پارس ناز پورتال

نشستن کودکان در وضعیت w بسیار مضر است

نشستن کودکان در وضعیت w بسیار مضر است

نشستن کودکان در وضعیت w بسیار مضر است 

تعداد زیادی از کودکان عادت دارند که در اوضاع w بنشینند،والدین نباید بگذارند اینکار کودکان برای انها تبدیل به عادت همیشگی شود. به فرزند خود چگونگی درست نشستن را آموزش دهید و در صورت نیاز هر روز آن را تکرار کنید. جلوگیری از نشستن حالت نادرست و آموزش شیوه درست، آنها را از هر نوع خطری ایمن نگه می دارد.

 

تعداد زیادی از کودکان تمایل دارند که در اوضاع W روی زمین بنشینند زیرا در این حالت احساس امنیت و پشتیبانی بیشتری دارند. متاسفانه، اکثر والدین از این حقیقت آگاه نیستند که نشستن در اوضاع W میتواند به عوارض بیشتری منجر شود. والدین نباید اجازه دهند کودکان در اوضاع W روی زمین بنشینند زیرا می‌تواند آثار منفی بر الگوهای رشد و توسعه کودکان داشته باشد.

 

آثار منفی نشستن در اوضاع W برای کودکان

– مشکلات ارتوپدی.
– توسعه با تاخیر ثبات و نظارت وضع اندامی.
– توسعه با تاخیر مهارت هاي حرکتی پالایش شده

 

همۀ والدین برترین ها را برای فرزندان خود میخواهند و قصد دارند فرزندشان از رشد مناسب و درست برخوردار باشد. برای دستیابی به این هدف، یکی از کارهایی که نباید اجازه دهید کودکان انجام دهند، نشستن در اوضاع W هست، زیرا فشار اضافی بر بدن وی وارد میشود.

 

نشستن در اوضاع W استرس غیر ضروری بر قسمت هاي زیر وارد می‌کند

– تاندون هاي پاشنه.
– ماهیچه هاي همسترینگ.
– ماهیچه هاي گردنده داخلی.
– عضله هاي دور کننده کفل

 

 به گزارش پارس ناز شایع‌ترین مشکلی که میتواند به واسطه نشستن در اوضاع W شکل بگیرد، در رفتگی هست. همین طور، این اوضاع می‌تواند موجب کوتاه و سفت‌تر شدن عضلات شود، که در نتیجه آن، توسعه مهارت هاي حرکتی، تعادل و هماهنگی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. نشستن در اوضاع W میتواند بر عضلات تنه تاثیرگذار باشد، زیرا آنها تضعیف میشوند و توسعه نیافته باقی می مثل

 

ثبات عامل کلیدی برای جلوگیري از نشستن کودکان در این اوضاع محسوب میشود. به فرزند خود چگونگی درست نشستن را آموزش دهید و در صورت نیاز هر روز آن را تکرار کنید. بعنوان مثال، میتوانید یک میز کوچک به همراه یک صندلی برای فرزند خود خریداری کنید و طرح خود را با موفقیت به سرانجام برسانید.

 

همه ي کودکانی که در اوضاع W مینشینند دچار مشکلات جدی و گوناگون نمی‌شوند، اما همچنان پیش گیری از نشستن در این حالت و آموزش شیوه درست نشستن آنها را از هر نوع خطری ایمن نگه می دارد.