پارس ناز پورتال

نقش فلز مس در محافظت در پوست

نقش فلز مس در محافظت در پوست

نقش فلز مس در محافظت در پوست 

فلز مس می تواند برای پوست مانند یک معجزه عمل کند. از دیر باز تاکنون فواید این فلز برای انسان ثابت شده و از آن فواید زیادی نقل شده است. اگر تا به حال زیورآلاتی از جنس مس داشته اید ، حتما جذب آن توسط پوست خود را احساس کرده اید. در مصر باستان ، مس نماد زندگی محسوب می شد و مردم معتقد بودند جواهرات مسی به صاحب خود قدرت جادویی می بخشند.

 

این رسوم از زمان باستان فراتر رفته و امروزه هم برخی از مردم برای کاهش درد ، افزایش انعطاف پذیری و احساس سلامت کلی در بدن خود از دستبند های مسی استفاده می کنند ، هر چند هیچ یک از این موارد پشتوانه ی علمی ندارد.

 

اما آن دسته از خواص مس که توسط علم مدرن تایید شده ، فواید این ماده برای پوست می باشد. مس در واقع یکی از قدرتمندترین مواد ضد سالخوردگی است که به جوان ماندن پوست برای مدت های طولانی کمک می کند. علاوه بر این ، خواص دیگری نیز دارد که موجب زیبایی پوست می شود.

 

مس چیست

شناخته شده بنام فلز قرمز ، مس فلزی نرم و قابل انعطاف است که بهترین رسانا برای الکتریسیته محسوب می شود .  به گزارش پارس ناز به همین دلیل هم در ساختار بیشتر سیم ها از مس استفاده می کنند.مس به شکلی خالص در طبیعت یافت می شود و عده ای معتقدند اولین فلزی است که توسط انسان مورد استفاده قرار گرفته است .

 

مس همچنین برای عملکرد صحیح بسیاری از بخش ها و سیستم های بدن ضروری می باشد. میزان مصرف مجاز روزانه ی مس برای انسان ۰.۹ میلی گرم در نظر گرفته شده است.

 

چطور مس در پیشگیری از سالخوردگی موثر است

مس شاید در سراسر دنیا به دلیل قدرت جادویی خود شناخته شده باشد ، اما این ماده همچنین یکی از بهترین مواد ضد سالخوردگی محسوب می شود.یکی از ناامید کننده ترین علایم سالخوردگی ، از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست اطراف چشم ، اطراف لب و زیر چانه تا گردن می باشد.

 

با افزایش سن ، فاکتورهایی که برای استحکام و زیبایی پوست تلاش می کنند ، کارایی خود را از دست داده و مثل سابق موثر نخواهند بود . و در مواجهه با چنین مشکلی ، مس می تواند پوست سالخورده را دوباره احیا کند .پپتید موجود در مس است که به آن در حل مشکل سالخوردگی کمک می نماید.

 

پپتید ها پروتئین های کوتاهی هستند که وظایف زیادی در بدن دارند و وجود آنها برای سلامت عمومی بدن ضروری می باشد. پپنید ها همچنین به تغذیه و جوانسازی پوست کمک می کنند.

 

مس در رطوبت رسانی پوست موثر است

مس همچنین موجب طراوت پوست شده و صورت را پر تر و حجیم تر نشان می دهد. در صورت استفاده ی موضعی ، به آبرسانی پوست کمک می کند و ظاهری محکم و زیبا به آن می بخشد.با افزایش سن ، میزان هیالورونیک اسید در بدن ما کاهش می یابد

 

و همین کاهش نیز یکی از دلایل پژمردگی و نازک شدن پوست بشمار می رود. همچینین کاهش هیالورونیک اسید را می توان عاملی موثر در بوجود آمدن تیرگی اطراف چشم دانست.

 

برای افزایش فعالیت آنتی اکسیدان ها مفید است

یکی دیگر از ویژگی های مس در بحث مراقبت از پوست ، فعالسازی آنتی اکسیدان هایی است که از پوست در برابر عوامل مخرب محیطی محافظت می نمایند.