پارس ناز پورتال

نشانه های کمبود هورمون جنسی در آقایان

نشانه های کمبود هورمون جنسی در آقایان

نشانه های کمبود هورمون جنسی در آقایان 

کمبود هورمون های جنسی در مردان می تواند همراه با تغییراتی باشد که در خلق و خو نیز خود را نمایان می کنند و بهتر هست رفع گردند. تستوسترون هورمون جنسی مردان هست و در ساخت اسپرم، نظارت میل جنسی، ساخت ماهیچه و توده استخوان نقش کلیدی را دارد . بدون تستوسترون کافی، مردان نابارور می شوند گرچه همۀ مردان به طور معمول کاهش تستوسترون را با افزایش سن تجربه می کنند

 

اما بعضی افراد زودتر درگیر آن می شوند. مراقب نشان‌هاي مخفی آن باشید.علائم کمبود تستوسترون اغلب ظریف میباشند و بعضی افراد آن را با علائم طبیعی پیری اشتباه گرفته می گیرند

 

ریزش مو : تستوسترون نقش بسیار مهمی در رویش مو ایفا میکند اگر چه ریزش مو بخش طبیعی از پیری هست اما اگر در سنین جوانی و میان‌سالی دچار ریزش موی شدید، تستوسترون خود را چک کنید. مسلما پایین هست.

 

افزایش وزن: سطح تستوسترون پایین به شدت می تواند چربی معده را افزایش دهد همین طور چربی دور کمر می تواند به علت اختلال در ترشح این هورمون باشد. تستوسترون به تنظیم و جایگزینی عضله و چربی در بدن کمک می کند. نبود این هورمون، این تعادل را به نفع چربی به ویژه دور شکم تغییر می دهد.

 

اما پایین بودن میزان این تستوسترون نه تنها چربی بدن را حفظ می کند بلکه بر توانایی بدن در ساخت عضله نیز تأثیر منفی می گذارد و میتواند باعث کاهش حجم عضله شود.

 

خستگی و کمبود انرژی: مردانی که تستوسترون پایینی دارند همۀ وقت} خسته و بی انرژی میباشند. اگر شما با وجود حواب کافی باز هم احساس خستگی می کنید سطح هورمون جنسی‌تان کاهش پیدا کرده هست. کاهش میل جنسی: همانطور که میدانیم تستوسترون هورمون جنسی مردان هست و نقش کلیدی را در میل جنسی ایفا می کند.

 

اگر شما به طور ناگهانی متوجه افت شدید میل جنسی شدید احتمالا تغییرات غیر طبیعی در سطح میزان این هورمون درتان رخ داده هست.

 

اختلال در نعوظ: تستوسترون در دستیابی به نعوظ کمک می کند اما به تنهایی سبب ایجاد آن نمیشود اما با تحریک مغز سبب ساخت یک مولکول اکسید نیتریک شده که به تحریک نعوظ کمک می کند تستوسترون پایین باعث اختلال در نعوظ میشود.

 

تضعیف قدرت عضلانی: یکی دیگر از وظایف این هورمون ایجاد تقویت در عضلات هست. فقدان تستوسترون قدرت و حجم عضلات را به شدت کاهش می دهد. به همین علت، در اکثر زنان، کمبود استروژن می تواند علت اصلی بروز پوکی استخوان به ویژه پس از یائسگی باشد زیرا میزان هورمون ها به طور چشم گیری افت می کند.

 

تغییرات خلق و خو: مردان نیز مثل زنان در صورت کمبود هورمون جنسی دچار تغییر در خلق و خو میشوند حتی در یک تحقیق علمی نشان داده شد کمبود تستوسترون می تواند پیش اساس اي برای «افسردگی» در افراد باشد.