پارس ناز پورتال

علت و راه درمان نفخ در دوران قاعدگی زنان

مجموعه : بهداشت زنان
علت و راه درمان نفخ در دوران قاعدگی زنان

علت و راه درمان نفخ در دوران قاعدگی زنان

نفخ در دوران قاعدگی زنان امری متعارف هست کـه از آن گلایه میشود می توان برای رفع این مشکل راهکارهای زیر کـه معرفی خواهد شد بـه کار گرفت. یکی از مشکلات متعارف در دوران قاعدگی کـه اکثر زنان از آن شکایت می‌کنند، بروز نفخ در این دوران هست کـه رعایت بعضی از نکات تغذیه‌ای در زمان قاعدگی میتواند بـه کاهش این مشکل کمک کند.

 

دکتر پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در پاسخ بـه گزارشگر زندگی آنلاین در مورد نفخ دوران قاعدگی گفت تعداد زیادی از خانم‌ها در دوره پریود یا قاعدگی خود دچار اختلالات متعددی می‌شوند.بـه عنوان مثال ممکن هست تغییرات خلقی پیدا کنند روحیه خود را از دست بدهند و بـه سمت افسردگی بروند.

 

یا این کـه دچار علائم گوارشی شوند. نفخ دوره قاعدگی، یکی از علائم شایع در این دوران هست کـه ممکن هست خانم‌ها با آن دسته پنجه نرم کنند و چون این دوره باروری و قاعدگی طول می‌کشد اگر این علائم پابرجا باشند بسیار آزاردهنده هست.وی افزود  بهتر هست خانم‌ها بدانند کـه برای کمتر دچار شدن بـه این عوارض باید چـه کار بکنند.

 

یکی از راهکارهای خیلی مفید کـه می توانیم پیشنهاد کنیم، این هست کـه افراد باید از غذا هـای نفاخ در این دوران خودداری کنند و کمتر از انها بهرهگیری نمایند.بـه عنوان مثال می دانیم کـه حبوبات از جمله مواد خوراکی بسیار نفاخ میباشند و شخص را میتوانند اذیت کنند.حالا اگر فردی در دوره قاعدگی میـــخواهد آبگوشت یا آش حاوی نخود و لوبیا بخورد،

 

حتماً پیشنهاد می‌شود کـه حبوباتش را کمتر بهرهگیری کند و همینطور این حبوبات را 24 ساعت خیس نماید و 2-3 بار آب آن را عوض کند تا نفخ حبوبات گرفته شود و از این بابت کمتر دچار مشکل شود».دکتر فرح‌بخش در پایان اظهار داشت: «مصرف بیش از حد فیبرها هم میتواند باعث نفخ شود.در این دوران بهتر هست افراد سبزیجات مورد بهرهگیری را بخارپز نمایند کـه کمتر دچار نفخ شوند.

 

از پیشنهاد‌هـای مفید دیگر این هست کـه افراد حتماً فعالیت فیزیکی را داشته باشند. چون وقتی فردی هر روز حدود 30 دقیقه پیاده‌روی داشته باشد، حرکات بدن باعث کاهش علائم نفخ میشود».