه هاي زرد یا قهوه اي در بینایی نیز منجر شود.در ابتدا، این شرایط مشکل جدی طی روز ایجاد نمی‌کند، که به طور معمول نور کافی برای جبران تیرگی دید وجود دارد.

 

با این وجود، هنگام شب این شرایط بلافاصله مشکل آفرین می‌شود و خطرات جدی برای بیمار هنگام انجام فعالیت هایي مثل رانندگی یا کار با اتومبیل آلات سنگین ایجاد خواهد کرد.

 

ناراحتی در مواجهه با نورهای روشن
به طور کلی، حساسیت به نور نسبتا طبیعی هست. احساس ناراحتی هنگام خروج از اتاقی تاریک و ورود به فضایی روشن یا نگاه مستقیم به نور چراغ قوه شرایطی غیر معمول نیست. اما حساسیت به نور نباید از این حد فراتر برود.

 

حساسیت به نور در افراد مبتلا به آب مروارید یک نشانه آشنا و مشکل آفرین هست. در حقیقت، دیدن نورهای روشن میتواند ناراحت کننده و حتی دردناک باشد. این شرایط هنگام شب و در زمان رانندگی به واسطه چراغ روشن خودروهای عبوری نیز مشکل آفرین هست.

 

پدیدار شدن هاله هاي نور
پدیدار شدن هاله ها یا حلقه هاي باریک نور در اطراف منابع نور «معمولا در شب» یکی از نشانه هاي فوری تجربه مشکلات بینایی مرتبط با آب مروارید هست.تیرگی عدسی چشم اغلب به پراش نور عبوری از چشم منجر میشود. نتیجه این شرایط پدیداری هاله ها در اطراف منبع نور هست که می‌تواند بسیار منحرف کننده و اساس ساز شکل گیری خطر باشد.

 

نیاز فراوان به بروزرسانی عینک یا لنز تماسی اخیر
یکی از نشانه هاي آشکار تجربه مشکلات بینایی مرتبط با آب مروارید نیاز مکرر به تغییر نسخه عینک یا لنز تماسی نسبت به قبل هست. در حالت عادی این بروزرسانی ها باید هر چند سال یکبار و نه هر یک سال یا شش ماه یک‌بار انجام شوند.حتی اگر این شرایط با آب مروارید در رابطه نباشد، نشان دهنده بروز نوع دیگری از مریضی چشمی هست که به دقت پزشکی فوری نیاز دارد.

 

دید گل آلود
 به گزارش پارس ناز یکی از نشانه هاي ابتلا به آب مروارید دید گل آلود هست. این شرایط به علت تراکم پروتئین که اطراف عدسی چشم جمع میشود، شکل می‌گیرد که دید را به تدریج قهوه اي‌تر یا حتی زرد رنگ می سازد و از قدرت بینایی می کاهد.در صورت عدم درمان، آب مروارید می‌تواند

 

چنان در بینایی اختلال ایجاد کند که بیمار احساس بهره گیری از عینک آفتابی را داشته باشد، در حالیکه اینگونه نیست. اگرچه این شرایط در طول روز می‌تواند مشکل آفرین نباشد، اما هنگام شب بسیار خطرناک هست.

 

دو بینی
دو بینی میتواند نشانه اي از تجمع پروتئین در اطراف عدسی چشم باشد که دیدن محیط اطراف به صورت درست را برای بیمار دشوار می سازد.گرچه دوبینی می‌تواند نشانه از مشکلات سلامت جدی دیگر مثل تورم قرنیه، سکته مغزی یا شکل گیری یک تومور مغزی نیز باشد. تمامی این موارد مریضی هایي نگران کننده میباشند و از این رو، مراجعه به دکتر اهمیت دارد.

 

نشانه های اولیه ابتلا به آب مروارید را بدانید