پارس ناز پورتال

نفخ شکم را با این روش های فوری درمان کنید

نفخ شکم را با این روش های فوری درمان کنید

نفخ شکم را با این روش های فوری درمان کنید 

نفخ شکم را میتوان به سرعت درمان نمود، نفخ مشکلی هست که اگر در مهمانی ها و محیط بیرون بوجود آید بسیار آزار دهنده خواهد بود. یکی از عوارض نفخ برآمدگی شکم هست و این برای بدن کاملا طبیعی هست زیرا نیمی از شکم و روده را گاز پر کرده هست. هوای موجود در شکم در نتیجه عملکرد میکروارگانیسم هاي فلور روده می باشد که به فرآیند گوارش کمک میکنند.

 

روش ۱: با ماساژ دادن این نقطه تشکیل گاز را کاهش داده و دل درد را از بین ببرید

ناف را بعنوان نقطه شروع گزینش کنید. به اندازه ۴ انگشت بالاتر از ناف اندازه بگیرید. نقطه مورد نظر بالاتر از انگشت چهارم هست. این نقطه را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه در جهت عقربه هاي ساعت و همین طور بر خلاف جهت عقربه هاي ساعت ماساژ دهید. اگر ماساژ را درست انجام دهید در دهان تان احساس شوری میکنید و بزاق دهان نیز اکثر می‌شود.

 

روش ۲: این ماساژ مانع از احتباس آب شده و دل درد را از بین می‌برد

این نقطه یک انگشت بالاتر از ناف قرار دارد. روی آن کمی فشار دهید و به مدت ۲ الی ۳ دقیقه در جهت عقربه هاي ساعت و اکثر خلاف جهت عقربه هاي ساعت ماساژ دهید.

 

روش ۳: این ماساژ فعالیت روده ها را افزایش داده و سنگینی معده را از بین می‌برد

۴ انگشت پایین تر از شکم قرار دهید. نقطه مورد نظر درست زیر انگشت چهارم قرار دارد. ۲ الی ۳ دقیقه در جهت عقربه هاي ساعت و اکثر خلاف جهت عقربه هاي ساعت ماساژ دهید. اگر ماساژ را درست انجام دهید نفخ شکم از بین میرود.نفخ معده برای افرادی که از سلامت جسمی برخوردارند دلایل مختلفی دارد که به گوارش و نحوه عملکرد معده مرتبط هست. در اینجا به چند نکته اشاره شده هست:

 

هر روز صبح یک لیوان آب گرم با آب لیمو بخورید
اگر به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه گذشته از صبحانه آب و لیمو بخورید ترشح اسید معده نرمال میشود، نشانه هاي سوزش معده از بین میرود و از تشکیل گاز در روده پیشگیری میشود. اضافه بر تمام این‌ها لیمو سرشار از ویتامین C هست.

 

صبحانه ها شیر و قهوه نخورید
شیر ساخت اسید معده را تحریک می‌کند. شیر نوشیدنی نیست بلکه مثل غذا سنگین هست. به جای شیر ماست یا کفیر بخورید زیرا پروبیوتیک هاي موجود در آن به باکتری هاي شکم در فرآیند گوارش کمک می‌کنند. در ارتباط با قهوه هم همینطور هست.

 

از روی غذا آب نخورید
آب خوردن وسط غذا اسید معده را رقیق کرده و باعث تجمع آنزیم هاي مسئول هضم میشود. بنابراین غذا طولانی تر هضم میشود و فرآیند تخمیر آغاز می‌شود. در نتیجه ساخت گاز معده اکثر شده و معده نفخ می‌کند.

 

چای زنجبیل بنوشید
زنجبیل معده را آرام می‌کند و ساخت گاز معده را کاهش می‌دهد. به علاوه خون را رقیق کرده و جریان خون را تقویت می‌کند.

 

بیش از حد غذا هاي چرب نخورید
غذا هاي چرب، فست فود و شیرینی هاي چرب بسیار سنگین میباشند و در طی فرآیند گوارش در معده می مثل. هر چه هضم غذا برای معده سنگین تر باشد گاز بیشتری ساخت می‌شود. اگر چربی کمتری مصرف کنید هم دیگر سنگین نمی‌شوید و هم احساس آرامش میکنید.

 

هوا نخورید
هنگامی که با عجله غذا می‌خورید، زمان غذا خوردن صحبت می‌کنید، نوشیدنی هاي گاز دار میخورید، آدامس می جوید و سیگار میکشید هوا قورت می‌دهید. این خطرناک نیست اما باعث افزایش گاز معده می‌شود.

 

بیش از حد غذا هاي فیبردار نخورید
غذا هاي فیبردار مثل میوه ها، سبزیجات و حبوبات ساخت گاز را بالا میبرند و عملکرد گوارش را مختل می‌کنند. بنابراین بهتر هست در مصرف این غذاها زیاده روی نکنیم.

 

خواب و استراحت کافی داشته باشید و مدیتیشن انجام دهید
استرس و اضطراب منجر به نقض حرکت روده میشود. برای پیشگیري از این مشکل باید سعی کنید آرام باشید. بعنوان مثال هرروز ۱۵ الی ۲۰ دقیقه مدیتیشن ذهن، قلب و معده را آرام و گردش و جریان خون را نرمال می‌کند.